2022-02-27, 15:01
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Tjeckisk media har nu rapporterat att en rysk tank stals av Romer/zigenare utanför Kachovka
Har du en källa?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Haha mm jaja klart det är NOT, din åsna.

Att Putin beordrar kärnvapenstyrkorna i högsta stridsberedskap är det slutgiltiga beviset för att han själv anser att hans krigskampanj har misslyckats. Det är end-game nu. Han har inte lyckats knäcka Ukraina.

Om jag vore du hade jag börjat omvärdera min position för min mentala hälsas skull. Det kommer inte vara roligt att stå kvar på samma sida som Putin när det här väl är över. Fundera på saken medan du fortfarande kan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Reddit, vilka kanaler gäller?

Ni som häckar på reddit, vilka subsidor gäller det att hitta info på? /Ukraine är den enda jag tittat på än så länge..

Tips mottages tacksamt.

Bästa källan jag hittat än så länge är inte reddit utan Telegram.

Följ https://t.me/MDeLaBrox på Telegram för live feed.
Citera
Bannlyst
Omvärlden hånar ryssarna och Putin för deras misslyckande i Ukraina.
Det kan bli kärnvapenkrig, Putin är desperat och farlig nu 😱😱😱
Citera
Medlem
Krendels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Har man inte ångest nu så förstår man inte stundens allvar.

Sluta lipa för i helvete. Det är tomma hot, en del av spelet.
Senast redigerad av Krendel 2022-02-27 kl. 15:03.
Citera
2022-02-27, 15:02
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Putin har ju hotat med detta hela tiden. Att blandar sig någon i hans angreppskrig så tar han till kärnvapen. Det är bara hans KGB-skrämseltaktik när han ser att han kommer att få det svårt. Väst pumpar in vapen till Ukraina. Alla ukrainare vill slåss mot ryssar, polackerna strömmar ned efter chansen att få knäppa en ryss. Jag tror att i alla gamla kommunistländer finns det gott om folk som vill ge ryssar däng.

Vi skall inte vara oroliga. Lille Putin når förmodligen inte upp till manöverbordet för avfyrning. Generalerna har burit bort alla små barnstolar och stegar så han inte kommer upp.

Men visst, det finns taktiska kärnvapen med begränsad sprängverkan, som kryssningsrobotar. Det finns också granater med kärnvapen för artilleri. Men dessa har oftast förbandschefer kontroll över.

Men om Putin får för sig att skjuta av lite kärnvapen, så kommer en massiv vedergällning från USA direkt. Han själv och befolkning i deras rövhålsland blir då på en tusendels sekund upplösta i småatomer och landet förvandlat till en grushög, liknande en parkeringsplats. Inga problem här i Sverige, vi har västliga vindar så nedfallet blåser på kineserna. Två flugor på en gång....
Får bara båda sidor iväg ett gäng kraftiga atombomber spelar det ingen som helst roll vart i världen du befinner dig. Mänskligt liv kommer upphöra inom ett par år.
Citera
Medlem
Även om det är så att kriget skulle ta slut inom en snar framtid så måste sanktionerna mot Ryssland kvarstå under en lång tid. Dessutom måste de bli ännu hårdare.
Citera
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ryssarna lär ha relativt moderna pansarvagnar men med de vapen som Ukraina efterfrågar från Sverige tex en Carl Gustaf kan dem klara den mån tro? Raketkastarna Tyskarna skickar ser ju ut att ligga steget före än deras Pansarvagnar.

Svenska Saabs robot 57 gör slarvsylta av deras tanks
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Neo-judar?, Neo-nazister?, så rörigt. Klart att kriget går dåligt för Putin, hans slåss mot fiender som konstant byter skepnad.
Putin däremot är inte mycket "neo", han är diktator av den gamla usla typen som skor sig själv på de fattigas bekostnad.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Korrekt, därför är rysshatet så patetiskt då de faktiskt är nordbor, Ryssland grundades av vikingarna och är vårt broderfolk.

Dock styrs Ukraina av en rasfrämmande israel (Zelensky) som är agent åt Israel, USA och WEF.
Den där Zelensky är riktigt vidrig alltså. Byter skepnad om vart annat. Ena dagen är han clown andra dagen hugger han de ryska folken i ryggen. "Smart" förtäckt låtsas han vara ukrainsk patriot.
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Jag tycker alla med fri vilja i ett demokratis land ska raderar.

Åk hem till Ryssland ni har inget att hämta här i väst
Citera
Medlem
2nd HellenicAirForce Lockheed C-130H Hercules with military aid for Ukraine departed Elefsis AB towards Rzeszow Jasionka Airport in Poland near borders with Ukraine where the 1st C-130H landed just before
Källa:https://liveuamap.com/en/2022/27-feb...c130h-hercules
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in