• 1
  • 2
2021-09-23, 11:17
Medlem
Det tog mig under 5 sekunder att hitta avbokingsreglerna p hemsidan:

AVBOKNINGSREGLER
Bokningen r bindande nr resan r bestlld. Man betalar alltid fr en hel hytt vilket innebr att terbetalning fr en plats i en hytt ej medges (undantaget de med avbestllningsskydd), terbetalning fr hytten sker endast d hela hytten avbokas.

Resenrerna har mjlighet att byta ut personer i den egna hytten utan kostnad fram till 31 dagar innan avgng.

Namnndring 31 dagar eller mer innan avgng r GRATIS

Namnndring 30 dagar eller mindre innan avgng kostar 250:- (Gller ven felstavade namn)

Avbokningskostnad 31 dagar eller mer innan avgng 250:-/sngplats

Avbokningskostnad mellan 30 och 15 dagar innan avgng 50% (halva beloppet terbetalas)

Avbokningskostnad 14 dagar eller mindre innan avgng 100% (ingen terbetalning)

Avbestllning av tillval mellan 30 och 15 dagar innan avgng terbetalas 50% av kostnaden, drefter sker ingen terbetalning.
Citera
2021-09-23, 16:28
Medlem
Om du inte kan betala 250 kr fr att boka av, hur hade du tnkt dig att betala hela fakturan sen?

250 spnn r tv pizzor. Bara att punga.
Citera
2021-09-23, 23:23
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
Hej, nu r det s hr att jag r jvligt fucking frbannad ver funcruises.se som jag har bokat studentkryssning p och frsker avboka den och ringer kundtjnsten men krringen i telefonen sger man mste betala 250 kr per person fr att avboka! Har bokat fr tv personer och bokade massa jvla lyx tnkte ta det p faktura och testa ifall jag kunde lta den ligga och betala efter kryssningen och testade igr och ringde kundtjnsten idag fr att avboka men nu fick jag fakturan och den r saftig ska jag sga er.
Jag har frskt ndra i bokningen o gra den billigare s jag kan bekosta den och njuta av den nd men det blir ett helvete, nu kanske min polare kommer f fakturan ocks fr jag skrev in hans personnummer os men rligt talat vad fan ska jag gra? Kan dom ens gra s utan Bank ID, tnk vem som helst kan bara boka i ngon annans namn p den sidan utan bank ID, bokade i hans namn utan bank id, track in hans uppgifter dr s nu vettefan vem som kommer f fakturan o betala och vill inte ha den och avboka den men dem ska ta 500 spnn fr det rligt talat vad r det hr fr krngel och tjafs.. vad kan gra? Ge mig grna bra svar dr nere blir fan jttesur och stressad just nu ☹️

Hur skulle det vara om du hade tnkt till en gng innan du bokade? Lr dig av misstaget.
Citera
2021-09-24, 06:52
Medlem
varbynatverkets avatar
Antar vl att ni har rtt men dock tycker jag det r vldigt konstigt nr jag inte signerat ngot eftersom jag bokade fr jag tnkte man kan f g p kryssningen och betala senare efter. S jag passade p och tog ngot najs i min bokning men sedan nu blev det inte som jag frvntade mig. Jag kommer bestrida fakturan, ringa och frklara min situation och mina uppgifter som r inlagda p sidan. Har redan lagt in mina egna uppgifter i bokningen till detta fr jag ville bara snabbt g igenom processen och sen hae jag inte signerat eller varken betalat ngot men deras stt att ta pengar fr snt hr tycker jag r jtte fult och jag kommer bestrida fakturan och har fr mig r det gr emot konsumentlagen om kp p ntet hr om jag inte har fel nu. 🤔 Jag snackade med en god vn och den herren som kan lagen bst hr fr informera mig bst om komsumentlagen angende kp p ntet och om detta r rtt men jag vet exakt hur jag ska tala med fretaget p fun cruises och ska fanimej inte betala en saftig faktura p 540 spnn och ska verkligen inte lta detta g vidare till inkasso. 🤒
Senast redigerad av varbynatverket 2021-09-24 kl. 06:58.
Citera
2021-09-24, 11:44
Medlem
Citat:
Hej, nu r det s hr att jag r jvligt fucking frbannad ver funcruises.se som jag har bokat studentkryssning p och frsker avboka den och ringer kundtjnsten men krringen i telefonen sger man mste betala 250 kr per person fr att avboka! Har bokat fr tv personer och bokade massa jvla lyx tnkte ta det p faktura och testa ifall jag kunde lta den ligga och betala efter kryssningen och testade igr och ringde kundtjnsten idag fr att avboka men nu fick jag fakturan och den r saftig ska jag sga er.
Jag har frskt ndra i bokningen o gra den billigare s jag kan bekosta den och njuta av den nd men det blir ett helvete, nu kanske min polare kommer f fakturan ocks fr jag skrev in hans personnummer os men rligt talat vad fan ska jag gra? Kan dom ens gra s utan Bank ID, tnk vem som helst kan bara boka i ngon annans namn p den sidan utan bank ID, bokade i hans namn utan bank id, track in hans uppgifter dr s nu vettefan vem som kommer f fakturan o betala och vill inte ha den och avboka den men dem ska ta 500 spnn fr det rligt talat vad r det hr fr krngel och tjafs.. vad kan gra? Ge mig grna bra svar dr nere blir fan jttesur och stressad just nu ☹️
Det finns en distanshandelslag som ger rtt att avboka vissa typer av kp inom 14 dagar. Men den hr typen av resor finns det inget lagstd fr att man som kund har rtt att avboka.

Faktum r att det egentligen r generst av fretaget att lta dig avboka, de hade lika grna kunnat sga att du som kund fr betala hela resan som du bokat.

Se det som lropengar. Ingenting att lgga ner tid och energi p. Bara fr dig att g vidare i livet. Rtt s sknt att det bara kostar er 500 kr fr er att lra sig lxan. Hade lika grna kunna kosta mngdubbelt mer. Framfrallt om ni ngrat er nrmare avresan d ni behvt betala fr allt.

1. Skerstll alltid att du har rd att kpa det som du tnkt.

2. Skerstll att datumet verkligen r rtt s att du kan ka.

3. Skerstll att kostnaden fr resan r frsumbar s att du kan strunta i resan utan att det mentalt gr fr ont. Inte s roligt om man blir sjuk tv dagar innan avfrd och inte har mjlighet till att ka. Alternativt att du r i alperna p skidresa och din kompis fr ont i knna redan frsta dagen s att du inte kan/vill utnyttja liftkortet som du kpt och att stora delar av resans syfte gtt till spillo.
Senast redigerad av Mynicname 2021-09-24 kl. 11:56.
Citera
2021-10-07, 09:09
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
...

Hur har det gtt?
Citera
2021-10-10, 02:49
Medlem
varbynatverkets avatar
Konsumentverket har tagit min anmlan och bestridit fakturan. Dem har utrett och nu vntar svar frn andra myndigheter om en rttegngs frhandling infr att stmma bolaget p lite ching ching. Funderar ba 🤔
Citera
2022-02-26, 11:18
Medlem
Citat:
Konsumentverket har tagit min anmlan och bestridit fakturan. Dem har utrett och nu vntar svar frn andra myndigheter om en rttegngs frhandling infr att stmma bolaget p lite ching ching. Funderar ba 🤔

S hur gr det med stmningen, ftt tillbaka ngra pengar?
Citera
2022-03-04, 16:40
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
S hur gr det med stmningen, ftt tillbaka ngra pengar?
Fretaget har jag krvt p pengar, dem gossarna fick en stmning p 260k och fr inte s lnge sedan s verkstlldes domen frn tingsrtten! 😄😄
Citera
2022-03-04, 17:49
Medlem
Citat:
Fretaget har jag krvt p pengar, dem gossarna fick en stmning p 260k och fr inte s lnge sedan s verkstlldes domen frn tingsrtten! 😄😄

Vem r det som har ftt den stmningen och grundat p vad?
Citera
2022-03-07, 18:07
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vem r det som har ftt den stmningen och grundat p vad?
En viss Martin Claes Wengstrm faktiskt grundad av att bokningen ska ha gjorts fel och det stod i deras policy att man fr tillbaks sina pengar vid fel bokningsval, dr dom d brutit mot sin policy s vann jag i tingsrtten
Citera
2022-03-07, 21:44
Medlem
_killahs avatar
Citat:

S du menar att du stmt dom p 260k o ftt rtt. Posta grna domen hr och maska alla viktiga uppgifter. Fr det lter inte som du talar sanning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in