2022-02-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
USA inför nu sanktioner mot Putin personligen.

Kommer dom ta ifrån honom namnet Vladimir också?
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:

Häromdagen sa media att det var för skyddat, men nu har de helt plötsligt koll? Skitsnack, kapitalet skyddar varandra. Han måste avlivas.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Armén räknar väl in alla tjejer som shoppar efter jobbet eller åker tunnelbana i uniform. De marscherar, tar emot blommor och tar selfies i högklackat.

Ukraina kan aldrig slå Ryssland i krig. Det enda slut jag kan se på detta är tyvärr kallt krig mellan NATO/EU och Ryssland.

Har du stöd för det påståendet? Är de i så fall sämre soldater? Hur vet du det?

Möjligt att Ukrainas selfiesoldater inte kan slå Ryssland, men än så länge verkar de göra hyfsat motstånd. Det verkar bli kostsamt för Ryssland. Kostsamt för tunnelbanesoldaterna också, men de hade ju inget val.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Troligen har han suttit inlåst under pandemin och tittat på för många Trump-videos. Han har sett hur Trump kommer undan med allt möjligt trots uppenbara lögner genom att vara ständigt oförutsägbar. Putin försöker nu kopiera stilen, förmodligen med direkta tips från coachen. Men han är usel på det och ryssarna kommer inte ta den skiten.

Det är tydligt när man tänker efter. Putin har alltid varit kallt beräknande, strukturerad och förutsägbar. Efter Trump har han blivit mer och mer obskyr och oförutsägbar och sitter nu och yrar om "nazister och knarkare i Kiev".
Det är fler som tror det. Det bästa slutet vore att Putins generaler tog makten, arrersterde honom och återtog kursen mot demokrati snarast.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Idioterna kanske inte förstår allvaret förrän de får en Kalasjnikov i nunan, i Sverige.
Stoppa kriget nu innan det går åt helvete, kärnvapnen står startklara.

Enkelt bara för ryssen att vända och åka hemåt!
Citera
Medlem
Citat:

Bra.
Personligen så förbjuder jag Vladimir Putin från att existera överhuvudtaget..:-)
ge mig en kula,ge mig ett gevär och clear sight.
Det går inte att missa hans abnorma huvud..:-)
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja , något psykiskt har hänt med Putte.
Låter som en del förvirrade på FB som ser nazister och knarkare överallt, eller lika illa: judar och muslimer. 🤪
Kommer han att nyktra till eller kommer han att fortsätta?
Kommer han att fortsätta så blir det kanske andra länder som han vill ta. Vilka?

Liksom hans förebild Trump kommer han garanterat sluta som en föredetting. Till skillnad från Trump vet vi hur föredettingar i Ryssland pensioneras. Det kommer knappast sluta med en avstängning från twitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Intressant! Och mkt otäckt.

USA har väl i princip sagt att dom kan ta Ukraina. Man har spelat högt även därifrån. Man tänker att ett krig kan gå dåligt för Putin. Att det dränerar resurser och populäritet. Man har vetat att detta är den troliga konsekvensen av att stödja ett Ukrainskt närmande till Nato.

Än finns hoppet att Ukraina faktiskt vinner kriget. Tror Putins styre kommer ryka om det sker.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad gör du själv? Sitter och runkar och lyssnar på ryska nationalsången eller?
Nej, Jag ändrar min profilbild till Ukrainska flaggan och uppdaterar min status på Facebook, gör handhjärtan och sänder styrkekramar, tankar och böner.
Sådant som betyder något.
Precis som alla andra miffon i Sverige. Vad gör du själv för att hjälpa Ukrainarna?
Citera
2022-02-25, 22:04
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hoppas Sverige ger robot57 t Ukraina
Jätte bra, när ryssen kommer till Sverige så kastar husmanskost på dom.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Skönt att vara både svensk och rysk medborgare i dessa tider.

Varför brösta upp sig mot Ryssland? Vi gjorde det (tjejenerna) nu får vi utföra ryssarnas grovjob i Ukraina.
Citera
Medlem
Fan vad jag älskar Ukraina.

Vrf har vi ej denna sammanhållning i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in