2022-02-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
I Kiev så fortsätter civila att beväpna sig med regimens utdelade automatvapen. Köerna är för långa så de utan någon erfarenhet skickas hem: https://twitter.com/vera_mironov/sta...33084504317952
På andra sidan gränsen i sydöstra Polen har min kollegas 85-åriga farfar letat fram mausergeväret från första världskriget. Det är nu laddat eftersom han inte tänker överge sig utan strid när "de satans ryssarna kommer en gång till".
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, bara för att jag ställer mig skeptisk till siffror som en stat i krig(!!!) hävdar så betyder det inte att jag på något sätt ställer mig på Rysk sida. Fan, så många på den här sidan är så jävla dumma i huvudet. Man kan vara skeptisk till mycket information just nu eftersom alla sidor vinner på att sprida desinformation. Är du så jävla tappad att du tror att det bara går att vara svart eller vit i detta? Jösses, din clown.

Ställer man sig på Putins sida så får man smaka för det också
Citera
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66
Två Jas-plan över Göteborg för en stund sedan.
Verkar åkt hela västkusten upp. Såg dem också. Väldigt låg höjd.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66
Två Jas-plan över Göteborg för en stund sedan.
Ett amerikanskt plan här nyss. Pågår övning så allt är lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte ryssarna har den kapaciteten, de har nog bombat så mycket de kan. Man försökte nog göra blixtanfall men mötte för stort motstånd.

Vilket är direkt pinsamt.
De har förberett sig i månader och Kiev ligger bara strax över 10 mil från gränsen till belarus....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
"Ryssland återupprepar sina hot Sverige och Finland, rapporterar den statliga nyhetsbyrån Ria.

Om Sverige och Finland går med i Nato kommer Ryssland tvingas att ” vidta åtgärder”, det säger landets utrikesdepartementet.

Utrikesdepartementets talesperson, Maria Zakharova, höll även en pressträff där Sverige hamnade i fokus, rapporterar Sky News.

– Sverige och Finland borde inte anpassa sin säkerhetspolitik efter andra länders demokratiska situationer. Om de närmar sig Nato kan de få allvarliga konsekvenser, både militärt och politiskt, säger Maria Zakharova."

https://ria.ru/20220225/nato-1775114040.html

Aldrig hört större BS i mitt liv.
Putin..go fuck yourself.
Sweden WILL join NATO real real soon!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Går riktigt dåligt. Detta kriget är över och Ryssland kommer ha retrerar inom 48timmar.

lugn nato behövde 3 veckor för att ta bahdad.
Citera
Medlem
Crime-boy2s avatar
Såg precis att Ryssland är uteslutna ur Europarådet. Kommer dom att uteslutas även från sommar-OS?
Citera
2022-02-25, 17:18
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men för helvete. USA är i Syrien utan tillåtelse från Damaskus eller FN-mandat. Man stöder detta på det i folkrätten som säger att ett land har rätt att försvara sina egna intressen när de är hotade även utanför landets gränser. I det här fallet hävdar USA att terrorister som hotar amerikanska intressen.

Så sluta svälja en massa propaganda och ta istället reda på hur världen fungerar. Eller snarare hur USA vill att den ska fungera.

Putin har full rätt att gå in för att försvara den ryska befolkningen från attacker från det egna landets militär med de medel man anser nödvändiga.

Nej Putin har ingen rätt att gå in i ett annat land av någon anledning, skärp dig nu för fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ställer man sig på Putins sida så får man smaka för det också

Och tvärtemot vad du påstår så är jag ju inte på Putins sida. Men det innebär inte att jag automatiskt sväljer allt som Ukraina hävdar heller. Jag antar att när dina hjärnceller tar slut så börjar din aphjärna bara slå lite vilt på tangentbordet för att försöka få rätt.
Citera
Medlem
Tror ni att Sverige har någon fördel mot rysk aggression av att vi är med i EU?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag förstår precis, men Ukraina har en hel del sofistikerad materiel och strider på hemmaplan, även om siffrorna kan vara friserade är de inte direkt omöjliga. Ryssland är inte den topp militär man försöker utge sig som, deras doktrin har alltid varit kvantitet över kvalitet, och med det kommer också stora förluster.

Ja, det är klart att Ryssland är ganska underlägset militärt. Framför allt mot NATO. Deras bulk av stridsvagnar är fortfarande 50 år gamla T-72.

Flyget verkar dock ha spottat upp sig lite de senaste åren.

Men, om VÄST pumpar in manpads och handbyrna missiler för att stoppa stridsvagnar så kommer det bli ett blodbad för ryssarna.

Ett stort antal ryssar hem i liksäckar är det mest effektiva sättet att få slut på diktsturdvärgrn i Moskva.

Gå inte på tugget från rysskramarna här som svalt Rysslands propaganda helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in