2022-02-25, 22:04
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det går om vi vill. Jag är inte sugen på att leva under konstant hot från Ryssland i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Fattar riksdagen beslut om att ansöka om medlemskap i Nato så är Sverige officiella medlemmar dagen efter.

Vad fan väntar vi på?
Jag tror dock att det är tillräckligt provocerande för att Putin ska anfalla Sverige. Ganska omgående. Han är psykiskt labil och lider av grav storhetsvansinne.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Men ingen av betydelse bryr sig om ditt moralpredikande. Kosmos förbjuder inte invasioner. Man kan tycka vad man vill men ska man ha en chans att förstå världen får man hålla önskedrömmar utanför.

Knähund. Vi kommer aldrig lyssna på din kuksugargubbe.
Citera
Medlem
staticages avatar
Hoppas detta väcker oss Svenskar kolla på hur det ser ut på våra gator,det är ett pågående invasionskrig här med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Jätte bra, när ryssen kommer till Sverige så kastar husmanskost på dom.
Vi har 100 tals på lager..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var inte mycket till inblandning du. Men Lukasjenko sitter ju kvar vid makten och det är i Belarus.
Yanukovych menar jag såklart. Men ärligt misstag, alldeles nyss försökte vi ju med honom. Du kanske tycker det är lite, men utan den kopplingen hade inget av detta hänt visst?
Citera
2022-02-25, 22:05
Medlem
Går rykten om att Zelenski har beodrat alla styrkor om strider i donbas regionen att bege sig till Kiev.

https://twitter.com/200_zoka/status/...4zD08fW73CriqQ
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Ja, allt blir ju mycket bättre om Putin får sin vilja igenom. En diktator med stormaktsplaner är ju precis vad världen väntat på.

När putler inte vinner i Ukraina kommer han att ta till kärnvapen. Kanske?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Försvarsallians?
Nej det är ingen allians om vissa länder hoppar av när det väl gäller.
Förklara.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
... eeeh? Är du efterbliven? Man kan ju inte bara invadera ett land och säga att det är upp till dem att lägga sig. Så om USA skulle gå in i Ryssland så är det alltså Ryssland som skall ge upp utan fajt? Jävlar vilket utomordentligt korkat resonemang.

Ukraina valde att hota Ryssland, lät sig bli en proxy för USA. Fick enorma mängder vapen av USA, var på väg in i NATO med alltmer amerikanska trupper och avancerade vapensystem på sin mark riktade mot Ryssland.

Ryssland har i det läget, med stöd av internationell rätt, rätten att försvara sig mot det ukrainska hotet och i alla krig så är det segraren som dikterar villkoren och i detta fall blir detta Ryssland. Det är nu bara en tidsfråga tills när fredsförhandlingen kommer att ske: kanske denna vecka, kanske om några veckor, kanske om några månader – men det kommer att ske.

Ryssland har nu i princip slagit sönder den militära infrastrukturen. Ukraina är så gott som demilitariserat. Nu gäller det bara att göra slutjobbet men det kan ta tid, därför att Ryssland inte tänker skjuta mot civilbefolkningen även fast juntan använder den senare som mänsklig sköld, vilket i sig är ett krigsbrott som t ex terrorister ofta använder sig av.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
USA: "FRUKTANSVÄRT ATT GE SIG PÅ ZELENSKYJ"

USA uppmanar Ryssland att inte försöka ge sig på Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj, rapporterar nyhetsbyrån AFP:

"Att ge sig på Zelenskyj vore en fruktansvärd handling"

https://twitter.com/AFP/status/14973...e-6310a96279d3
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Det är ingaproblem att ha 100% koll på sina datasystem om de helt saknar kontakt med yttervärlden. Så for du kopplar upp EN enhet, av vilket slag det vara månde, i ditt interna nätverk mot yttervärlden så är du genast öppen för attacker. Men utan kontakt med yttervärlden får du inte ut din propaganda. Men du verkar veta hur man löser detta dilemma?
Nej med ryssarna suger på allt vad modern teknik heter, deras högteknologiska krig verkar rätt taffligt. USA skulle göra slarvsylta av den ryska krigsmakten om de möttes. Rysslands flygvapen och luftvärn är ett skämt, de är betydligt längre efter väst än vad man kunnat att tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hoppas Sverige ger robot57 t Ukraina

Hoppas USA ger Ukraina två kärnvapen..:-)
DÖD ÅT PUTIN.
Nej.jag ger mig aldrig när jag väl bestämt mig..ett personlighetsdrag för mig det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
21.000 kollar denna live på en kyrka, finns det ingen bättre?
https://www.youtube.com/watch?v=6uGVX6Kzj3w
Ju denna är bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=teF2f1DkeEQ

Den verkar ha ljudet från streamen med kyrkan, men man ser ytterligare 8 webcams från Kiev.
Tack för länken så man nu förstår vilken av kamerorna ljudet kommer ifrån.

Här är platsen för kyrkan och ljudet som hörs.
Väldigt centralt med andra ord.
https://www.google.com/maps/place/St.+Michael's+Golden-Domed+Monastery/@50.4558456,30.5230134,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x12b64d3da5375a69?sa=X&ved=2a hUKEwjF3YnL4Jv2AhXph4sKHenFBi8Q_BJ6BAgnEAU

Har hört mycket dunder osv, så Ryssarna är väldigt nära centrala Kiev, troligtvis uppe vid Visjhhorod, Horenka och Khotyanivka till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in