2022-02-26, 11:35
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Med tanke på hur jävla patetiskt dåligt det går för Ryssarna i Ukraina är jag inte speciellt rädda för deras hot längre...

Vad har det då att hota med? Kärnvapen

Med kärnvapen kan de orsaka total förödelse, inte bara i Ukraina.

Att fler och fler rapporter kommer fram om att Putin inte har långt kvar pga sjukdom oroar mig mest. Är detta anledningen och kan han gå så långt?
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Du verkar ju veta väldigt mycket.

Ja, vad ska EU göra? Du vet att enbart Frankrike ensamt har ungefär samma militära styrka som Ryssland har? Frågan är vad Ryssland ska göra om de förklarar krig mot Sverige.
EU är ingen försvarsallians.

Ja, jag vet mycket eftersom jag utgår från fakta medan du utgår från rena spekulationer.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Allmän fakta? Det är allmän fakta att det finns fler våldtäktsmän i Sverige än hela Ryssland.

Du är inte hela Ryssland. Stick för fan istället för att förpesta tråden. Det är tillräckligt med sjuka idioter. (Du är värst iofs)
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Jaha? Du är alltså beredd på att få svenska liv förstörda på grund av att du är så kåt på NATO-medlemskap i detta läge?

Att Ryssland är så starkt nu beror på västs handfallenhet under alla dessa åren.

Du verkar livrädd. Tråkigt, men det går nog tåg till Norge för dig om ryssen kommer.

Starkt? Det ser snarare ut som att de går på tomgång mot ett motstånd som till stor del har ett uttjänt material?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det kan man, men Ryssland sysslar inte med terrorbombning. Ryssland slår ut militärt relevanta mål. Ibland blir det sidoträffar, t ex om Ukraina lyckas träffa en inkommande missil.

Vilka sysslar med terrorbombning?
Citera
Medlem
.
Citera
2022-02-26, 11:36
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Afghanistan handlade om en invasion och ockupation. Ukraina handlar om en fredsbevarande insats, som dock kan ta några månader. Det finns ju inget ryskt mål att ockupera landet.

Du upprepar en lögn för att göra det till sanning.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jaha? Du är alltså beredd på att få svenska liv förstörda på grund av att du är så kåt på NATO-medlemskap i detta läge?

Att Ryssland är så starkt nu beror på västs handfallenhet under alla dessa åren.

Oskyldiga kommer att dö, precis som nu sker efter Putins attack på Ukraina. Världen har testat undfallenhet flera gånger, mot både Hitler och Putin. Det fungerar inte.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
EU är ingen försvarsallians.

Ja, jag vet mycket eftersom jag utgår från fakta medan du utgår från rena spekulationer.

Vem har påstått att det är en försvarsallians? Försök inte att blanda på korten nu.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Igår så skrev jag att ukraina borde kapitulera för att undvika ytterligare blodspill men idag känns det som att Ukraina vänt läget till sin fördel, har jag rätt?

Kruxet för Ryssland är att få gamla Sovjet-stater vill tillbaka dit så vanligt folk från b la Polen åker över gränserna för att slåss nu.

Den Ukrainska armen tar ryssen givetvis, men hela folket och alla omkringliggande länder? Kan gå ganska trögt.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Ryssland lyckas inte etablera luftherravälde i ett grannland 4h flygtid från Moskva , USA gör det ensamt var som helst på jorden, tillsammans med Nato är det otroligt långt ifrån att vara en kamp mellan jämlikar om det skulle komma till det
Citera
Medlem
zlikyrs avatar
Putin måste vara nöjd med att hela västvärlden hatar honom. Detta kommer aldrig glömmas bort. Vilken otroligt liten människa han är. Ingen vettig människa tror på ett ord som kommer ur den ormens mun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in