2022-02-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Vad i hela helvete? Varför?!

Full video på Reddit, ensam kvinna som klarade sig:

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...tm_name=iossmf
Citera
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ryssarna själv kör ju Cyberattacker mot väst med jämna mellanrum så det vore inte mer än rätt att USA:s cyberkommando körde en massiv attack mot hela Ryska infrastrukturen, istället för att låta småpojkarna i Anynomous köra sina futtiga attacker.

RT.com funkar för mig.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Inte det hon sa dock. Hon sa tydligt att det skulle bli svårt att ens skicka, inga detaljer om en leverans. Vilket fick mig att höja ögonbrynen när de inte ens 24h senare börjat skicka krigsmaterial. Så var det med alla dessa problem hon målade upp igår.

Ja det är ju precis min poäng. Bättre att vara vag och undvikande i en sådan här situation. Dock är det inte mycket till nytta om Zelensky outar oss på detta vis. Jag har dock svårt att tro att några leveranser faktiskt skett än.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
zelensky känns som en riktigt lös kanon ibland
Helt rationellt agerat av Zelensky. Ju fler som är för Ukraina, desto fler är emot Putin.
Det finns ett rejält stort fegt och undfallande gäng i den här tråden. Ni brukar vara "tuffa" annars, men när det behövs som mest och det väl kommer till kritan är ni tydligen bara "pussycats".
Citera
2022-02-25, 13:51
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ingen är väl så dum så man går på något Ryssland säger.

alla ljuger.
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det var länge sen man var stolt över att vara svensk.

Viktigt att Sverige nu slår stenhårt mot samtliga ryska intressen i Sverige. Utvisa alla ryska medborgare.
Vi bör också ta tillvara ukrainska flyktingar som är villiga att på svensk mark göra livet surt för alla ryska intressen.

Mitt gamla rysshat från kalla krigets dagar kommer nu tillbaka. Det är en skön känsla.

Varför utvisa? Arkebusera! Nu, på momangen, alla: Putins anhängare och de som flytt på grund av förföljelse. Samtidigt kan man också utvisa alla svenskar som inte är förtjusta i den ukrainska regimen och som förstår den verkliga orsaken till den ryska operationen i Ukraina.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Ja, sanktioner är ett långsamt vapen. Men Ukraina behöver hjälp NU.
Utför sanktioner som är kännbart NU.

Finns det källa på att Putin blivit inkallad på förklaringsmöte eller är det bara ett löst rykte från något obekräftat twitterkonto?

Jag lovar, samma dag som Ryssland tagit över Ukraina så kommer EU släppa på sanktionerna ändå, för då är "kriget över, inget blod spills". Och Rysslands ekonomi kommer att återhämta sig från det lilla som deras fjuttiga sanktioner har skadat.

En låst Reuters-länk:
Citat:
Putin tells Russian business people he had no choice over Ukraine
https://www.reuters.com/world/europe...ne-2022-02-24/

Klipp från mötet:
https://www.youtube.com/watch?v=j_BhjSrEHGg

Oklart om Putin kallats, eller kallat.

Sanktioner hjälper inte vad som nu sker minut för minut på Ukrainsk mark.
Det behövs militära handlingar.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Okej, försvarar inte invasionen på något vis. Men allt är inte svart eller vitt.
Nato och USA är vinnare här oavsett utgång.

Ser inga vinnare. De vill inte ens kriga mot varandra. Åk hem krama ditt barn och frugan och låt bli andras kids. Det gäller naturligtvis båda sidor.
Citera
Medlem
TurboGenerations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Om det är så, vad har det för inverkan på personen mer än att bli rund i ansiktet?

Övriga fysiska förändringar är ofta uppsvullen överkropp och smala ben/armar. Lite som grodan boll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ta det lugnt kompis. Men detta är sant. Inget som försvarar invasionen i mina ögon men om civila ska börja skjuta på Ryssen lär det gå åt helvete riktigt.

Nej, det är givetvis inte sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Vad i hela helvete? Varför?!

Detta händer i alla krig.
Är det inte fake news (vilket det kan vara) har det antagligen hänt iaf. Civila är alltid måltavlor i krig.
Citera
2022-02-25, 13:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
RT.com funkar för mig.
Japp, nu uppe igen för mig också. Men det svajar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in