2022-02-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Plex
Enligt uppgifter i morse så har ukrainska medlemmar av franska främlingslegionen möjlighet att åka hem och strida.
Har dock inte hittat nån officiell källa till det.
Tack för infon. Ja jag hitta ingen heller så tog ett långskott.
Citera
2022-02-27, 12:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Tänk om det förhåller sig på det här viset att Putin i detta första skede skickar in de i militären han vill bli av med och med det äldsta militära material som egentligen borde skrotas.
Nackdelen med den strategin är att det Ukrainska försvaret då får tid på sig att mobilisera sig, så att man är förberedd när nästa attack kommer.
Dessvärre är det nog tvärtom - vi har sett ryssarnas bästa militära grupperingar i den första invasionsstöten. Det är nog tyvärr så att ryssarna inte klarar att bygga krigsmateriel som håller. Det vi upplever som rostig skrot är ryssarnas förnämsta krigsmaskineri.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Agenda-Free TV verkar köra gamla sändningar nu. Någon som vet om han kör live någon annanstans?
Vad pratar du om?
Han är inte online, sover förmodligen. Gamla livesändningar finns tillgängliga automatiskt, så det är ingen som "kör" gamla sändningar. Youtube fungerar så och har gjort i alla år, har du missat det?

Han brukar väl gå online någon gång mellan typ 16.00-19.00
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det finns väldigt många stridsvilliga ryssar tro inte på allt ni ser på Nexta. Detta kommer bli ett väldigt försmädligt nederlag för globalisterna och deras planer med Ukraina.

”Väldigt många” räcker inte långt. För att Putin skall lyckas med detta måste han ha majoriteten med sig och dessutom skall dessa vara beredda att attackera motståndare som kan vara deras familj eller vänner.

Men visst, ryssar kanske är så här i allmänhet. Saknar moral och medmänskliga känslor, vad tror du?
Citera
2022-02-27, 12:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Är ju ett rent hån att ens erbjuda samtal i Vitryssland efter att de använt landet för att gå raka vägen på kiev.

Ja det är ju inga fredssamtal ens. Det är samtal efter man kapitulerat som ryssen "bjuder" in till. Föga förvånande att Ukraina inte vill det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror Ukrainarna betackar sig för Putlers "fredssamtal". I sin "fredliga" invasion av Ukraina mördar de ryska hundarna ukrainska kvinnor och barn. Om barnamord är ryssarnas sätt att ha fredssamtal så gör Zelenskyj helt rätt i att inte möta Putler.
Ryssarna säger sig vilja hålla samtal i Vitryssland, ett land som Ukraina invaderas ifrån. Självklart kan inte samtal hållas där och det vet ryssarna om. Ryssland är således inte intresserat av några samtal. Man vill bara få det att se ut som att Ukraina förlänger kriget, när de tackar nej till ett oacceptabelt och omöjligt upplägg för samtalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Hoppas innerligt det blir revolution i Ryssland och dem avsätter Putin. Hade varit det bästa för alla parter.

Jag är rädd att han ska trycka på knappen när han märker att invasionen misslyckats

Ryssland står på gränsen till det största militära fiaskot i världshistorien, med en ledare som har storhetsvansinne. Det finns ingen återvändo. Vi kan bara hoppas att några avsätter honom innan det är för sent. Vi vet ju hur det slutade med Hitler och nazisterna. Det var många som tog livet av sig. Men vi skall vara glada att tyskarna inte hade kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Tänk om det förhåller sig på det här viset att Putin i detta första skede skickar in de i militären han vill bli av med och med det äldsta militära material som egentligen borde skrotas.

Ovanstående skulle ju kunna förklara lite av det vi får rapporterat, rysk militär som knappt vet var de är eller vart de ska och material som verkar vara i dåligt skick.

För att sedan dundra in med det tunga artilleriet och sopa rent så mycket som möjligt när de vet vilka sanktioner det blir.

Så är det nog.
Citera
2022-02-27, 12:57
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Bestämma själva över vad? Dom bestämmer ingenting. Det är USA som kapat rodret helt och styr från Kiev. De använder Ukraina som en gisslan mot ryssland.

Slåss för frihet genom att förbjuda ryska när 40% av folket i Ukraina är rysktalande? Är det demokrati?

Dom brände ihjäl 40 ryssar i Odessa 2014 direkt när de fick sin "demokratisk" regering installerad av USA. Deras frihet handlar mer om friheten att mörda ryssar helvilt och bedriva fullkomlig anti-rysk agenda och slutligen gå med i NATO.

Hur mycket du än vrider och vänder på det så har Ukrainas ivrighet att gå med i NATO och vägra fredsavtal med Ryssland gett Putin fullkomlig legitimitet att i förebyggande syfte försvara Rysslands intressen. Det är ingen ockupation just nu utan en operation som går ut på att krossa nazisterna i Keiv samt demilitarisera Ukraina från alla vapen de fått från NATO länderna.

Ryssland har aldrig ockuperat något land sedan Sovjet föll. Däremot har USA ockuperat Kosovo, Irak och Afghanistan.
Ukrainarna själva verkar inte hålla med. De ser ryssen som fienden och folket gör heroiskt motstånd.
Fortsätt du att kämpa mot dina väderkvarnar men omvärldens fördömanden av Ryssland står fast liksom det helhjärtade stödet för Ukraina. Det är bara ni som av någon anledning älskar tsar Putin som köper Putins "fredsbevarande" och vägrar att kalla saker för vad det är - en aggressiv invasion på en suverän stat.

Putin hade fått lite credd om han inte ljugit så förbannat. Ett tag var han på gång när han började yra om forna ryska gränser. Då talade han som en riktig tsar och vi andra fick se mannens galenskap på nära håll. Fantastiskt att Putin verkar ha ett gäng knähundar i Sverige som bjäffar ut hans megalomani och nordkoreanska propaganda.

Imorgon slaktas Rysslands ekonomi! Skål!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ukrainska legionörer har fått ledigt för att resa hem och strida, de har fått ta med sig personliga krigsmateriell med.

Ryktas att legionen är beredda att åka och kriga för Ukraina med, mend ET är rykten.
Att hela skulle åka ser jag inte genomförbart, men tack för infon.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det tror jag de flesta gör. Jag kommer att jubla när Sverige går från 1.5% till 5.
Jag ska gå och köpa lite Saab aktier tror jag

Precis heller 5% går till försvaret än att importera folk från vårt närområde i Afghanistan, Syrien och Irak. Vi redan sett Putin verbalt hota både Sverige och Finland och Baltikum, Det är bara till att öka försvarsanslagen och skära bort i den cancersvulst som klamrar sig fast vid moder Svea.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du skrev att Ukraina ville gå med i NATO och att Ryssland därför invaderade.
Jag ifrågasatte om du tycker det är okej att invadera ett annat land för att någon i landet uttrycker en mening?

Varför i helvete skulle jag tycka att det är okej? Det var du som sa att NATO inte hade med saken och göra. Är du schizofren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in