2022-02-25, 13:41
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
två fel gör inte ett rätt. hur tänkte du där?

Fast det handlade ju inte om "rätt". Det handlade om de personer som fortfarande naivt tror att endast en sida sysslar med propaganda och lögner (oavsett vilken sida av konflikte de befinner sig på).

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så en enorm text om hur bra diktatorn och krigsförbrytaren Putin är. Men vad har du att säga om trådens ämne Kriget mellan Ryssland (Putin) och Ukraina (Fria ukrainare, ryssar och Krimtatarer)? Med allt du skriver så borde ju de stackars ukrainarna som lever i ett så totalt värdelöst land ha kapitulerat redan? De fattiga ukrainarna står på gatorna och kastar blommor på Putins soldater? Den överlägsna ryska ekonomin och industrin, och de välmotiverade ryska soldaterna, visar sig i en snabb militär seger?

Nej t.o.m. ryssarna i Ryssland är emot Putins krig. Putin kan förtrycka folket men hur lång tid till låter oligarkerna honom fronta sitt maffiastyre? Kanske går Putin till den ryska historien som mannen som orsakade det andra det andra ryska sönderfallet; där Ryssland slutar som en vanlig nationalstat utan en massa delrepubliker och lydstater?

Jag tror du får läsa om inlägget då jag vad specifik med att påpeka att Ryssarna också sysslar med propaganda samt att Putin säkerligen inte är någon perfekt ängel. I ett annat inlägg nämnde jag även korruptionen i landet. Så ditt försök att vinkla mina inlägg som om jag "hyllar" Putin och är "enögd" är ju väldigt vilseledande. Jag tror att du har haft för bråttom att dra mig över en kam.

Vi får väl se vad som händer. Kanske hatar de Ryssarna, kanske de välkomnar dom. Ukrainare har ju också olika åsikter precis som vi och alla andra så det är troligtvis att det snarare är en blandad reaktion.
Något som är värt att nämnas dock är att väldigt många Ryssar har släkt i Ukraina (och vice versa) och man har en lång historia av gemenskap, kultur och språk. Så att tro att alla hatar Ryssen tordes ju inte låta rimligt mot denna bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du inser inte att "bra" är en subjektiv åsikt?
Enorm skillnad i mängden direkta/konkreta lögner från Putin/Lavrov jämfört med ledare i väst. Ser du inte det är du rejält enögd.

Sedan blandar du in media? Ja, media skriver allt möjligt som är fel. Det är en del av "fri press".

Så när rysk stats-TV t.ex. säger det du citerar: "störta en nazistiska regeringen i Kiev".
Då kan du ju faktakolla det. Eller hur.
Stämmer det?
Leder juden Zelenskyj en nazistisk regering?

Alla åsikter är väl subjektiva i grunden? Även om flera personer tar del av samma fakta kan de tolka det på helt olika sätt.
Var innebär "enorm skillnad"? Jag skrev ju att västerländsk media har ljugit om en massa saker (bl.a. fördelarna med massinvandring från tredje världen) i flera decennier.
Menar du att Putin har hunnit ljuga ihop mer under några dagar? Om du menar att Putins regering ljugit under flera år så kan de väl fortfarande inte ha övertagit väst i antal lögner med tanke på att väst har mycket mer media och i många flera länder? De skriver väl dessutom om fler ämnen än vad Ryssens media gör?

Vart ska jag "faktakolla" det tycker du? SVT? Hos Snopes som får pengar från Soros? Eller på Wikipedia vars grundare Larry Sanger har öppet sagt att det totalt kapats av politiska aktivister (främst från USA) och det därför behövs en ny objektiv "Wikipedia"? (som han håller på att utveckla just nu, yippie)

Du har aldrig hört om judar som samarbetade med nazisterna under andra världskriget? Det fick tom. jag lära mig i grundskolan när vi fick besök av en tant som skulle berätta om Förintelsen. Även Simon-Wiesenthal Center har nämnt det. Detta skedde både utanför och innanför koncentrationslägren. Sök på t.ex "jews collaborating with nazis" så kommer det upp en massa information, mestadels från västerländska källor (!).
Anledning till att man kan kalla de nazistiska (eller åtminstone som sympatisörer till nazism) är att flera nazist-rörelser medverkade i Maidan mot Yanukovitch's regering (Azov gruppen är ju relativt känd även i Sverige), man har tillåtit swastikor offentligt (finns bilder på nätet från parader i bl.a. Kiev där de visas helt öppet post-Maidan) och man har börjat hylla flera av de Ukrainare som var kollaboratörer med nazisterna under andra världskriget. Dessa har tidigare setts som landsförrädare i både Ukraina och Ryssland.
Kan väl också tillägga att jag fortfarande inte märkt vare sig den svenska regeringen eller dess media fördöma detta en enda gång. Istället kände man att man ska skicka skattepengar för att stödja denna regering.
Jag antar att nazister och dess sympatisörer endast är dåliga när de finns i Sverige, är det utomlands så är det helt okej att bli kompis med de enligt Ann Linde & Co.
Citera
2022-02-25, 13:42
Medlem
Sa inte Magda typ igår på presskonferansen att det skulle bli svårt och krävas tid för att börja leverera vapen till ett krig? Sen en dag senare har man helt plötsligt löst allt och börjat skicka.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nja inte enbart. De som skyddade yttersta ringarna av Kiev var Ukrainska fascister och Nazister. Ukrainska soldater gav upp.

Det som nu händer i centrala Kiev där Ukrainska regeringen delar ut vapen till civila som ska försvara städerna kommer sluta i blodbad. Detta måste upphöra nu.

Man måste börja med att låta ryssarna lämna omgående. De har inget där att göra. Deras eget land behöver byggas. Ingen vill ha dom där.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Hur ska man kunna ta sig till Ukraina i nu läget?

//Skalman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Känns nästan som att han vill att vi ska bli attackerade eller så? Varför behöva skriva ut en sån tweet.
Oerhört onödigt.

De kanske är en anledning till att länder inte vill hjälpa?

F.ö - Hur fan kan en president ha tid för twitter under ett krig? "Aeeh vänta lite, måste checka sociala medier".
Det förstår du väl att han vill ha en snöboll i rullning? Genom att dela med sig av nyheten kommer folk i andra länder ligga på sina respektive regeringar. Ganska uppenbart.
Citera
2022-02-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ukrainska trupperna på ön var väldigt fula i munnen - till en början.

https://www.youtube.com/watch?v=_pOLc5QLYTs

Dessvärre fick 13 ukrainska soldater sätta livet till innan resten äntligen tog sitt förnuft till fånga och gav upp.

Så jävla bra, vilka legender. Stenhårt.

Har en känsla av att den radiokommunikationen kommer bli stor i historieböckerna.
Fan vilket legendariskt avslut av sitt liv.

RIP Ukrainska hjältar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

Ny tweet from ukrainas president. Han berättar att Sverige nu ger militärt bistånd till Ukraina.

Ytterligare ett bevis på att svenska folket inte är värt ett skit! Svenska politiker sviker och utsätter sitt egna folk för fara. Jag förstod i går när Magdalena Andersson yttrade sig att vi svenskar inte hade med saken att göra om hon valde att skicka vapen till Ukraina. Det var hennes sak! Vi hade inte med det att göra. Hennes beslut, hennes ansvar! Hoppas att hon fattar det.
Citera
Medlem
VILKET MOD!

Civil ukrainare försöker stoppa ryska militära fordon.

https://twitter.com/ConflictsW/statu...87445481349160
Citera
Medlem
magpests avatar
Vad kommer Ryssland göra nu när Sverige blandat sig i? Kommer det bli kärnvapenkrig nu?

https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529
Citera
2022-02-25, 13:44
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ett klipp där man med säkerhet kan säga att en rysk kolonn är utslagen.

(Z syns tydligt på fordonen)

https://twitter.com/memagram/status/1497122161047138318

Vad betyder Z?
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Som Henry Kissinger sa "it may be dangerous to be America's enemy, but to be America's friend is fatal."

Henry Kissinger var en vis man. Visste mycket väl vad han pratade om. För mig är det glasklart att Europa måste bli fri från det amerikanska hegemoniska styret som fått härja sedan andra världskriget. Först då kan vi börja blicka framåt och göra oss kvitt ryssen och amerikanen som endast bidragit till misär bland vår kontinent med dess dolda agendor.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Sa inte Magda typ igår på presskonferansen att det skulle bli svårt och krävas tid för att börja leverera vapen till ett krig? Sen en dag senare har man helt plötsligt löst allt och börjat skicka.

Kan vara svammel också. Lova runt, hålla tunt. Det är nog inte läge för Magda att visa sig som Putlervän nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in