2022-02-25, 14:59
Medlem
På området bättre fly än illa fäkta, oavsett allt annat, tror jag att det är hyfsad uppförsbacke för alla med ryska sympatisörer att lyckas "vinna över någon" i debatten till deras sida just nu. För egen del skulle tråden vara lite mer lättläst också om inte var och vartannat inlägg var ren galimattias (från mitt perspektiv).
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Nu ligger rt.com nere. Vem har stängt ner?

Hos mig ligger rt.com uppe. Men du får läsa den engelska versionen. Ingen översättning till svenska.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Köttslamsorna av död ryss.

https://twitter.com/ua_industrial/st...69959977467907
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
6 ryska soldater omringade 11-åriga Alina i Pripjat, slet hennes kattunge som hon gråtande försökte skydda från henne. Sköt katten och gav Alina ett hårt kolvslag i pannan. Alina kommer få men för livet.

Var du där?
Hat du hittat på detta?
Du har fått infon från nån ukrainsk sida som sprider falsk krigspropaganda?
(Inte menat att ryssarna också inte sprider sådan krigspropaganda)
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Är sånt där sant?

Ja, att ryssar beter sig som fega svin när dom får chansen i krig är ÖKÄNT.

Berlin 1945 är ett bra exempel på hur bastardhorderna med undermänniskor betedde sig.
Citera
2022-02-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Judepresidenten gör bort sig gång på gång. Han är ett skämt.

Nazisten Putin har skämt ut sig och visat sig svag genom sina ständiga lögner och beroende av muslimska krigsförbrytare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Judepresidenten gör bort sig gång på gång. Han är ett skämt.

Ja, skrämmande låg nivå. Men han var väl avdankad komiker innan han blev president. Lite som att Schyffert skulle ta över här i Sverige.

Ser på BBC nu, ryssarna har tagit 2 ytterligare militäranläggningar utanför Kiev.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
45 miljoner människor, trodde de skulle stå pall. Men de verkar som att de är pro-putin inställda.

Sitter Ukrainska militären och trycker eller har information om strider inte nått ut? Här ser du bilder från kriget i Ukraina 2015, bra bilder men visar på att krig är ren misär:

https://www.buzzfeednews.com/article...of-ukraine-war
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Putin kommer vinna detta krig.
Tror som sagt USA,EU,NATO underskatta Putin totalt.
Sanktionerna är ett skämt

Det handlar inte om att underskatta Putin, det handlar om att USA, EU och NATO är så förbannat rädda för att sätta in militärt stöd och trycka tillbaka Putin. Med alla NATO-länder som stöd till Ukraina så kan dom utan problem trycka tillbaka Ryssland på några dagar. Det räcker att bara Tyskland, England och USA går in och stöttar Ukraina militärt så är Ryssland tillbakatryckt.

Jag håller med dig om att sanktioner är ett jävla skämt. Ryssland får härja fritt i Ukraina och vad gör resten utav världen? Inför sanktioner.

Hade jag varit statsminister över Sverige och vi varit ett NATO-land och Finland blivit attackerad. Hade direkt givit order om att stötta Finland. Hade inte tvekat en sekund.
Citera
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Det är givetvis värre än så. Du verkar inte veta vad krig är och hur soldater beter sig.

Jag vet hur människor beter sig som svamlar om saker de inte har en aning om, det räcker för mig Rambo
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det finns Rysk militär runt Kievs förortar ja, men dom är inte inne i Kiev. Om något är det lugnare just nu i Kiev än tidigare.

Vad som är en förort kan väl diskuteras. De flesta ryska pansarvagnar ska tydligen finnas i Obolon, vilket väl kan sägas vara en nordlig förort till Kiev. Men det ligger samtidigt mindre än en mil från presidentpalatset i centrala Kiev och på bilderna ser Obolon definitivt urbant ut. Så jag tycker nog inte att det är någon överdrift att säga att ryssarna befinner sig i Kiev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Undrar jag med ryssarna hade drygt 150k soldater vid gränsen! det borde smälla till ordentligt inte som ny tom nyår ser farligare ut än kriget i Ukraina.

Exakt! Borde va något stort slagfält någonstans i detta krig iaf, eller?
Det här känns ju som att de är 5v5 på olika platser runt om i Ukraina...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in