2022-02-26, 21:39
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Finns det ingen översättning?

Har inte hittat någon än men skriver till dig när en kommer upp
Citera
Medlem
Har verkligen Ryssland erkänt att dom förlorat 3700 man? Då är det riktig katastrof för då är troligen siffran mycket högre. Och ändå har kriget bara pågått i 3 dygn eller är det kanske 4 dygn?

Sedan har väl tjetjenien förlorat en befälhavare och en bränd islamist.

Detta blir ett impopulärt krig i Ryssland hur mycket cencur man än har.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
C:a 3700 döda ryssar skall ha bekräftats i Ryssland nu, men den riktiga siffran vet vi förstås först när allt är över.

https://twitter.com/don_bowser/statu...w2qBTnZVUtYRDA

Ganska spot on vad ukrainska försvaret rapporterat med tidigare. Nästan 4K döda är en jäkligt hög siffra på så få dagar som kriget faktiskt pågått.
Citera
Medlem
Vad sker i detta krig egentligen!! Wtf är dwt vi bevittnar. Nån som kan bekräfta vad kadyrov säger.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Trodde inte härskartekniker provocerade folk längre så varför ens försöka?

Härskarteknik vad är det för något? Jag vill inte vara en härskare, jag gullade bara med vår unge vän, mitt denna långdragna, onödiga, tråkiga och hemska historia i ukraina...
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Sorry men du are barkie at the wrong tree här.

Oja, glömde bort att faktaresistenta liberaler mest huserar här. Försök argumentera istället. Är ju ändå ett forum för diskussion.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Har Ukraina något flygvapen kvar ?
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De är bara 144 miljoner ryssar som skulle utraderas, så det hade inte gjort så stor skillnad. Ryssland bröstar upp sig som om de var en stormakt, men deras ekonomi är inte större än Spaniens. De är ett misslyckat litet skitland.

Till och med ditt Isengard är starkare. #4saruman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
"Den ryska björnen" verkar lite trött tycker jag

Man måste beundra ukrainarna för deras höga stridsmoral. Man verkar verkligen ge allt man har.. .civila deltar... ett bryggeri börjar skapa molotov cocktails... Ja alla verkar kämpa utav helvete mot ryssen.

Det verkar vara en sliten björn så att säga. såg tidigare en bild på en verkstad i klev som svetsade ihop "igelkottar" eller vad man nu kallar såna där hinder av gamla järnvägsspår https://www.instagram.com/p/CacMmFuLfCw/
Citera
2022-02-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vitryssarna slåss väl inte ännu i Ukraina?
Klart de är inblandade också.
Ryska militärer går ju in från Vitryssland hela tiden.
Garanterat Vitryssar som krigar inne i Ukraina nu, kanske för pengar och inte äran har ingen aning.

Om inte annat så kommer de användas:
https://twitter.com/TheVastNews/stat...52613743091715
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Verkar ju som att Ryssland redan är besegrat.

1. Det kallas för propaganda.

2. Ryssarna brukar ha press release 1-2 dagar efter att något händer istället, på det viset vinner alltid Ryssarna propagandakriget i slutändan, så länge som de även vinner på riktigt.

3. En effekt av den press-modellen i tidigare kriget var att förtroendet för Ukrainas propaganda gick i småsmulor efter ett tag och att det inte gick att reparera.

4. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
Medlem
Rallydumpens avatar
Att någon förutspådde detta för 8 år sedan säger ingenting alls bland miljarder människor. Ren slump

Det gjorde jag också. Inte så tidigt men jag höll det inte för osannolikt.

Går du tillbaka i tråden i mina kommentarer så skrev jag att Putin kommer att ta Ukraina innan sommaren - Maj månad för att vara exakt. Dvs jag trodde inte på ett snabbt nederlag för Ukraina men jag tror att Ryssland vinner. 3 månader tar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in