2022-02-27, 16:15
Medlem
Frederss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det är pansarrobotarna som varit väldigt effektiva hittills.
Är det de tyska robotarna? Dom har väl knappast anlänt än?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Är det vad ni är?
En samling kriminella as som hotar döda miljoner för att en samling oligarker ska behålla makten i Ryssland.
Oavsett hur detta slutar kommer Ryssland att bli paria i decennier.

Låt mig säga hur det troligen slutar:

- Ukraina blir helt avmilitariserat, kanske delat i öst och väst, utmed floden Dnepr. Västra delarna blir så fall neutralt, östra blir affilierat med – eller en del av Ryssland.

- Väst inser att Ryssland måste inkluderas i alla säkerhetslösningar som de önskar. Väst inser således att försöken att flytta fram vapen till den ryska gränsen och ringa in Ryssland är oerhört farligt, varför denna strategi upphör.

Den första delen tar inte så lång tid att få till. Den senare tar lite längre. Men om sisådär 5 år är allt på plats – om inte, så ligger ett kärnvapenkrig nära tillhands under de flestas livstid.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Vad är det som smällt i Kyiv?
Inte sett så stort rökmoln hittills någonstans.

https://youtu.be/iZebYm-nenY

Oljedepån från igår.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Södra halvklotet och Kina klarar sig.

Jorden övergår till att befolkas av niggers, araber, araber och kineser.

Aussie eller Nya Zeeland är nog bra länder att bo i nu!

Tror dock att det skulle bli värre än den där simulationen som endast tar med US och Ryssland. Skulle det där hända så skulle det nog komma lite från Kina, Nord Korea, Pakistan osv. Tror nog att varenda konflikt som finns på jorden nu skulle eskalera så full blown WW3!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, det är inte "bara rysk propaganda". Ukraina har en bra bit kvar innan vi kan snacka "fritt och demokratiskt land".
Klart att de har en bra bit kvar. Jag har inte sagt något annat. Men de är på väg åt rätt håll och har byggt upp en välfungerande statsapparat och ett fint land.
Till skillnad från Ryssland där många fortfarande lever i svår fattigdom.
Citera
2022-02-27, 16:16
Medlem
Kan vilket cp som helst få vara president? Även om han är en diktator har han väl ändå någon sorts ledning runt sig? Borde man inte i såna här lägen göra en sinnesundersökning på dvärgen eller bara släcka lampan för han?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
SLUTA sprid desinformation om att "alla kommer attdö" om putin "trycker på knappen" (vilken "knapp" och var finns den?)

Det är uppenbart att dina föreställningar om kärnvapen kommer från filmer och böcker.

Om man inte förstår hur moderna kärnvapen fungerar skall man inte sprida sin egen skräck till andra.

Du kallar andra "rysstroll" medan DU sprider skräckpropaganda om kärnvapen utan att ha en aning om vad du pratar om.

Alla kommer inte att dö, ens vid ett fullt utbyte. Civilisationen kommer inte att utplånas. Alla kommer inte att dö av "nedfall" (från airbursts?) eller strålskador.

Hollywood/BBC filmer och böcker skrivna av okunniga författare är INTE verklighet.

SLUTA sprid oro och skräckpropaganda som bara gynnar putin.

Jag vet utmärkt hur kärnvapen fungerar och Sverige har inget försvar mot detta, avvecklat sedan 30år tillbaka av moderator och sossar.

Har du gasmask och kemvapendräkt, egen bunker och mat och vatten för 5år framöver? Har du det så gratis, du kan be Putin dra åt helvete, 99% av svenskarna saknar dock detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Vad är det som smällt i Kyiv?
Inte sett så stort rökmoln hittills någonstans.

https://youtu.be/iZebYm-nenY

Oljecistern som brinner.
En bit utanför Kiev
https://www.aljazeera.com/news/2022/...irport-attacks
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Undrar hur länge Kina kommer låta Putin hållas. Det måste ju också inse att han har tappat det helt.

När Putin faller är det Kina som kommer gå in och ta över Ryssland ännu mer. Putin har ju själv redan sålt typ halva Sibirien till Kina.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Precis det som den israeliska agenten Zelensky planerar, kärnvapenkrig och miljoner vita goyer dör medan de utvalda i Israel och USA skrattar gott och får sin hämnd för WW2.

Haha du är nästan komisk. Var får du all den här skiten från? Går du runt och preachar dina foliehatteorier till nära och bekanta också? Känns det ensamt att vara den enda som ser "sanningen"? Jag är nyfiken på din psykiska profil. (Kom igen, gaslighta mig nu! Få mig att tvivla på mig själv!)
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja putler har de inte lätt just nu.

Igår skrek rysstrollen om tjetjenska elitförband

Idag skriker de att Ryssland har mest kärnvapen
Vad kommer i morgon? Att Putler ska anfalla hela världen med sina tuffa judo-trix?
Citera
2022-02-27, 16:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det som inger lite hopp är ju att Nato/usa/väst verkade veta att en invasion skulle ske. Trots Putins lögnaktiga förnekande. Förhoppningsvis får denna Intel veta vad som beordras från Putin för att kunna sätta in motåtgärder.

Detta vet jag ingenting om, men jag hoppas såklart.
Det tycks också som att Ukraina får vetskap om rysk strategi på förhand med tanke på hur effektivt de använt drönare och andra robotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in