Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Så nog finns fog för att inte göra sig för bekväm med att detta inte alltid bara är tom retorik från Putin att han osagt står på vita nationalister sida, vilket det inte finns det minsta bevis för.
Putin står så klart inte på "vita nationalisters" sida. Men bara det att du ens reflekterar om en sån sak visar att du inte förstår vad det här handlar om. När jag som svensk stödjer Putin och Ryssland så gör jag det inte för att jag fantiserar om en stark rysk extrafarsa som ska bry sig om mig och mina intressen. Vad jag gör är att jag tittar ut över världen och reflekterar: Vad är det som pågår här? Vilka krafter är i spel? Vad påverkar mig och Sverige? När man tänker så så måste man, om man är intelligent och ärlig, komma fram till att det finns en globalistisk elit, som är judisk, som har oerhört stark kontroll över hela väst. En elit som ser till att inga partier, inte personer, inga motkrafter till deras hegemoni får komma fram. De har makt att stänga av din ekonomi, sätta dig i fängelse, skicka hela mediamakten på dig för att krossa ditt parti eller din person. Det här pågår i hela den vita västvärlden. Vad behöver vi då? Vi behöver andra maktcentra som utmanar den här eliten. Som ruckar på ordningen. Som öppnar upp möjligheten för parallella ekonomiska och politiska utrymmen. Det är DÄR Putin kommer in.
Ibland verkar det som om alla nationalister lever livet som nån jävla kärleksroman där den eller den figuren vill ha mig eller inte. Och säger han något fel så bryr han sig inte om mig längre så nu är min extrapappa eller tilltänkta käresta nån annan i stället. VÄX UPP, för fan! Studera världen, tänk själv: Vilka möjligheter finns det i den här världen just nu för att situationen för mina idéer ska kunna ens ha möjlighet att växa fram med tiden och få utrymme? En sak vet jag: Ju starkare och större hegemoni den nuvarande judiska eliten får över världen, desto mindre utrymme för mina intressen. ALLT som ruckar eller utmanar den här makten är potentiellt bra för mig. Därför stödjer jag Putin, och hans allierade. Och det borde alla som vill förändra Sverige göra.