2022-02-26, 23:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om du nu inte tycker att Ukraina borde kapitulera, vad tycker du då att de ska göra?

Fortsätta kriga tills Kiev ligger i ruiner?

Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.

Men har du en annan lösning så får du berätta det.
Du är en defaitism propagandist, BAB7.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
BREAKING NEWS: Tyskland meddelar att EU har utesluter Ryssland från SWIFT.

Fantastiskt. Det skall firas med en 12a Rysk Jeltsin
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Om du nu inte tycker att Ukraina borde kapitulera, vad tycker du då att de ska göra?

Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.

Varför ska Ukraina kapitulera? Det är inte dom som startat detta. Nä för fan håll ut så länge det går och ta med så många ryssar som möjligt med in i döden. Vilket även den allmänna opinionen verkar vara bland befolkningen. Civila står i kö för att försvara sig mot Rysslands angrepp.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Jag har tillgång till rysk TV. Kan inte se att de skulle vara hackade. Men jag hoppas att jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
BREAKING NEWS: Tyskland meddelar att EU har utesluter Ryssland från SWIFT.

Har du underlag på det?
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja. Ryssarna har 10% av landet. Slow motion.

Du och jag är på samma sida, men jag skulle snarare säga 1-2% (om man inte räknar in Krim och de områden som separatisterna har haft sedan 2014).

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_R...of_Ukraine.svg

Det är oerhört små områden som Ryssland lyckas kontrollera efter 3 dygn. Man har inte heller lyckats inta någon signifikant stad. Denna "invasion" är en katastrof för Kreml.
Citera
Medlem
Tjetjenerna har fått det väldigt hårt idag.

En general död och en hel kolumn slaktad utanför Gostomel.

Ville bara dela de goda nyheterna!
Citera
2022-02-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Men varför mopsar Ukraina mot Ryssland då?
Varför bomba åkermark... Ryssland kan bomba alla ukrainska städer till grus i iallafall, vilket räcker gott.
Sen den där stora dammen kan han också bomba.

Men rimligt vore väl att Ukraina redan nu sa okej vi ger ger Kiev ner till Odessa och Transnistria, också flyttar vi regeringen till Lviv. Gränsen skulle kunna gå längs floder Dnepr. Om Ukraina fortsätter spänna sig så kommer Putin sätta fyr på landet.

Du anser att ett land som desperat försvarar sig mot en vidrig angripare "mopsar" sig?

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen.

Ukrainas folk vet vad ockupation av ryssland/sovjetuninonen kan innebära, och dör nog hellre i kamp mot den vidrige angriparen än att dö förslavade under densamme.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Holodomor

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...assassinations

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs och mördas av regimen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha, nu får du ge dig snorunge. Tror du ens själv på dina egna villfarelser?
Det kommer från den annars så Rysslandvänliga Anders Lindberg:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...juger-ar-varst
Citera
Medlem
Citat:

Lösning? På vad? Medborgarna i Ukraina kommer att göra motstånd mot ockupationsmakten inklusive eventuella marionettquislingar som Putin sätter dit.

Så länge som behövs. Tills de återigen via fria val kan tillsätta sina egna ledare.

Kriget kommer bara att övergå i sabotage, överfall, mord på Putinanhängare och andra taktiska aktiviteter som man bedriver när ens land är ockuperat av fienden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Kan ngn som faktiskt vet hur Ryssland anföll dela med sig hur deras strids instruktioner var?

Jag tror inte vi har någon rysk general på forumet faktiskt.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Chumlee
Känner sorg för din skull. Ska be för din själ till Abrahams och judarnas Gud. Gå i frid broder. <3

Varför ska du tycka synd om en smutsig goy som mig? Du behöver inte låtsas om något för mig för jag vet ändå att du avskyr mig. Du behöver inte vara artig mot mig.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-26 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in