Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Dom life-stream som fungerar visar lugnet i Kyif men hur fan stavas det? Kyiv kanske? Jag menar en invasionsarme skall alltid först ta kontroll över radio och TV, dom skall sätta upp stridsvagnar på torget i centrum, dom skall behärska flygplatserna.
Inget av dessa mål verkar vara uppnådda.
Vad FAN sysslar Putin med? Har han kontroll över krigsmakten. Vet dom överhuvudtaget hur man ockuperar ett land numera?
Det gynnar väl ryssarna att folk ser online att det går relativt lugnt annars skulle ju Kiev kunna ljuga ihop en massa historier.
Ryssarna verkar ju ha sparat en flygplats och intaget den, lite si och så med den uppgiften.
Jag tror inte dom radar upp stridvagnarna på torget i första taget.
Ryssarna verkar veta vad dom gör och har goda underrättelser, bland annat om stridsvilja.
Jag tycker målet snart är uppnått och dom är i Kiev idag.
Folk verkar ha ADHD här och tror dom spelar COD eller battlefield samt vara helt utan empati. Krig är inte kul och man får väl hoppas att det snart tar slut. De styrande i Kiev verkar ju helt galna för dom förstår inte ens att NATO inte kan hjälpa dom millitärt på marken utan gråter ut öppet och tigger (som vanligt). Är dom smart så kapitulerar dom så fort som möjligt innan fler människor dör i onödan och landet blir totalt ruinerat tillsammans med förstörd infrastruktur. Dom är ju idioter så det gör inte utan uppannar människor utan träning och skydd att skjuta med sin gåvor samt använda drönare (för att bränna ner hela stan?) Kommer väst då att hjälpa dom då dom står där utan mat och svälter samtidigt som ryssarna kontrollerar landet? Det "goda" väst vänder dom ryggen. EU skulle ha sagt stopp för detta för länge sedan genom att ge Ryssland de säkerhetsgaratier dom ville ha, vi hotar ju inte Ryssland eller hur. NATO hade ju då blivit offrat för utan Ryssland som fiktiv fiende behövs inget NATO.