2022-02-26, 14:27
Medlem
Ukrainska soldater om slaget mot Ryssland.

https://youtu.be/ik2ewSxTx38
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
hur mycket betalt får du av CIA? eller du kanske tom är anställd på aftonbladet direkt?
Eller också är jag en helt vanlig svensk som står upp för ett europeiskt demokratiskt land som invaderats av sitt grannland. Tänk att det fortfarande finns sådana trots att ryska små chatt-töntar sitter och sprider propaganda över hela nätet.
Citera
Medlem
Ukraina låter ryssarna rulla in och stänger sedan tillgång till bensin bakom dem. Nu kan de varken tanka eller äta
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Jahapp....

Då pressade man till slut den ryska björnen till bristningsgränsen.

Ryssland har försökt närma sig väst sedan Sovjets fall.

Det var det enda Putin ville i början men möttes ständigt av kalla handen.

Väst drev ryssen i famnen på kinesen och Iran.

Handelskrig mot Kina, fuck up'en i mellanöstern som sådde fröet till ISIS.

Och NATO.....?
En militärallians i fredstid?

Hade Ryssland ingått en militärallians med Kanada och Kuba och haft baser lite var stans hade jänkarna inte accepterat det håller.

Så Ryssland beter sig precis som USA och i stora delar västvärlden i allmänhet hade betett i en liknande situation så bespara åt hyckleriet.

Fine, krig är aldrig bra men det krävs 2 för tango.

Buhu buhu. Tänk att det alltid alltid är synd om stackars Ryssland. Alltid offer och alltid den dumma omvärlden som gjort dem illa.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det var väl lärdomen för Röda Armén av slaget om Berlin 1945, att den första taktiken, infanteri understödda av tank (eller tvärtom) ledde till stora förluster. Så då övergick de till att använda tungt artilleri och skjuta sönder och slå ut så mycket som möjligt innan de avancerade.

Men jag tror inte alla i ryska armén är så glada för att använda tungt artilleri och flygbombningar mot stora städer i ett nära utland. Här är väl dilemmat för den ryska ledningen om motståndet fortsätter.
Nej de klagar på att Ukraina använder samma metoder som Nusra, dvs placerar ut tunga vapen bland civilbefolkningen i enlighet med den utbildning som de fått från Pentagon.
Citera
2022-02-26, 14:28
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Attans. Kamraterna i tråden lär korka upp vodkaflaska. För det är inte alls bra. Men om Ryssland ska hota världen att inte lägga sig i när de invaderar Ukraina så kommer det bli andra bullar om Putler tar in andra i leken.

Det tror jag inte spelar någon som helst roll i sammanhanget...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Snälla nån det finns inget demokratiskt land som vill samarbeta med Ryssland förstår du väl... Putin kan fortsätta suga XI Pings kuk om han vill, länderna kommer aldrig komma nånstans ändå
Är det därför vi är så beroende av naturgasen, för ingen vill samarbeta med dom?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ukraina vill försvara sitt land och fortsätta vara en fredlig demokrati. Det behöver man inte sätta sig ner och fråga dem. Frågan du ska ställa dig är vad Psykopat-Putin vill. Det är han som invaderat Ukraina och mördar ukrainska kvinnor och barn.

Ukraina är ingen demokrati.

https://www.globalpolitics.se/aparth...ens-manniskor/
Citera
Medlem
Någon sa att de hade skickat tidigare brottslingar som terrorister etc för att bekämpa Ukraina
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Danmark, Norge och de baltiska staterna kommer att fördjupa sitt samarbete med Nato. Det du skissar på är inte realistiskt givet utvecklingen de senaste dagarna.

Att de fördjupar sitt Nato-arbete hidnrar dem inte från att gå ihop med oss också. Jag tror norrmannen och danskarna gärna ser ett tätt samarbete med oss än att förlita sig på att Grekland eller Albanien hjälper till.
Citera
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det är så den internationella rätten fungerar. Det är bara att gilla läget.

Vad experter i Sverige eller i EU säger om internationell rätt har ingen praktisk betydelse, då Ryssland har tolkningsföreträde varvid det nu genomför en fredsbevarande operation i Ukraina just med stöd i internationell rätt.
Jag vet inte om du är dum i huvudet eller om du spelar dum i huvudet.

Saken är ju den att de enda länder som gått ut och sagt att de stödjer Ryssland är Syrien, Kuba, Nicaragua, Nordkorea och Iran. Samt marionettstaten Belarus.

Blomstrande demokratier allihop.

Bara för att FN inte fördömer på grund av en teknikalitet betyder inte att medlemsstaterna håller den åsikten.

För övrigt anser jag FN vara skräp, dels av den anlendingen att de har diktaturer som medlemmar i säkerhetsrådet bara för att de råkade stå på den vinnande sidan i WWII
Citera
2022-02-26, 14:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Varför kriga! Måste man det jämt? De enda som tjänar på krig är de rika. De som tillverkar vapnen och startar krigen, de som sitter i tryggt förvar när deras bomber faller och skadar andra människor!
Därför att ett folk utan ett eget territorium är dömt att leva under flykt och förtryck.

Det är av den anledningen våra förfäder dog i krig, för att vi skulle ha ett eget land. Och det är därför jag och många, många svenskar med mig är beredda att dö för att försvara Sverige.

Är du fem år? Världen är en hård plats, och det fungerar inte att gulla med mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in