2022-02-25, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Ge mig en källa som inte är bajs så tror jag dig.

Sure.

https://m.focus.de/politik/ausland/u..._59192174.html
Citera
2022-02-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Vad står Z, för, varför markerar svinen sina tanks just med Z?
Citat:
Russian tank markings: What do the ‘Z’ and other emblems on military vehicles mean
The symbols are likely used to avoid the ‘risk of friendly fire’

https://taskandpurpose.com/analysis/...hite-markings/
Citera
2022-02-25, 21:20
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Jojo fetknopp - som att Du har information OCH intelligens för att bedöma internationella konflikter och göra utlåtanden. Hahaha! Fan vad efterblivet...

Detta vet du ingenting om då du inte vet vem jag är.

Att Putin har betett sig korkat i denna konflikt är nog de flesta förutom Putin-ägda överens om. Man behöver inte vara lika intelligent som du är för att förstå att detta inte stärker respekten för Ryssland i omvärlden.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Nej visst, det spelar ju ingen roll om ett land har blivit turkifierat, det är fortfarande mitt land

Tyvärr så verkar det inte bättre.
Än större anledning att greppa bössan.

https://youtu.be/WQFlu4L_iAU
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tjetjenska styrkor på väg in i Ukraina nu enligt ryska och tjetjenska medier.

För tjetjenernas raseri, bevare oss milde herren Gud.

Inte avundsjuk på de stackars civilister i Kyiv med utdelade bössor som möter dess galningar.
Känns lite som att släppa loss Division Dirlewanger på ukrainsk mark.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Vad är oddsen att något hemskt händer med ett kärnkraftverk i Ukraina. De har tidigare varit helt förskonade från sådant. Säkerheten är hög.

Har Ukraina varit förskonade från kärnkrafthaveri?? Prova att googla Tjernobyl.. Var väl iofs Sovjetunionen på den tiden.
Hade jag varit Ryssland hade jag övertagit kärnkraftverk för att ha som bas. Risken torde vara liten att Ukrainas armé väljer att bomba i närheten av kärnkraftverk med de följder det skulle kunna få.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Putin behöver få Ukrainas president att säga lägg ner vapen grabbar! Fly inte. Våra vänner kommer. Därefter hålla val och tillsätta en bra president - inte en västmarionett.
I utbyte mot det kan Putin ge honom och hans familj en takvåning i Moskva. Oavsett vad Putin gör så vinner han jämfört med fallet om han inte hade invaderat.
Gör Ukraina motstånd tröttnar och sätter in allt och då är allt över på en vecka. I så fall blir det tunga bomber som slår ut all kommunikation, el m.m.

Och?
Slagfält ändrar ingenting i grunden nuförtiden.
Låt hyperinflationen regna över Ryssland så blir det naturligtvis en kula i det jättehuvud som Prutte för närvarande springer omkring med.
Inga men Inga om..det slutar för f-n ALLTID så här till slut..:-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Desto mer anledning till att gå med i NATO. Ska vi ha ett land i öst som dikterar våra villkor? Vi gör väl vad vi vill!

Ska vi gå med i NATO och göra vad de vill? Skicka ner våra söner och döttrar till meningslösa proxykrig i Mellanöstern när äckliga Hillary Clinton-typer är på det humöret?

Läste om hennes agerande i Libyenfrågan och de katastrofala följderna för landet än idag. Fy f-n vilket vider. Fy f———n …

Är det egentligen så bra om NATO bara växer och växer? Tänk om det mest leder till upprustning i länder som Ryssland, Kina och Indien som motreaktion?

Nog för att det låter hjärtevärmande med ”fredsbevarande styrkor” och allt, men verkligheten då?
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petrowski
.......................
Jag gör allt jag kan för att må bra

Låt dig inte tillfångatas av ryss mongolen, gör hellre som dom ukrainarna på orm ön 👍🇺🇦
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tjetjenska styrkor på väg in i Ukraina nu enligt ryska och tjetjenska medier.

Ett svaghetstecken. Då kommer motståndet från Ukraina att hårdna.
Citera
2022-02-25, 21:21
Kan man skänka pengar till Ukraina för vapen, ammunition etc.? Har redan skänkt till deras hjälporganisationer men vill göra mer.
Citera
2022-02-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
#Ukraine's ground forces report that they have managed to stop the occupying forces near #Konotop. Forty enemy vehicles have been destroyed. https://t.co/sEmfqUCtCa

Goda nyheter fortsätter trilla in.
Det är inte förvånande. Rysslands framryckningar verkar ske genom att hoppar in i sina fordon och åker till nästa stad/by och hoppas på det bästa. Att någon kan ligga i bakhåll verkar inte vara något de tar hänsyn till. VDV från norr verkar vara de enda som har någon sorts plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in