2022-02-27, 16:06
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Har inte funnits något att rapportera om.
Ryssarna är så jävla värdelösa, därför dominerar dom medierna.
Haha! Eller så väljer man inte att berätta om sina förluster precis som ryssarna. Ni är inte bättre kom inte och påstå det.
Citera
2022-02-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Taktiska kärnvapen är tänkta att användas vid vanlig strid, så det är nog inte omöjliga att använda.

Ok, jag då blir det kärnvapen-pingpong, utan överskådliga konsekvenser. Totalt kaos.
Kan man ens gissa hur det skulle se ut?
Jag vågar inte ens tänka på hur ryssarna hanterar kärnvapen...
Citera
2022-02-27, 16:07
Medlem
Moskals are dump enough to disclose that they are planting mines inside Russian flags on occupied territories.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarR...that_they_are/
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Fritt och demokratiskt???

Ukraina är ett korrupt skräpland sedan Sovjets dagar. Det må vara bättre än Ryssland, men inte mycket mer än så.
Det där är bara rysk propaganda. De väljer sina regeringar och har en grym president, Volodymyr Zelenskyj, som är ute på gatorna och slåss mot de ryska råttorna.

Vi i väst har mycket handel med Ukraina och de har sedan Sovjet-tiden byggt upp ett bra och demokratiskt utbildningssystem. Det finns ett stort intresse i Ukraina för att närma sig väst mer och man har till och med talat om EU-medlemskap. Jag har själv jobbat mycket med Ukrainare. Mycket bra folk!
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Han är just påväg att göra Ryssland till en grusgrop…

Folk tycks ha en nästintill magisk tilltro till Rysslands atomvapen. Jag tror att vi överskattar atomvapnen hos Ryssland. Men det lär vi väl bli varse inom kort.

Ryssland är ett jätteland! Grusgrop är vad det blir för oss i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Det där är ukrainskt materiel? Sådana skador kommer från luften.
Nej, du ser IFF märkningen med V på sidan på fordonen. Det är ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Seriöst? Lite som när ryska trupper i Georgien 2008 länsade civila hus och georgiska armebaser på toaletter och andra civila saker. Har de ingen egen försörjning?
Om du har ett omålat ruckel med utedass som hem, och det är riktig vanligt i Ryssland, så är parfymerad tvål en lyxvara, nått man kan ta med sig hem och få en liten slant för.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Nu är det så att det inte är någon som attackerar ryssland utan ryssland som invaderar ett fredligt och oskyldigt land och då är det landet som attackerats som måste kunna försvara sig med alla till buds stående medel. Alltså, om Ukraina skulle ta in kärnvapen från nato i syfte att försvara sig så är det helt ok.

Du kan ju berätta fabler och leva i en fantasivärld. I den verkliga världen har Ryssland tolkningsföreträde därför att Ryssland har vapenkraften. Säger Ryssland att Väst hotar Ryssland, då är det ett faktum att väst hotar Ryssland och Väst måste ta några steg tillbaka eller riskera att drabbas av konsekvenserna av sitt hot.
Citera
Medlem
Aeehh har inte följt det så noga men Soros blev väl utkastad ur Ungern Fick dom skäll för...
Nu verkar det vara en annan Jude som vecklat in sig i problem.
Jag säger ... låt han lösa det själv.. Varför skulle ngn annan hela tiden rädda dom ???
.. Vad jag förstår är det inte svårt heller .. nu innan ryssen kopplar ner strömmen vattnet osv för Clownen

Jaså inte NATO nej .. gillar inte det nej i Moskva... jamen då skiter vi i det tills vidare ..Inte värre än vi kan ändra oss om det är viktigt..
I stället för att låta en massa människor dö i onödan.
Måste ju ha lärt sig ngt efter Syrien och Assad
Citera
2022-02-27, 16:08
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hur skulle det påverka oss om det händer kärnvapenkrig ?, Orkar inte bläddra flertalet sidor, Är vi skyddade ?, Kommer det bli det ? Vad händer ? Jag är jävligt rädd

Du behöver vara mer orolig över att samhället rasar snarare än kärnvapnet i sig (förutsatt att du inte har oturen och sitta intill när det bränner av).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Det där är ukrainskt materiel? Sådana skador kommer från luften.

Förmodligen en TB2 som Ukraina använt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Baykar_Bayraktar_TB2
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Allt hänger på nato nu om vi inte ska få ett kärnvapenkrig på grund av en psykopat vid knappen.

Ukraina ska förbli utanför nato. Punkt!

Ukraina vill nog gå med i Nato mer än någonsin. Polen m fl. driver på för att tidigarelägga medlemskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in