2022-02-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Vad hände med livesändningen från Självständighetstorget? 🤔

https://youtu.be/iZebYm-nenY
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Krama Putte du. Han har arbetat på sin paranoia sedan muren föll. USA har inte triggat någonting. NATO har låtit fria demokratiska länder ansluta sig. Piss-Putte Putin är arg för att Sovjet upplöstes och försvagades. Nu när han i tjugo år byggt upp krigsmakten med oljepengar och allt han stulit från sitt folk leder han dem i krig mot deras broderfolk för att upprätta sin förlorade heder.

Krama Putin? Öh.

USA har retat Putin sedan 2014. Titta på videon som jag länkade. USAs mål har hela tiden varit att Putin skulle reagera på det här sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nej. En enstaka bomb på någon hyfsat avskild plats. Maktdemonstration.

Vi får se.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Afrikanska män som tränger sig före kvinnor och barn för att komma in på tåg.
https://youtu.be/SB1cxIc3qDA?t=249

Gör man så? Seriöst vad fan sysslar som med?
Afrikaner i ukraina? Det trodde jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennex
Kan också vara taktik. För att vinna tid för omgruppering av styrkor, ta mot mer vapen från utlandet, få bort lokalbefolkning från stridszonen m.m.

Njaa Ryssen är nästan i Kyiv med över 10000 trupper som väntas komma in från Vitryssland imorgon.

Tror inte han har något val längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
https://twitter.com/JenniferJJacobs/...24876796936208

Viker Putin redan ner sig?
Var motståndet hårdare än han hade tänkt sig?
Barnamördare V.Puttin är en feg råtta som gömmer sig i Kreml och låter tusentals unga värnpliktiga dö för att rädda honom kvar vid makten, han och hans kleptomanpolare har alltid ännu ett bankkonto att fylla medan genomsnittsryssen lever i fattigdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har sett trovärdiga bilder idag. Och många ryssar dör. Kanske vinner dom kriget men det tar tid och till vilken nytta?

Jag tror att detta krig gör Putin och ledningen ännu mer impopulära i moderlandet. Det är att förlora totalt.

Nyttan av att ha ett ryssvänligt grannland.

Impopularitet biter inte på denna typen av människor.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ett väldigt motstånd mot Ryssland nu, på grund av det fatala misstaget att angripa Ukraina.
Senaste : Bulgarien stänger luftrummet för rysk flyg, Storbritannien och USA genomför sanktioner mot Putin själv och mot Lavrov, Anonymous bryter sig in i ryska försvarsministeriet och offentliggör namn, telefonnummer och adresser på dess medarbetare. Inte ens kinesiska banker ställer upp för Ryssland:

"Kinas banker har börjat inskränka finansiering av köp av ryska råvaror
Åtminstone har två stora statliga banker i Kina begränsat finansieringen av köp av ryska råvaror.
Det understryker Pekings begränsade möjligheter vad det gäller att understödja ekonomiska band med en av sina viktigaste strategiska partner, det inför sanktioner från USA och dess allierade , skriver agenturen Bloomberg."

-

Självklart drar Ukraina stor nytta av väst underrättelsetjänster just nu. Det skulle heller inte vara överraskande om Ukrainska trupper får vila i Nato områden och samtidigt får magasinera på ordentligt inför kommande operationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
För all del, men med enorma förluster och fler stater skulle agera militärt om Putin går på Finland, var så säker. Innan Putin går på Finland är han död.

Hur skulle han dö menar du? Av någon spion?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför ser man inga ukrainska soldater vid helikoptern som har nödlandat eller BMP som tycks inte ha några skador?
Kan bero på att de trycker i mammas källare.
Citera
Medlem
Nej jag tycker Biden ska ställa frågan direkt till Putin "What the fuck do you want?). Lika bra att få detta gjort så att man får ett avstamp vad nästa steg är. Sanktioner hit och dit fråga istället vad vill du?. Vägrar Grisen att svara på det får det anses som att han inte är lika tuff längre. Ställ Grisen mot väggen helt enkelt.
Citera
2022-02-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Förstår inte hur övervakningskameror i vart och vartannat gathörn har lämnats orörda.

Varken elektricitet, nät eller kommunikation har angripits så vitt jag vet. Trodde krigsföring idag skulle ske mer cyber? Men vad vet jag

Ja något lurt är det med detta. Ryssland kör ful spel här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in