2022-02-26, 23:05
Medlem
Fundera kring detta. Jag är ingen vän av VP, men i alla fall.....Vladimir Putin- Bill Clinton. Vladimir Putin - George W Bush. Vladimir Putin - Barack Obama. Vladimir Putin - Donald Trump. Vladimir Putin - Joe Biden. Putin har suttit stilla i Kreml medan USA bytt presidenter som kalsonger, eller ja tvättade kalsonger. Vem vet vad galningen gjort under drygt 20 år? Kanske har man i Uralbergen skapat alla moders moder till förstörelsevapen ? Svara inte med att USA signalspanar och spanar med satellit , Ryssland är djävulskt stort......
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Kommer ukraina överleva natten?

Ja. Ryssarna har 10% av landet. Slow motion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Samma twitter konto har länkat att Mariuopol har fallit till separatiaterna och att tjetjenerna ska döda hela azov på 5 röda 3 dagar i rad nu. Att det fins ett ljudklipp där det påstås att allt är 100 kanske stämmer. Eller så ligger han och ruttnar i ett dike.

Ja det är ingen som vet vad som stämmer till 100%, man får ta allt med en nypa salt.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu har du tappat all trovärdighet. Gå och lägg dig.

Om du nu inte tycker att Ukraina borde kapitulera, vad tycker du då att de ska göra?

Fortsätta kriga tills Kiev ligger i ruiner?

Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.

Men har du en annan lösning så får du berätta det.
Citera
2022-02-26, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Det stämmer, men nu är det Ukraina som får betala priset, USA och Kina kan öka sin vapenexport. Tusentals barn kommer växa upp och hata Ryssland och som du skriver, det du skördar är det du sår.. Putin kommer få ångra detta.

Nej bäste medlem. Västeuropa som får betala slutpriset. Över hundra tusen kommer österifrån och Sverige kommer att tvingas att ta emot upp till en halv miljon ukrainare.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Känns som varenda Ukrainare är beredd att kriga för sitt land. Snacka om ryggrad!

https://youtu.be/SfkzOwoDB2A
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Det är tragiskt att de har sänkt sig till cocktails, tyder på ren desperation.
Vi gjorde likadant i Kroatien. Allt som hjälper kampen är bra!!

Slav jävel!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Det stämmer, men nu är det Ukraina som får betala priset, USA och Kina kan öka sin vapenexport. Tusentals barn kommer växa upp och hata Ryssland och som du skriver, det du skördar är det du sår.. Putin kommer få ångra detta.

Nej bäste medlem. Västeuropa som får betala slutpriset. Över hundra tusen kommer österifrån och Sverige kommer att tvingas att ta emot upp till en halv miljon ukrainare.
Citera
2022-02-26, 23:07
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
FN's generalsekreterare António Guterres skulle ha rest till Genève på måndag, för ett möte med rådet för mänskliga rättigheter. Nu sägs det att han stannar i New York istället. Mycket oroande. Världskrig på ingående?

https://edition.cnn.com/europe/live-...-22/index.html

Due to the aggravating situation in Ukraine, the Secretary-General will remain in New York and not travel to Geneva as planned. He will send a video message to Monday’s meeting of the Human Rights Council.
Det är väl det du innerst inne sitter och hoppas så du får lite spänning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är troligt. Ukraina kan inte avvara folk för att vakta fångar.
Krigets baksida. Hoppas Putin berättade för soldaterna att " shit can happens "
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om du nu inte tycker att Ukraina borde kapitulera, vad tycker du då att de ska göra?

Fortsätta kriga tills Kiev ligger i ruiner?

Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.

Men har du en annan lösning så får du berätta det.

När tror du ukraina faller? Dagar? Veckor kvar?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Högt över? Ryssland kan utplåna varje NATO-land på några minuter. Det är den fara som ytterst råder då Väst inte släpper sin aggressiva hållning i Ukrainafrågan.

Haha du är så jävla slut i huvudet med ditt vettlösa babbel i denna tråd.
Så han skulle köra över varenda NATO-land på minuter? Det är därför det går så bra för dom i Ukraina nu förstår jag? Som inte ens är med i NATO? Hahaha bitch please.

Du kallar dessutom konsekvent detta för en fredsoperation.

Omvärlden kallar det ett krig.
Ryssarna själva kallar det ett krig. Ryssarna själva säger att de inte vill vara där.

Du är en nyttig idiot. En av få som är så korkad att du går på Kreml-propagandan. Inte ens ryssarna själva gör det.

Skriv gärna ett svar för all del. Alltid underhållande. Jag har liksom slutat bli arg då jag mest tycker synd om människor som är så blåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in