2022-02-26, 21:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Istället för att ställa dumma frågor kan du fundera på följande:

När ska Ukrainas regering bekänna sig besegrade, när är de beredda att sätta sig ner och skriva under en villkorslös kapitulation?
- är det när 10.000 oskyldiga ukrainare fått sätta livet till?
- eller är det när 100.000 oskyldiga ukrainare fått sätta livet till?

Ukraina kan sätta stopp för allt lidande redan ikväll.

De kämpar i ett krig de inte kan vinna.

Det är tyvärr den bistra sanningen.
Det ser ju ut som att dom mot alla odds kan vinna. Oavsett detta så är det inte Ukrainas regering som bär ansvaret, det är din värdelösa idol, Putler.
Citera
2022-02-26, 21:22
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
Det sprids mycket falsk information. Många videor utger sig vara från kriget när de i själva verket har några år på nacken. Mycket av det som stås lite här och var går inte att lita på. "Krigets första offer är sanningen", men kan det vara som så att det är värre denna gång i förhållande till många andra krig? Krigspropaganda, ja, det är ju faktiskt en grej. Men jag får känslan av att åtminstone Ryssland ljuger för att undanröja skam hellre än att vilseleda människor av strategiska skäl.

Jag har hört/läst saker om kriget som har visat sig vara falska. Jag kan inte komma på något konkret exempel på rak arm då ny information ständigt släpps och ersätter det som tidigare var aktuellt så fort sekundvisaren tar ett steg. Därför kan jag heller inte uppge några källor. Om ni tänker er att det nu är jag som sprider desinformation så är det okej. Jag spekulerar och vill gärna höra vad andra har att säga om detta.
Det är precis så, väldigt svårt att få tag på något objektivt.
Citera
2022-02-26, 21:23
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
En general som leder trupper som mördar barn, det känns i min värld inte som de bästa familjeidealen. Har du slutat misshandla dina barn förresten?

Stalin var en flitig schackspelare, och gillade att påta i sin trädgård; förlåter det alla hans missgärningar?
Jag pratade om Chabib Nurmagomedov. Mig veterligen leder han inga trupper...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Ukrainska kvinnor och män sitter gemensamt och gör molotov-coctails för att möta Putins hundar.
Bildtexten lyder: "Dnepr gör sig redo för ett varmt välkomnande till sina vilseledda grannar i norr."

https://t.me/voynareal/10000
Citera
Avstängd
Europa står som hjon och ser på när Ryssland och USA stångas på Ukrainsk mark. Pinsamt för Europa.

Dags att Frankrike tar täten och bildar en europeisk försvarsallians för vi behöver inte USA som bara skapar oreda på vår hemmaplan.

Undrar om Sverige hade gått med eller valt NATO i stället om en europeisk allians hade bildats vilket den kommer göra förr eller senare. Tror inte Tyskland som inte är något litet land känner sig bekväma i att behöva be om USA:s tillstånd om vart ifrån de ska köpa sin gas ifrån.

Anglosaxernas dominans över Europa måste få ett slut.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
De får pradastövlar till uniformen om de reser kanske?

Krig och ära, dem skiter i om dem stupar det viktiga är vad dem har åstadkommit.
När en mor får budskapet och kanske även kroppen, har han trofér? Hur många jack i bösskolven?
Har han dödat många? Har han ridit in deras ogudaktiga luder? Då var han en stor man! Modern är stolt!

Dem är vad araberna påstår sig att vara men aldrig kommer till att bli.

Vi ska vara glada över att dem är i det stora hela få och under Rysslands kontroll.

Vad få känner till är att i Ryssland/det forna Sovjet så finns även en kristen motsvarighet, den andra sidan på ett och samma mynt, att dom är också krigare.

Vad Tsaren, Sovjet gjorde och Ryssland gör är att ibland gå dem folken till viljes, man släpper ut dem på bete, dem behöver ingenting annat än sina vapen och hittar hem själva när det hela är klart.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Så mycket för västs ombesjungna "yttrandefrihet". Synd för RT är rätt bra. Prorysk såklart, men definitivt inte värre än BBC är pro-brittisk. Klart mer balanserad och sansad än gapiga propagandakanalen CNN.

Mjojo, inget fel på RT. Visst är de partiskta osv, men alla har parti för någon så...

Handlar förmodligen också mer om att ta ställning och att markera och där håller jag faktiskt med YT.
Citera
2022-02-26, 21:24
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Räcker att bombsplitter flyger över gränsen, så triggas Artikel 5, och då får du se NATO med polska bataljoner gå in i Vitryssland/Ukraina

Artikel 5 triggas aldrig mot Ryssland. Det innebär slutet och det vet Washington. Ryssland kan bomba sönder Polen idag och artikel 5 triggas inte. Så Ryssland kan bomba hur nära gränsen till Polen som det vill.
Citera
Medlem
Citat:

När ska Ukrainas regering bekänna sig besegrade, när är de beredda att sätta sig ner och skriva under en villkorslös kapitulation?

Frågan är snarare vad är Putin beredd att ge upp och i förlängningen rysslands folk?
Vill man kämpa för en uppenbar galen människa som kommer ta död på både sog själv och Rysslands ekonomi för en väldigt lång tid framöver. Än värre en galning som kan skicka jorden tillbaka till stenåldern.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Kommunismen visar sitt sanna ansikte. Att via våld och död försöka ta makten. Hur kan man på allvar förespråka sånt?

Ni är bara tragiska, ingen tar er på allvar.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:

Så enligt din logik ska alltså alla länder som blir invaderade och riskerar att förintas bara lägga ner vapnen och ge upp och inte kämpa för sin frihet? Vore det inte bättre att vissa länder bara ger fan i att försöka utplåna andra genom invasioner mm?
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har också varit förvånad, men samtidigt vet jag hur viktig lokalkännedom och motivation är.
Se hur det gick för först Sovjetunionen och sedan västmakterna i Afghanistan.
Självfallet. Och Putins förträffliga armé visar även vikten av krigserfarenhet. Tydligen saknar man det. Vilket kan bli otroligt kostsamt för honom, på flera olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in