2022-02-25, 16:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vladimir Putin uppmanade i ett tv-sänt tal den ukrainska armén att vända sig mot sina egna ledare och själva störta Zelenskyj och hans regering, i Putins ord ”terrorister” och ”ett gäng narkomaner och nynazister”.

Vad fan menar Putin med narkomaner och nynazister??? Är det kommunister mot nazister det handlar om?? Och vad för narkotika brukar Zlensky och hans regering? Cannabis? Amfetamin? Är det ett krig mot knarket också?

Det bor ett flertal minoriteter i Ukraina, och det är taktiskt rätt av Ryssland att dra nytta av det. Dessa minoriteter har till viss del förtryckts, eller upplevt förtryck beroende på hur man ser det.
Citera
2022-02-25, 16:52
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
https://www.youtube.com/watch?v=xfB_T6QKo8c

War crimes?

Det sjuka med den videon är att snubben i bilen överlevde. Finns klipp på reddit där de drar ut honom.
Citera
2022-02-25, 16:53
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Nej absolut inte jämförbar.
Det jag menar är att han har uppenbarligen tappat det totalt.
Vad är det som säger att han inte kan gå längre tillbaka i historien och hitta på att vi inte har någon existensberättigande?
Jag är ganska rädd just nu framförallt att vår försvarspolitik har gått ut på att vi HOPPAS får hjälp av Nato vilket inte kommer hända om det riskerar ett ww3
Man kan inte komma med mössan i efterhand, nu får vi stå vårt kast.

Vi har varit i praktiken en Nato allierad sen början av kalla kriget, vi hade en gemensam övning häromdagen exempelvis. Detta är inget "efterhand" scenario utan säkerhetsläget har förändrats och vi är med all säkerhet välkomna in i gemenskapen.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Ryssland var lovade av den ukrainska pre 2014 regeringen att få använda Krim som en militärbas. Detta sket statskuppregimen i på order av USA. Odessamassakern skedde och Ryssland tog Krim.

Boven i dramat? USA igen.

Frågan är varför en av jordens starkaste militärmakter I HUVUDTAGET ska in o lägga näsan i blöt i ett land som inte tillhör Ryssland?
Ukraina måste verkligen utgöra ett frukstansvärt hot mot Ryssland. Eller inte. Putin vill omvandla Ukraina till en rysk lydstat därför att han är en maktfullkomlig idiot som drömmer om sovjets fornstora dagar. Helt naturligt för en fd. KGB-agent.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tvärtom! De blir mer enade än på länge tack vara den moderne Tsaren i Kreml.

Det återstår att se...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det ryktas att svenskar ska bränna ryska flaggor

Det är miljövänligare att pissa på den.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Död ryss spetsnaz

https://i.redd.it/gcexjnxxpyj81.jpg
Utmärkt, tack för uppmuntran.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Menar du på riktigt att Putin har samma intresse för Sverige/Finland som Ukraina?
Jag har ingen aning om vad den där psykopaten vill. Min kommentar rör att du köper rakt av Putins förklaring att vi är ”säkra” så länge vi inte är med i Nato. Jag tycker det verkar vara precis tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Död ryss spetsnaz

https://i.redd.it/gcexjnxxpyj81.jpg

Hahahaha..Jag skall f-n ha det som plansch!
Citera
Medlem
Ryssland och dess folk dra något gammalt över er jävla nollor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men för helvete, min poäng är just att vi inte kommer kunna gå med i NATO så pass snabbt att Putin inte kan agera. Är du efterbliven eller?

Varför skulle han agera när vi inte ens angränsar till ryskt territorium?

Jag tror inte att han hade gjort ett skit ifall så Finland hade gått med.

Självklart ska vi gå med i Nato, helst ska de placera kärnvapen här.
Citera
2022-02-25, 16:54
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Tro det eller ej, och jag förstår att det verkar helt orimligt för dig, men det finns faktiskt människor som är beredda att göra sin plikt och försvara sitt land. 57% av den svenska befolkningen vid den senaste undersökning. Du ingår alltså i de 43% som är ynkryggar
Haha ja det kan du skriva under på. Jag vill bara överleva och befinna mig så långt från fronten som möjligt. Jag är en riktig ynkrygg. Och jag skulle inte bidra med ett skit om jag försökte heller. Nä fy fan, mig hittar du i en jordkällare som inte syns men som är full med mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in