2022-02-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Helt bisarrt. Protester mot Ryssland rund om i Sverige och Europa, där kan man se röda sovjetiska flaggor tillsammans med bögflaggor och ukrainas flagga.

I Kiev sitter judar vid makten och samarbetar med Bandera-nazister mot Ryssland.

Ingenstans kan vi få reda på hur kriget går heller. Det är bara lögner överallt.

Krig i realtid är inte som i historieböckerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Helt bisarrt. Protester mot Ryssland rund om i Sverige och Europa, där kan man se röda sovjetiska flaggor tillsammans med bögflaggor och ukrainas flagga.

I Kiev sitter judar vid makten och samarbetar med Bandera-nazister mot Ryssland.

Ingenstans kan vi få reda på hur kriget går heller. Det är bara lögner överallt.

Ja, den där kommunist-nazistiska bögsammansvärjningen mot Ryssland är säkert dikterad och styrd av sionisterna.

Allt och alla konspirerar nu mot moder Russia... det är hemst... snart börjar väl islänningarna med att anfalla med fiskeflottan.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ond jude? Han är en dubbelagent med medborgarskap i både Israel och Ukraina, dubbla lojaliteter. Han har även en bakgrund från WEF, precis som många av våra andra ledare som terroriserat oss med Covidbluffen i 2 år.

Azov heter en judisk finansierad armé fylld av dårar som begått krigsbrott i 8 år mot ryska civila i östra Ukraina, därför Putin fick nog och gick in när FN inte gjorde något.

Något som styrker det hela var vad jag efterlyste. Inte en repetition av vad som redan hävdats.
Citera
2022-02-27, 15:58
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det är en tanke som kommit upp. Man undrar ju om han fått någon dödsdom och tid kvar eller liknande. I såfall är han riktigt ostabil.
Det är faktiskt flera seriösa experter som är inne på samma tanke. Fram till nu har Putin varit en försiktig strateg, som nått viss framgång genom taktiska manövrer. Att militärt angripa ett ganska vänligt sinnat grannland och få hela omvärlden emot sig...vansinne.
Det finns inget sätt att ro i land den här situationen med äran i behåll för Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det handlar inte om åsikter, det handlar om makt.

Ryssarna ljög mer än ett halvår att de inte planerade invation.

De ville inte förhandla med västs ledare. Putin sa till media efter mötet med Macron att han "knullar er vad ni än säger".

Putin vill visa makt, att Ryssland ska ses som en världsmakt istället för en liten korrupt ekonomi.

Nåja, sett till hur invasionen gått finns det ju fog för att den inte varit planerad särskilt långt i förväg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det där är väl inte utanför Kiev

Jo, det var det väl. En förort.

??

En bra smäll i alla fall.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Snart kommer Putin bli tjurig och börja använda atomvapen. Vore bättre att väst slår till stenhårt mot Ryssland innan det händer.
Han skramlar med kärnvapnen när han nu inser att det blir dyrt och svårt att ta Ukraina.

Putin vill inte vara pressidenten som drog på sig motattacker som gjorde Ryssland till en grusgrop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Nu är det så att det inte är någon som attackerar ryssland utan ryssland som invaderar ett fredligt och oskyldigt land och då är det landet som attackerats som måste kunna försvara sig med alla till buds stående medel. Alltså, om Ukraina skulle ta in kärnvapen från nato i syfte att försvara sig så är det helt ok.

Trodde det var förklarat åtskilliga gånger att det inte är fredligt eller oskyldigt. Varför skulle Ukraina vara så fredligt när det varit strider internt i flera år? Ljuger någon sida alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Finns det någon förklaring till varför ryska flygvapnet ännu inte lyckats slå ut det ukrainska, eller bombat ukrainska marktrupperna sönder och samman? På pappret verkar ju ryska flygvapnet ha ett astronomiskt övertag. Är inte stridsflygplanen inom användbart avstånd, eller vad är grejen? För jag antar att de hittills överhuvud taget inte satts in?

Dom har väl slut på moderna vapen kanske.
Slut på kryssningsrobotar osv
Citera
2022-02-27, 15:59
Medlem
Läst på andra forum att det finns experter som tror att moskvabörsen kan rasa bortåt 80 procent på måndag
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jo, det är stor skillnad.

Ex.
Du säger att du tänker slå mig. Jag säger att jag noterar ditt hot och är jag beredd att neutralisera dig och har resurserna för det. Hotade jag dig? Nej, jag svarar på det hot som du utsätter mig för genom att vara på alerten. Slår du mig så är du historia.

Det är detta som nu händer som en följd av Västs hot mot Ryssland i Ukraina.
Dålig liknelse! Kärnvapen är ultimata vapnet, bara man nämner dem så räknas det som hot.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Mycket babbel om kärnvapen här.
Är Rysslands arsenal ens funktionell?
Varför skulle den vara det, när allt annat är skit?
Och om det utväxlades kärnrobotar, vem kan rimligen vinna på det? Helt vansinnigt.
Det finns ju en anledning till att kärnvapnen sovit i 77 år (om man bortser från utarmat uran som använts i Irak).
En atombomb är ett absurt, i praktiken oanvändbart vapen. Var ska de landa i Ukraina? I EU?
Hur ska ryssarna hantera oöverskådliga biverkningar?
.
Taktiska kärnvapen är tänkta att användas vid vanlig strid, så det är nog inte omöjliga att använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in