Bara en undran. Hur hade det här utvecklats om Ukraina hade haft en ”riktig” president?
Jag menar Zelenskij blev ju vald för att han spelade president i en populär tv serie. Alltså han är väl i grunden en skådespelare?
Skulle det vara bättre eller sämre, vad tror ni?
Ja, i detta har han en bakgrund som en "mer seriös Trump". Men till skillnad mot Trump så tycker jag Zelensky verkar mycket kompetent, skådespelare eller ej. Äben Reagan var ju skådespelare, och han var ju bra.
Interessant att du anklagar mig för att vara nazist när Kiev använder sig av faktiska nazister (Azov) till att bomba rysk minoritet i östra Ukraina.
I Tyskland vaknade stora delar av folket i andre länder efter WW1 freden, det är fakta. Sådant kan missbrukas av despoter.
Felaktigt igen, det är ryssarna som bombar oskyldiga ukrainare. Däribland personer med judiskt påbrå som mördades av de tyska nazisterna, nu är det de ryska nazisterna som står för mördandet.
Det är inte så lätt som alla tror. Sen kommer inte Kina satsa alla ägg i en påse. Det kommer behöva stora investeringar och Kineserna kommer givetvis få mycket rabatt. Det är Ryssland som behöver Kina och inte tvärtom. Till ex kan man tänka sig att Kineserna kräver mer kontroll i Kazakstan och central Asien. De är egentligen inte glada för det som händer i Ukraina.
Jag följer massa ryssar och ukrainare på insta sen innan kriget.
Ukrainarna postar massa , medans ryssarna lägger inte upp nånting, för dom verkar alla skämmas.
Har inte sett nån frisk person uttrycka sitt stöd för detta krig.
När sanktionerna drabbar vanligt folk så kommer Putin och hans anhängare vara så jävla körda.
Världen glömmer inte detta.
Man såg på Oveckin att han skämdes när dom buade ut honom i natt.
Hade vart skoj att se hur SAS & SBS klarar sig i strid mot ryss-styrkor. Nu kanske de brittiska förbanden deltar inte strider på samma sätt som vanligt infanteri, men fortfarande.
Deras uppdrag är alltså att utbilda, inte aktivt delta?
Ryssland har nya vapen bla Kinzjal som är en flygburen hypersonisk ballistisk robot som har testats flitigt de senaste åren. Roboten har en räckvidd på 2 000 km.
Kinzjal är också det enda av Putins supervapen som visas upp på paraden i Moskva.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!