Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 11:34
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
https://euromaidanpress.com/2022/02/...tary-airfield/
Tackar för det.

Det finns hopp att sparka ut inkräktarna.
Kom igen Ukraina. Heja er kamp för frihet!

Och fan vad tragiska rysstrollen är.
Tro fan att ukrainarna kommer försvara sig till sista man när alternativet är att leva under rysk stövel. Ukrainarna vill nog ha fler alternativ än att försörja sig som internettroll, prostituerad eller svältare.

Fan vad korkad putin verkar vara.

Mvh
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdskeppet
Interessant att du anklagar mig för att vara nazist när Kiev använder sig av faktiska nazister (Azov) till att bomba rysk minoritet i östra Ukraina.

I Tyskland vaknade stora delar av folket i andre länder efter WW1 freden, det är fakta. Sådant kan missbrukas av despoter.
Ryska nazister har tränat DPR rebellerna och även vänsterextrema strider för dom. Inte som att de är oskyldiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...re-paralleller

Hitler och Putin. Det finns inga bättre paralleller. Två små farliga individer.1938 i retur. Där har ni något att tänka på ni Flaschbackartroll som går Putins ärende i sociala medier.

Stämmer på pricken!
Hitlers annektering av Österrike och Böhmen-Mähren kan jämföras med övertagande av Belarus, Krim/Donbas.
Dagens putlers anfall mot Ukraina är Hitlers anfall mot Polen 1939.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Lavrov!

https://twitter.com/Osinttechnical/s...1aMdoDLuA&s=19

Lavrov: Negotiations will not happen until the special operation completes
Vem lyssnar på rysslands regim längre?
Citera
Medlem
Det snackas en del i msm att det finns massa telegramkanaler med filmer/bilder på det som pågår där nere. Filmat av lokalbefolkningen.

Någon som har en länk?
Citera
Medlem
Vi ser alltså resultatet av tre månaders förhandlingar om Ukrainas eventuella NATO-medlemskap. Och det har potential att utvecklas till ett kärnvapenkrig…
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom life-stream som fungerar visar lugnet i Kyif men hur fan stavas det? Kyiv kanske? Jag menar en invasionsarme skall alltid först ta kontroll över radio och TV, dom skall sätta upp stridsvagnar på torget i centrum, dom skall behärska flygplatserna.

Inget av dessa mål verkar vara uppnådda.

Vad FAN sysslar Putin med? Har han kontroll över krigsmakten. Vet dom överhuvudtaget hur man ockuperar ett land numera?
Det gynnar väl ryssarna att folk ser online att det går relativt lugnt annars skulle ju Kiev kunna ljuga ihop en massa historier.

Ryssarna verkar ju ha sparat en flygplats och intaget den, lite si och så med den uppgiften.

Jag tror inte dom radar upp stridvagnarna på torget i första taget.

Ryssarna verkar veta vad dom gör och har goda underrättelser, bland annat om stridsvilja.
Jag tycker målet snart är uppnått och dom är i Kiev idag.

Folk verkar ha ADHD här och tror dom spelar COD eller battlefield samt vara helt utan empati. Krig är inte kul och man får väl hoppas att det snart tar slut. De styrande i Kiev verkar ju helt galna för dom förstår inte ens att NATO inte kan hjälpa dom millitärt på marken utan gråter ut öppet och tigger (som vanligt). Är dom smart så kapitulerar dom så fort som möjligt innan fler människor dör i onödan och landet blir totalt ruinerat tillsammans med förstörd infrastruktur. Dom är ju idioter så det gör inte utan uppannar människor utan träning och skydd att skjuta med sin gåvor samt använda drönare (för att bränna ner hela stan?) Kommer väst då att hjälpa dom då dom står där utan mat och svälter samtidigt som ryssarna kontrollerar landet? Det "goda" väst vänder dom ryggen. EU skulle ha sagt stopp för detta för länge sedan genom att ge Ryssland de säkerhetsgaratier dom ville ha, vi hotar ju inte Ryssland eller hur. NATO hade ju då blivit offrat för utan Ryssland som fiktiv fiende behövs inget NATO.
Citera
2022-02-25, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Det händer ju inte ett piss. Ingen skottlossning. Inga militärfordon. Ingenting.
Men hör du inte i bakgrunden? Det kommer närmare och närmare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ha lite förtröstan. Och lyssna på den fete Mango Mussolini. Han tycker ju invasionen var GENIAL och du brukar ju svälja varje ord han yppar, så jag förstår inte varför du låtsas va förvånad nu.

Börjat tvivla på din fete idol eller?

(FB) Trump om Putins invasion av Ukraina: "This is genius"

“I went in yesterday and there was a television screen, and I said, ‘This is genius.’ Putin declares a big portion of the Ukraine — of Ukraine — Putin declares it as independent. Oh, that’s wonderful,” He used the word ‘independent’ and ‘we’re gonna go out and we’re gonna go in and we’re gonna help keep peace.’ You gotta say that’s pretty savvy.”

var vad han sa.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Om du skulle få tag i länk så vore det uppskattat.
Hoppas hoppas.

Heja Ukraina i er frihetskamp!

Mvh

https://mobile.twitter.com/AuroraInt...04423352516619
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Den mäktiga ryska miliären i sitt ess.

https://i.4cdn.org/k/1645784924986.webm

The fuck?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Så alla Strelas som åker omkring i Ukraina är ryssarnas? Herregud människa! Lägg ner!

Det sa jag inte. Dock kom du med en lögn som jag synade. Jag har rätt, du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in