2022-02-26, 13:23
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poelstar
Här ovan upprepar du den ursprungliga lögnen:

Finns inget att tillägga, du är en desinformatör.
Du nöjde dig alltså inte av att jag medgav att jag kunde uttryckt mig bättre och förtydligade detta innan du fortsatte upprepa dig om att jag anser att sverige och ukraina ingår i samma intressesfär för putin?

Istället tycker du man vinner diskussioner av att agera som en foliehatt och tro att jag är utsänd från kremls trollfabrik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Du avslöjade precis dig själv, rysstroll.

rysstroll? Är det ditt nya sätt att sprida dina rasistiska och nazistiska budskap? Du bevisade precis att du är korkad och hjärntvättad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Äckliga ryssen har satt in det termobariska artilleriet: https://twitter.com/fpleitgenCNN/sta...zrw9IM5TPksJ_Q

Borde fan vara klassat som krigsbrott bara att ha ett sånt där.
...ja ungefär som USA:s napalmbombningar i Vietnam och klusterbomber i Irak. Krig går ut på att vinna och vapen dödar så jag har aldrig förstått det där konceptet med "goda" vapen
Citera
2022-02-26, 13:24
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Lista på allierade till Ryssland:

Brasilien
Indien
Kina
Venezuela
Syrien
Iran
Sydafrika
Nordkorea
Vitryssland
Förenade Arabemiraten

Lycka till Nato.

Var är det för fjantig lista. Trollade du fram den ur din bögröv precis😅
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu uppmanar usa alla sina medborgare att lämna Belarus omedelbart. Vad kan det betyda?

Dom menar att amerikanerna ska åka hem, eller åtminstone inte vara i Ukraina när ett krig rasar.
Citera
Medlem
jocke51s avatar
Intressant att fundera på om Trump hade synat Putins hand! Troligtvis inte, men inte helt osannolikt heller.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Äckliga ryssen har satt in det termobariska artilleriet: https://twitter.com/fpleitgenCNN/sta...zrw9IM5TPksJ_Q

Borde fan vara klassat som krigsbrott bara att ha ett sånt där.

Kommunisterna har ingen skam.
Regler gäller alla förutom dem.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Lista på allierade till Ryssland:

Brasilien
Indien
Kina
Venezuela
Syrien
Iran
Sydafrika
Nordkorea
Vitryssland
Förenade Arabemiraten

Lycka till Nato.

Bara Kina och Indien sitter på drygt 40% av världens befolkning. Är det verkligen värt att reta upp Ryssland och få dom att blicka alltmer öst över ett skitland som okrajna? Det här kommer bara leda till ett ännu större hot för väst. NATO kommer att bli vår undergång.
Citera
2022-02-26, 13:25
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Farväl blir det när kärnvapen börjar användas.

Det blir inget kvar av Ryssland heller vid ett kärnvapenkrig.

Helt korrekt analys!

Dom enda som klarar sig en tid är dom som har kärnvapensäkrade bergrum att gömma sig i.
Utomhus är allt då radioaktivt förgiftat...
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Utegångsförbud i Kiev nu från från kl 17.00, tidigare från kl 22.00. Jag har en känsla av att detta gynnar de ryska trupperna, mindre folk på gatorna, lättare att genomföra sina uppgifter.

Det lär också spä på flyktingkrisen, måste vara ett helvete att sitta i skyddsrum ända från kl 17.00 och oroas och svettas med alla andra. Det måste vara bättre att söka lyckan i EU.

Märkligt ändå att det inte varit utegångsförbud hela dagen sas. Betyder ju att det inte blivit totalt krig än i Kiev antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Förlustsiffror är svårbedömda. Jag tror att nu de första dagarna har inte trupper mött varandra i större skala utan det har mest varit bomber, flyg och luftvärn. Stridsvagnar och transporter.

Men när dessa trupper möter varandra stiger förlustsiffrorna kraftigt, trots allt pratar vi om ganska stort våldskapital inbyggt i de moderna vapnen. En enda kulspruta kan meja ner hundratals människor.

Mycket möjligt att det blir så. Stridande parter försöker väl hålla ner förlusterna genom att använda sig av mindre enheter. Dessutom har ju eldkraft och rörelseförmåga blivit större i modern krigföring. Även om det har varit ryssarnas sämsta gren historiskt.
Citera
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
…och det vet du hur?

Helt makalöst att man kan sitta och fabulera som du gör
Baltländerna är ju medlemmar i NATO!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera