2022-02-26, 01:25
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Trams, det var folkets revolution.

Ingen vill leva under Slaktarens i Moskvas fot.

Skratteretande, de utförde en statskupp bara pga ett avtal? Dom kunde väntat till nästa val som civiliserade människor och rösta om att vända sig mot EU?
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Exakt. Inte ett enda upplopp i ryssland. Mosvka borde ha brunnit vi det här laget 8xh allt borde vara spnderslagit om nu inte ryska folket är med på det här.

Den ryska plågan håller med sin krigsförbrytare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Jag vet men många är också troll eller idioter. Som sprider rysk propaganda när ett sånt här fruktansvärt händer ifrån den fantastiska nationen Ukraina.
Jag vet dom kan det men verkar som att Kiev faller inatt. Hoppas innerligt jag har fel.

Ja, Kiev lär falla. Me Kriget är ändå långt ifrån slut. Det kommer dö Ryssar i drivor under lång tid.
Citera
2022-02-26, 01:26
Medlem
1754s avatar
Intressant när man lyssnade på Svt's teori om varför Polen är så vänligt inställda till flyktingar från Ukraina, men att dom inte var lika vänligt inställda till att emot flyktingar från Mellanöstern som försökte tränga sig in via Belarus. Svt trodde det berodde på närhetsprincipen.

Vi som inte är lika naiva förstår att folk från Ukraina innebär få problem, tillskillnad mot stora problem med folk från Mellanöstern. Det är ju bara att se hur dom olika folkslagen beter sig vid gränsen redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Det var som att exakt kl 01:00 i denna tråd så började massa användare skriva som att de använt google translate. Helt obegripliga inlägg, kul att ryssen försöker använda cyberkrig här också.

Du kollar på för mkt CNN å annat skit.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lite märklig är han den där Putin. I Syrien bombar han islamister men i Ukraina så använder han dem.

Islamiska Staten & övriga som är de som blev bommbade är Shia Muslimer och Al Asads folk & Tjetjenerna är Suuni muslimer så de är fiender, så tekniskt sett så är det lite som att bomba protestanter och anställa katoliker för ens dirty work. Islamister är fan inte ens fredliga mot sig själva
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Jag förstår inte tyska tyvärr. Dom verkar iaf vara inne i centrala Sumy, men i Mariuopl är dom inte verkar det som. Jag prata med el på marken och han säger att do. Fortfarande försvarar sig. Kharkiv vet jag inte hur det ligger till.

Det är korrekt, städerna Mariuopol och Kharkiv har ryssarna inte kontroll över ännu.
Där är pågående strider.
Men landområdena är under rysk kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag är intresserad av att Ryssland tar sin vidriga armé och drar åt helvete. Och tar med sig alla unkna ryska chatt-töntar som sitter och förpestar varenda internetforum.
Absolut, jag är också emot kriget. Men det behöver inte betyda att jag ska sprida fake news för att ytterligare elda på situationen, det är illa nog som det är.

Varför så viktigt att lägga skulden av en olycka på någon ond ryss när det finns en mer realistisk och mindre ondskefull förklaring?

Du verkar sitta på nattskiftet ser jag, du förpestade tråden igår också. Alla anklagelser om troll är bara projiceringar. Det vore festligt om ni iallafall försökte argumentera emellanåt.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Vadå "beror"? Du skrev att NATO blandade sig in i slutet - sanningen är att de var inblandade från början. Att på NATO hela tiden var med och styrde utvecklingen med sin inblandning är väl självklart?

Libyen-resolutionen kunde implementeras på valfritt sätt... Genom att trumma upp det falska narrativet om civila massakrer ville Obama och hans krigsälskande polare göra det med ren krigsmakt.
Känns det kanske igen med Putins Ukrainahantering?
Dock tvivlar jag på att Zelensky kommer bli våldtagen med bajonett i röven - det är nog troikan Obama, Hillary och Bidens fetish.

Putins Ryssland existerar inte i ett vakuum, det är 30 års efterbliven diplomati som format den värsta möjliga skurkstaten. Drägg som Clinton(x2), Bush och Obama har alla samverkat till att skapa det perfekta drägget - Putin.

Du slår ihop olika medlingsförsök och sedan FN:soldater med NATO…

Och väst har skapat Putin… Antecknat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu hör man inte bara smällar utan även missiler flyga förbi.

https://youtu.be/-Q7FuPINDjA

Fan va flax du har då. Har gått in där då och då och kollat 10min, får inte höra något. Låter som någon sitter med mobil och lyssnar på musik i närheten av kameran.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA

Lugnade ned sig nu igen, men det kommer smällar i vågor

Fascinerande att de inte tagit Kyiv än. Märkligt om något.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det finns många politiker bakom scenen som gillar Putin, han är trots allt en skarp politiker som gör det som är bäst för hans land.

Kina, Indien, flera länder i Sydamerika men primärt Asien och mellanöstern som inte bryr dig eller som stöttar Rysslands position.

Europa är dock i behov av Rysslands naturtillgångar och efter kriget kommer saker å ting lugna ner sig igen, så har det varit tidigare iallafall.

Nä det som han har gjort nu med förtäckta hot om kärnvapen och invadera grannar kommer att göra att Putin kommer att få det svårt framöver.
De enda politikerna som gillar Putin är sådana som personligen kan räkna med kompensation - mutkolvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in