2022-02-27, 14:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Om något så ger det ändå en tydlig fingervisning.
Absolut inte. Anekdotisk bevisföring säger inte ett skit.

Putler invaderade Ukraina för att han har en grandios självbild och vill leda en stormakt. Punkt.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Viktor Medvedchuk har undsluppit sin husarrest.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Medvedchuk

https://liveuamap.com/
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad har NATO sagt?
Skulle gärna vilja ha reda på det.

Är det Biden som free-stylat lite och ringt upp Putin?

Allvarligt talat, detta är läskigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Skjuter Putin av en atombomb så innebär det slutet även för Putin. Då kliver NAto in och hämtar honom som man gjorde med Bin Laden, Saddam och Khadaffi. Tro inget annat.
Men det är en klen tröst för dom som får den i skallen
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag har tät kontakt med mina Ryska kollegor som förser mig med en stadig ström av bevis som ingen kan motbevisa.

Hälsa dem att de har hårda tider framför sig om de inte avsätter Putin. De får leta fram sina gamla ransoneringskort från Sovjettiden så de kan köpa lite bröd.
Citera
2022-02-27, 14:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
Deras general "Magomedov Tushayev" blev nyligen sprängd till bitar av Ukrainska Alpha Group.

https://www.thesun.co.uk/news/177814...ht-fighting-2/
Han fick ju i alla fall träffa Allah
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Känns på rak arm osannolikt höga siffror, men har samtidigt inte särskilt mycket kunskap att luta mig på.

Någon som känner till Ukrainas förluster?
Hörs inget om det. Underligt!
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Känns på rak arm osannolikt höga siffror, men har samtidigt inte särskilt mycket kunskap att luta mig på.
Dödsiffrorna är säkert höga då Putin skickat kanonmat men jag håller med om att siffrorna som rapporteras låter orimligt höga.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Så V från norr, Z från öst , Z i en ruta crimea, x chechenerna
Blir inte klok på det där. Kan svära på att jag sett "Z" på videos från Kyiv.
Citera
Medlem
Om han menar allvar så är det dags för Ukraina att ge upp. Ukraina förtjänar all respekt i världen att dom inte gett upp men kärnvapenkrig är inte värt det, acceptera det bara
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Om du scrollar ned under tramset ser du att källan är Sputnik news

Väldigt trovärdigt.
Men för helvete.

SVT, DN, SvD har nyheten.
Citera
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men snälla det där är en fet jävla myt att Trump totalt sket i utrikespolitik. Det enda han inte ville var att skapa onödiga krig. Har du svårt att förstå det din jävla sosseboomer?

Trump varnade NATO och världen för flera år sedan att Tyskland måste göra sig oberoende av rysk energi. Trump varnade tydligt Kina att de inte ska röra Taiwan. Han hade även sagt att Ryssland kommer ligga i skiten om han rör Ukraina. Samtidigt som Biden inte är lika tydlig i Taiwanfrågan och sen ger Putin i praktiken grönt ljus att invadera Ukraina genom att säga att ukrainarna får försvara sig själva.

Trumps blotta oberäknelighet var tillräcklig för att hålla världen någorlunda fredlig. Jämfört med senile horungen Biden som lyssnar på allt hans krigssugna rådgivare säger till honom.
Faktiskt en intressant analys. Det får jag ge dig. Men nackdelen med argumentet att hans oberäknelighet skapar fred bara är hållbart så länge han inte gör något oberäkneligt, utan bara hotet finns där.

För på samma sätt kan man ju nästan resonera lite om Putin. Att många håller sig i skinnet för att de inte vet vad han kan hitta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in