2022-02-26, 20:23
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Haha! Wow. ”Vi humanister”.
Så om nato skulle attackera ditt älskade Ryssland så hade det bästa varit att lägga ner vapnen för att spara människoliv?

NATO har inga kärnvapen, alltså är NATO ingen faktor i ett krig mot Ryssland. Länder har kärnvapen men Ryssland kan ändå inte besegras, inte ens med sådana. Inte förr, inte nu. Det är faktum. Ukraina däremot är i princip redan slaget i spillror och ju längre juntaledaren följer order från Pentagon att inte kapitulera, desto fler liv kommer att gå till spillo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är viktigt att poängtera.

Den som står på ryssens sida ska lämna Sverige omedelbart. Tänk om diktaturmakten bestämmer sig för att göra ett besök i Sverige, dödar våra familjer och våra barn. Då ska era fula ansikten inte finnas där.

Vad då era?

Jag försöker vara konsekvent och det innebär inte att jag vill ha Putin eller hans styrkor här

Om du ska diskutera något så försök åtminstone vara konsekvent

Försök svara på en fråga

Tycker du att det är proportionerligt att gå in och bomba tusentals civila för att komma åt en person?

Så som jag fattar det så är det vad du tycker. Du är alltså inte ett dugg bättre än Putin din skithög i så fall.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Ryska soldater kommer att miljoner dö i Ukraina. Strödda kommer de att ligga i dikena, medan Putin kommer att ränna runt på ryska landsbygden, jagad av fattiga ryssar som vill var och en sätta en kula i hans huvud.
Det är det sannolikaste. Mycket mer sannolikt än att ukrainarna ger upp.

Hur många Ukrainare kommer att ligga döda tror du? Så här brukar man göra när jorden är överbefolkad. Man startar krig! Det gick ju antagligen inte så bra med corona pandemin. Det var väl för lite folk som dog. Det här kriget startade upp direkt när de la ner pandemi hysterin..
Citera
Medlem
Ännu mer Danmark. En av Danmarks större temaresearrangörer, Albatros har valt att ta bort Ryssland ur sortimentet för 2022 och återbetala alla bokningar. I programmet för 2022 fanns: flodkryssning från St Petersburg till Moskva, Höstlov i St Petersburg, Tsarernas Ryssland och Från Moskva till Stalingrad.

Ägaren tillika grundaren Søren Rasmussen gjorde ett uttalande om Putin och hans styre; och jag citerar: "Vi kan ikke sende folk til en krigsførende nation. De er nogle dumme svin, og vi kan ikke arbejde med den slags mennesker"
Citera
Medlem
triquartistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Så då börjar transporterna jag följt natten innan trilla in, har slaggat lite väl länge så har inte hunnit uppdatera mig än. Tittade lite snabt på klipp om dom tillfångtagna Rysska soldaterna och det jag misstänkte från början stämmer, det är bara gröngölningar som helt saknar erfarenhet.
Hur får man över vapnen till i det här fallet till ett Ukraina i krig. Måste ju finnas en risk att det hamnar i fel händer/kapas av ryssar?
Citera
2022-02-26, 20:24
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Så då börjar transporterna jag följt natten innan trilla in, har slaggat lite väl länge så har inte hunnit uppdatera mig än. Tittade lite snabt på klipp om dom tillfångtagna Rysska soldaterna och det jag misstänkte från början stämmer, det är bara gröngölningar som helt saknar erfarenhet.

Som jag har fattat saken är vapnen väldigt lätta att använda, Skulle inte vilja sitta i en MTLB och vara påskjuten av robot.

Det kommer att bli som att sitta i en riktigt het jävla bastu utan möjlighet att rulla sig i snön utanför
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Detta säger allt hur fucking jävla galen Putin är och hur fel ute han är.

Vackert!
https://www.aftonbladet.se/sportblad...alij-mykolenko

Det är ju där dispyter gör upp i civiliserade samhällen, på fotbollbollsplan.
Inte genom att invadera.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tror Ryssland ska sluta attackera Ukraina. Det vore nog en avgörande sak för fred.
Jag tror nog att du bör förlika dig med faktum att Biden nu offrar Ukraina för sina egna syften.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag kollade också precis, Roman Abramovich är inte längre styrelseordförande utan låter Chelseas välgörenhetsstiftelse sköta förvaltningen.

För mig låter det som att det är business as usuall

Hans dotter gjorde nog beslutet lättare för honom.
https://twitter.com/search?q=%23SofiaAbramovich

Roman är "cornered".... Putin eller hans dotter... vem väljer han? Han gjorde sitt val... pengarna och Putin
Citera
2022-02-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Detta håller jag med om. Rysslands arme är väldigt ung, många är pojksoldater. De trodde att de var på övning (vilket de har varit senaste månaden), och har ingen aning om var de är.

Plötsligt står de öga mot öga med en ukrainsk gevärspipa eller tanks. Ukraina, som är deras broderfolk ungefär som Norge är till oss. Snacka om att de måste bli helt förvirrade. Moral är noll.
Det fetade kan du väl inte tro på? Har Putin gett de falska kartor? Är de blinda och missar skyltarna? Kanske har de blivit lirade att det är en övning, men de vet garanterat var de är de är väl inte efterblivna?

Och en övning med Ukraina som situationen ser ut måste de väl ifrågasätta? Jag är skeptisk.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
T o m Tyskland skicksr vapen nu! Fint att länder fattar snabba beslut nu.

Ja det vet vi ju sedan tidigare att Tyskland gillar krig!
Citera
Medlem
Jag tycker att besluten om militär utrustning till Ukraina kommer för sent. Ukraina skulle redan ha fått utrustning från andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in