Det har talats en del om att kina skulle vara räddningen för Ryssland. Men med tanke på de sanktioner som kommer nu så lär ryssland inte ha ett skit att erbjuda Kina. Kinna kommer definitivt inte offra sitt eget lands framgång för den galne diktatorn.
Varför ska Finland vara en enskild stat? Kan du förklara det?
Krim har länge varit ett omtvistad område, när Sovjet bildades så tillhörde Krim SFSR, under 50-talet så överfördes allt förutom Sevastopol till Ukraina som sedan blev självständigt under 90-talet när Sovjet upphörde. Till stor del har Krim likt Åland (som tillhör Finland) varit autonoma men ändå tillhört Ukraina fram till och med 2014 då Ryssland annekterade ön.
läser just nu att ryska trupper är redan framme vid kievs förorter.
måste säga att ryssarnas frammarsch mot kiev gått snabbare än vad jag förväntade mig. jag förmodar att ryssarna har under kontroll alla områden öster om floden dnepr.
är ukrainas armé så pass underlägsen?
Man försvarar väl de områden som går att försvara. Det är omöjligt att försvara allt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!