2022-02-26, 13:00
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag vet. Jag skämtar såklart. Tror du på allvar jag inte vet vad Republiken Jämtland är? Precis som hela skämtet med komikern Zelensky. Ukraina kan också fortsätta vara ett egena länder/autonoma regioner precis som Katalonien och Skottland. Det är min poäng.

Autonom under Putin 😅😅😅 din poäng är fullkomligt värdelös
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Brittiskt militärflyg på väg mot Lublin, Polen ser det ut som;
https://ibb.co/R9fGBzZ

Ökad aktivitet i Polen idag.

Edit: stöter ihop med amerikanskt militärflyg just nu,
https://ibb.co/fS7w0hQ

Oj vad kan det innebära? Går polen in?
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det är klart att stormakter gör som de vill och det är även dessa som därmed har tolkningsföreträde i den internationella juridiken och andra mindre makter gör bäst i att lyssna, eller så kan det gå illa.

Vi får väl se. Putin kommer dock aldrig våga ta sin yacht till Medelhavet igen.
Citera
2022-02-26, 13:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Kazakiska trupper på ingång till Ukraina.

SovjetPutin
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
No shit, Sherlock!
MAD är den teori som världen lutat sig mot sedan WW2 och som inte bara förhindrat användandet av kärnvapen utan även hindrat någon sida att försöka invadera motståndaren.Det är inte helt klart huruvida NATO skulle vilja förinta allt liv på jorden genom att gå i krig mot Ryssland om denne t.ex. invaderade Balticum.
Det finns jävligt goda skäl till varför ingen varit villig att ens försöka få svar på huruvida ett öppet storkrig mellan två kärnvapenmakter (ej likt mindre artilleridueller mellan Pakistan/Indien eller Kina/Indien) skulle sluta i MAD

Vi kommer få se om kärnvapnen åker fram. Men att NATO går in militärt vid en rysk invasion av Baltikum är självskrivet.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du menar att dom drog sig tillbaks efter att i 20 år ha försökt att lära upp ett land i hur dom ska kunna försvara sig och stå upp för sitt eget land. Men befolkningen fortsatte springa runt i flipflops mitt i eldstrider och skrika durka durka o be till blaha?

Ser inte riktigt vad det är för liknelse du försöker att komma fram till här.

Jag försökte ta reda på vilka krig som USA vunnit som Ryssland förlorat, vilket hade framgått om du orkat att läsa just VAD jag svarade på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Man har skyhöga förluster redan och tappat kontrollen över flygplatser mm som man först tagit.

Tar vi snake Island menar du när ett ryskt fartyg bombade 12 ukrainaska gränsvakter på en ö?

Ja var får du dina siffror i från? Vad menas med skyhöga förluster?
Citera
2022-02-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Vad snackar du om?

16 åringar killar får inte lämna Ukraina.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Att upprepat kalla det "en fredsbevarande operation" gör det inte mer sant. Men världen ser, Putin har startat ett krig som kommer få både Ukrainare och Ryssar dödade. Det är en attack, ett anfall.

Vi har många exempel på attacker och anfall på länder som inte hotat aggressorn. Dessa är aggressionskrig. Alla känner till dessa från de senaste decennierna och alla vet vem som har utfört dem. I detta fall handlar det dock inte om ett aggressionskrig, därför att Ukraina har hotat Ryssland och dessutom fört aggressionskrig mot de ryska allierade staterna i Donbass. Ryssland har därmed rätt att försvara sig och detta gör Ryssland med en fredsbevarande operation vars syfte är att avmilitarisera Ukraina och skapa fred. Detta kommer Ryssland också att lyckas med och det borde vi alla vara glada för.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Bitcoin bruh

Tror inte just bankerna tar sin ränta i bitcoin.
Men fattar vad du menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det snackade ju Magdalena om i media häromdagen. Det är för att Svenskar där försöker få pengar till uppstart utav företag.

Sen sa hon att sanktioner skulle inträffa..
Men artikeln jag refererade till är publicerad imorse. I artikeln tar de dessutom upp att SI följer krigsutvecklingen och att besked kommer senare. Pengarna är blanda annat till för att främja demokratin, jämställdhet och mäns våld mot kvinnor. Varför beslutar man inte omedelbart att pengarna ska slopas?
Citera
2022-02-26, 13:03
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Ok då tar vi Frankrike som exempel Macron har 24 % stöd i opinionen alltså lägre än zelinsky och ändå är han president. Samtidigt är det troligt att han vinner nästa val.

https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/france/

Haha du jämför ju helt olika saker. Läs den länken jag läknade det ställdes en fråga om man har förtroende för Zelensky, 30% sa sig ha det. Det du länkade är opinionsmätningar med 10 tals kandidater, det är ju klart Macron då har lägre procentuell andel. I Frankrike har man olika steg i presidentvalet där man tillslut har ett fåtal kandidater kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in