2022-02-26, 12:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ryssland försöker göra samma sak nu.
Det går dåligt för Putin.

Han förlorar kriget om hans styrkor begår krigsbrott.

Han har egentligen bara en möjlighet, o det är att utropa sig till segrare o sedan åka hem.
O dessutom betala krigsskadestånd.
Citera
2022-02-26, 12:28
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Bara väst som påstår att kriget skulle vara över på några dagar.
Precis. Man hittar på ett godtyckligt tidsspann och sedan säger man "titta de höll inte tidplanen, vi hade rätt" drar sedan slutsatsen att det är ryssarna som gjort en misslyckad militär operation.

Propaganda mina vänner.
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ryssland lastar av TOS-1-enheter vid gränsen nu.
Termobariska raketer alltså.

Källa på det? Eller det kanske inte fanns någon sådan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Det är väl ganska på det klara att Ryssland har nu tappat ansiktet. Vilket är jävligt illa, speciellt i deras kultur. Frågan är vad nästa steg blir. Hota mer med kärnvapen?

Det har de ju redan gjort om någon blandar sig i. Jag skulle säga att risken är överhängande för att det slutar med kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
Citat:
Du är så vänster manipulerad så det är otäckt, klart väst media ska dränka er i bilder hur de ukrainska militären står emot.

Extremt usel svenska.

Jag är inte ens "vänster". Jag ogillar bara paranoida psykopater som Gollum(Putin).

Känns det inte obehagligt att tänka på tusentals och åter tusentals döda ryska soldater?

Tänk bara hur det blir när gerillakriget sätter igång på riktigt. Det du ser i Kiev kommer snart utspela sig i alla andra städer som ryssarna försöker inta.

Tycker du att vanföreställningar om ett imperium som aldrig kommer infrias rättfärdigar dödssiffror som snart kommer vara över 10000?
Citera
Medlem
Det är av yttersta vikt att länder inte börjar blanda sig i när vi vet vem som driver kriget. Klart som fan länder vill hjälpa Ukraina militärt men kostnaden för att göra det kan sluta i kärnvapenkrig och då spelar det ingen roll var på jordklotet man befinner sig, då går vi alla under.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Afghanistan handlade om en invasion och ockupation. Ukraina handlar om en fredsbevarande insats, som dock kan ta några månader. Det finns ju inget ryskt mål att ockupera landet.

Fredsbesvarande operation? Du borde gå i kognitiv beteendeterapi efter ditt arbetspass. När stämplar du ut från ditt skift?
Citera
2022-02-26, 12:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Källa på det? Eller det kanske inte fanns någon sådan?

https://twitter.com/fpleitgenCNN/sta...19335350452231

Fler källor lär komma.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ja leve du i din fantasi, så lever jag i verkligheten.

Käkar man tillräkligt med svamp som du gör blir verkligenheten inte så verklig till slut.

Ryssland är på väg att förlora kriget, det trodde jag aldrig!
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hoppas Zelensky tar sitt förnuft tillfånga om han bryr sig om det Ukrainska folket.
Man kunde hoppas, men..

Som vi vet så sitter Zelenskys uppdragsgivare i Pentagon, så folkets välfärd är det sista han tänker på. Pentagon vill ha ett blodbad i Ukraina, som man sedan skyller på Ryssland – och det är Zelenskys sista uppgift som nyttig idiot att försöka verkställa detta blodbad. Men Moskva går inte i en sådan fälla, istället väntar man ut Ukraina samtidigt som man systematiskt skruvar åt kranen: stryper Ukrainas militära förmåga, spär på flyktingkrisen, dränerar ekonomin, underminerar staten Ukraina.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Visst RU har kapacitet att ta Baltikum snabbt. Dock inte att försvara sig mot den bombard av missiler som kommer följa som vedergällning från NATO. Man kan inte vika sig för kärnvapenhot. Det är som att ge frikort till RU att göra vad de vill.

Helt överens.Frågan är om NATO verkligen vågar sig på ett öppet krig som anammat MAD.
Den förlorande parten (läs ledaren) har inte mycket att förlora genom att använda en begränsad mängd med kärnvapen.Skulle konflikten eskalera är det slutet på mänskligheten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Energifrågan är dock inte helt simpel. Kan det här göra att Europa börjar titta på kärnkraft igen?

Jag tror helt klart att EU kommer vilja avsluta sitt beroende av Ryssland och att kärnkraft kommer att bli poppis igen.

Tyvärr tar konventionell kärnkraft väldigt lång tid att bygga så jag tror EU kommer satsa extremt på SMR (mindre modulära reaktorer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in