2022-02-27, 04:04
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag förstår liksom fortfarande inte Putins play med det hela. Vinner någon av oss över huvud taget på detta vansinne?
Putin vinner på det. Han får ha lite roligt med sina leksaker i livets slutskede. Det har kliat i hans krigsfingrar i årtionden. I grund och botten har han lika mkt storhetsvansinne som Hitler hade.
Citera
2022-02-27, 04:05
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Läste du ens vad jag skrev? Jag tog ingen ställning om Putins agerande var rätt eller fel. Jag ifrågasatte den dominerande uppfattningen som råder här att Putin är en galning som agerar på egen hand. Att ett folkmord ägt rum är inte Putins uppfattning utan det ryska folkets.

Om du inte klarar av att läsa och förstå ett inlägg vad gör du då här?

När du försöker få Putins egna luddiga och virriga fabulerande om folkmord i Donbass till den ryska folkopinionen så kan jag helt enkelt inte ta dig på allvar, pajas.

Är det här den nya vinkeln? Att ni ska leka neutrala helt plötsligt?
Citera
2022-02-27, 04:05
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Ukraina slåss för sin frihet och för varje dag som går med Ryska förluster så växer missnöjet i Ryssland och går det tillräckligt långt så kan saker ske i Moskva.
Sånt observeras noga av Kreml.
Behöver interventionen påskyndas innebär det sannolikt fler dödsoffer i Kiev.
Snart kommer det fattas matförnödenheter i staden. Bensinen har redan tagit slut.
Citera
2022-02-27, 04:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Inte enligt fd kommunalrådet från Borlänge.

Ukraina har valt att låta sig förföras av USA/EU löften precis som Georgien med Saakashvili. Vändpunkten kom 2008, men ingen tog Rysslands varningar på allvar. Sedan kom statskuppen 2014. 2021 kom långfingret från NATO "det finns ingen rysk intressesfär" och Ukrainas erkännande att man aldrig hade tänkt följa Minsk-protokollet.

Vi såg det inte komma? Really?

Putin försökte in i det sista att undvika en konflikt. Han bad Ukraina om garantier att NATO- medlemskapet var uteslutet dagar innan invasionen.
Citera
2022-02-27, 04:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vad har det med saken att göra? Det är ju något helt annat. Alltid lustigt att folk försöker få det här till att handla om Ukrainsk nationalism. Riktiga nationalister i Ukraina hatar Zelensky och har Bandera som idol.

Det är du som babblar på om globalistprojeketet Ukraina... som att det vore något nytt när Ukraina har funnits bra mycket längre än Ryssland...

Nu börjar du babbla på om annat jävla trams istället... håll dig till en sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ja, alltså jag har enorm respekt för svensk militärs strategiska kunnande, för att inte säga briljans. Vi är Ukraina i kubik när det gäller försvarsstrategi. Vi känner våra vatten. Ryssen inser detta och skulle nog försöka göra det mesta via luften. Anfaller han oss så bombar han först Stockholm till ruiner.

Jag vet inte helt ärligt hur det skulle gå men känns ju som att det kommer bli ett dyrköpt luftherravälde för Ryssland.
Citera
2022-02-27, 04:07
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Varför skulle han bomba sthlm till ruiner när han inte ens kan bomba Kiev eller för övrigt någon stad i Ukraina. Rysslands arme som man tidigare hade lite respekt för vissa sig va ett korthus.
Det är just därför jag tror att han skulle bomba Stockholm till ruiner. Han inser att normal krigföring mot Sverige inte kommer funka. Det skulle kosta honom för många soldater. Därför tror jag att han enbart skulle anfalla Sverige med kärnvapen eller snudd på kärnvapen som skulle utplåna Stockholm.
Citera
2022-02-27, 04:08
Medlem
Det vore ju bra med lite aktuella uppdateringar om hur lägesbilden är nere i Ukraina.

Hur långt har Ryssland kommit i sina försök att belägra Kiev, Kharkiv och Odessa?
Citera
2022-02-27, 04:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
När du försöker få Putins egna luddiga och virriga fabulerande om folkmord i Donbass till den ryska folkopinionen så kan jag helt enkelt inte ta dig på allvar, pajas.

Är det här den nya vinkeln? Att ni ska leka neutrala helt plötsligt?

Det kanske inte passar in i din världsbild men min mening är att det är just så det ligger till. Är din uppfattning att det ryska folket inte tror det ägt rum något folkmord? Utveckla gärna i stället för att förolämpa.
Citera
2022-02-27, 04:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Putin försökte in i det sista att undvika en konflikt. Han bad Ukraina om garantier att NATO- medlemskapet var uteslutet dagar innan invasionen.

Det finns inga reella problem med att Ukraina blir ett NATO-land, utan handlar bara om den ryska ledningens känslor.

Man kan inte heller säga att invasionen tyder på att han försökte undvika en konflikt.
Citera
2022-02-27, 04:10
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Här är en video med ett meningsutbyte mellan ukrainare och ryssar.

https://www.youtube.com/watch?v=oFH9wb5RrAc

Det är skönt att se att det fortfarande finns plats för lite humor mitt i all bedrövelsen.

Den ryska stridsmoralen kan omöjligen vara på topp.
Varför? De säger inte vart de ska och snubben erbjöd hjälp om än med glimten i ögat.

Dessutom talade han ryska. Ingen västukrainare.
Citera
2022-02-27, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ja, alltså jag har enorm respekt för svensk militärs strategiska kunnande, för att inte säga briljans. Vi är Ukraina i kubik när det gäller försvarsstrategi. Vi känner våra vatten. Ryssen inser detta och skulle nog försöka göra det mesta via luften. Anfaller han oss så bombar han först Stockholm till ruiner.

Sveriges försvar är verkligen patetiskt dock, det hade tagit Ryssland sisådär 5 dygn att ta landet
Citera
2022-02-27, 04:11
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Din björn har blivit synad och visat sina uddlösa tänder. Rysslands status som militär stormakt har fått sig en rejäl törn efter alla misslyckade operationer och videos som florerar på Internet av tiggande ryska soldater och kolonner som står still med soppatorsk.

Att Ukraina kommer falla är alla eniga om men det kommer till ett högt pris för Ryssland.
Hur bra gick för jänkarna i krigen mot Korea, Vietnam, Colombia, ISIS, Libyen, Somalia, Mali, Irak, Afghanistan med flera..
Då var USA ändå en koalition med tillsammans med halva världen. De avsatte förvisso någon president eller kung här och där by proxy men vad åstadkom de efter 20 år i Afghanistan och typ 10 år i Vietnam... De fick lämna för talibanerna och de led extrema kostnader.

Här är Ryssland tvärtemot ensamt mot en halv värld. Även om Ukraina inte är särskilt militärt starkt i sig så är invånarantalet tillräckligt högt och antalet soldater som kan kallas in är många för att Ukraina ska bli det tillsammans med ständiga vapenleveranser från Nato och Väst.
I praktiken är det inte bara ett Natoland Ryssland för krig mot utan även invaderar med omotiverade mannar.

Med tanke på allt det och att Kiev snart faller så är frågan om det är dåligt. Tycker du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in