2022-02-26, 18:10
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Givetvis en ren slump att varenda en av de ryska POW alltid säger samma sak. "Vi vet inte ens var vi är".

Jag är som sagt på Ukrainas sida i konflikten, men att folk bara rakt av köper varenda liten sak som Ukraina påstår tycker jag är högst oroväckande. Man ska tydligen bara ha källkritik mot de som man ogillar antar jag?

Kikade runt lite på twitter och förmodar att det är det som sägs.

I övrigt håller jag helt med dig. Folk har så starka åsikter om kriget trots att vi egentligen inte vet mer än vad tidningarna och nyheterna kavlat ut de sista dygnen. Är likt dig mer Ukraina-pro i den här konflikten men vad fasen vet vi egentligen om orsaken till att Putin gick in i Ukraina.
Citera
2022-02-26, 18:10
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Tror inte de har stor chans under verkliga förhållanden i Ukraina. De ser rätt töntiga ut

Dom ser annorlunda ut, men dom jobbar med toppmodern utrustning och har dessutom stor krigserfarenhet. Jag är övertygad om att dom här kommer riktigt jobbiga att få möta i närstrid, i stadsbebyggelse.

Azov kommer inte sova gott när dom får veta att dessa har tänkt att komma och besöka dom i Mariupol...
Citera
2022-02-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är det ryssen du tänker på nu eller för vi är redan invaderade.

Det är ingen annan än Putin som är vår stora fiende. Mena-gänget är knappast mer än lite hundskit under skon
Citera
Medlem
Mer döda ryssar i Melitopol

https://twitter.com/i/status/1497546279114608641
Citera
Medlem
Om det blir för mycket motstånd och putin får smått panik så får vi nog se kemiska stridsmedel snart..
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Just därför skulle man lugnat ner sig. Nu har vi ett krig istället. Hade aldrig hänt med Trump och ett NATO som inte driver på att utvidgas.
Det där är mer av Psykopat-Putins propaganda. Länder väljer själva vilka samarbeten man vill vara med i. Psykopat-Putin borde vattna blommorna på sitt palats Резиденция на мысе Идокопас som han byggt med pengar han stulit från vanliga medborgare i Ryssland, istället för att mörda ukrainska kvinnor och barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Jag tycker inte invasionen är ok. Men jag tycker det är ok att någon står upp för minoriteter.

Det finns gränser. Det här ser mer ut som en utrotning.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Sverige bör kolla på sin egna historia och göra rätt för sig innan de gör något annat.

Vad exakt menar du med våran historia?

Sverige har minoritetsbefolkning i Ukraina som fortfarande talar svenska det är fakta.. så med din retorik så här Sverige absolut rätt att lägga sig i kriget för att säkra att sin minoritetsbefolkning rätt upprätthålls.
Citera
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är det dessa du menar?: Chechen Special Forces - SOBR Terek - "Akhmat Sila"

Dom tror jag blir minst sagt jobbiga att möta för Azov och andra nasse förband...

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=qThWBSIq9pI

Det här är vad som händer i verkligheten när de möts: https://twitter.com/crypto_helga/sta...40622768435203. Tråkigt när verkligheten och Youtube-dramatiseringar inte hänger ihop.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Men återigen, det stämmer ju inte. Detta är bara fabricerat av Rysk stadskontrollerad media för att på något vis internt få en "legitim" anledning att gå in militärt i landet. Helt jävla absurt! Ingen stödjer ju detta krig.

Varför skulle det inte stämma? Så allt annat stämmer, som skrivs ses i media då?
Citera
2022-02-26, 18:12
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vad som egentligen händer på marken tror jag ingen vet, inte Ryssland och inte Ukraina, och ingen annan heller.

Men det verkar inte som att Putin varit så framgångsrik hittills. En Idè är att de medvetet till stor del skickat in sämre enheter och material för Ukraina att skjuta ut, för att senare gå in med modernare material och bättre trupper. Låta Ukrainarna trötta ut sig på ryska soldater och material som kan undvaras.

Bara en tanke..
Inte speciellt troligt att dem har börjat med sämre förband , Putin behöver desperat en snabb seger med så få döda som möjligt

Dem gjorde en felbedömmning.
Nato borde gå in o rensa luftrummet i Ukraina nu så det blir en rättvis strid.
Citera
2022-02-26, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Som jag skrev innan: Ingen vet något. Ukraina hävdar att varenda POW de tar säger samma sak. Men givetvis har Ukraina såväl som Ryssland lika stora incitament för att få kriget att se bättre ut från deras sida. Det är vad jag tror.

Jag tror ärligt att ryssarna är så dåliga på att förmedla till sina unga sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in