2022-02-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Kollar folk svt? Ni ska för helvete dra ner på eskalationen, inte öka den. Fy fan vad illa det här är.

Du menar på programmen Min herres hage eller typ Min samiska bakgrunden? Svaret är nej.

Inte sett något på SVT sedan kriget drog igång. Gillar tanken med SVT, men tycker att det är lika å lägga ner nu. Krig mitt i Europa och de sänder typ en eftermiddag. Resten Mello.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det vi lärt oss inför anfallet mot sverige är;

-Börja massproducera handeldvapen nu, tex 10 miljoner AK5 dela ut till befolkning
-Massproducera robot 57
-Massproducera Handgranater

+ Stridsvagnsminor
+ AT4
+ Truppminor
+ Strix
+ Robot 70 (värdelös mot flyg, men utmärkt mot helikoptrar)
+ Återurppätta fasta mineringar av hamnar och farleder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vilka sex ryska städer kommer då väst spränga?
Moskva, St.Petersburg, Rostov, Donetsk, Luhansk, Sevastopol
Citera
Medlem
Ukrainarna påväg att förlora Mariupol. Ryssarna avancerar från 2 olika håll.
Citera
2022-02-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Spöket i Kiev? Är det Putin du syftar på då? Han är absolut inte i Kiev och slåss med sina invasionsstyrkor utan sitter gömd i en bunker som den fegis han är.

Nej, en påhittad propagandapilot från Ukrainas sida som "skjutit ner halva Rysslands flygplan". Mest troligtvis rent nonsens, men får det Ukrainas stridsmoral att öka så tycker jag de kan köra på.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du svarar aldrig? Vad är din åsikt om dessa? https://web.archive.org/web/20160307.../soratnik.com/

Du får skriva ut vad du vill ha sagt, orkar inte kolla i alla tusentals länkar som ligger ute här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Men nu är det bara kvinnor och barn som kommer. Om de skall gästarbeta så blir det väl att bygga nya daghem.

Gränsvakterna vägrar ju släppa in män från Ukraina, vilket iofs är ett brott mot flyktingkonventionen. Men räkna inte med att EU kommer att ta upp den lilla detaljen!
Åh bra flyr de ej t Ryssland som är så bra enligt dig?
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Så EU ska gemensamt finansiera och skicka vapen till Ukraina? Känns som kärnvapen krig inte omöjligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Jag är inte influerad av någon propaganda och anser inte att Ryssland har som mål att lemlästa civilbefolkningen, men det civila samhället (elnätet och mobilantenner) fungerar ju onekligen som en grundläggande infrastruktur för militära angrepp. Jag spekulerar endast i vad som skulle kunna vara en taktisk manöver och förundras över varför denna typ av infrastruktur inte varit föremål för angrepp.

För att Ryssland inte haft som mål att anfalla på det viset. Det är väst som påstår det
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad är det för något?
Det finns nog egentligen inga speciella "infiltrationsförband" utan ofta är det någon typ av jägarförband som på ett eller annat vis tar sig in bakom fiendens linjer och en uppgift kan vara att infiltrera.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
I filmen som länkades: https://www.youtube.com/watch?v=KXCqXU-ddtk

Det har väl länkats hundratal videoklipp. Men tack, då vet vi.
Citera
2022-02-27, 17:42
Medlem
Orange0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Spöket i Kiev? Är det Putin du syftar på då? Han är absolut inte i Kiev och slåss med sina invasionsstyrkor utan sitter gömd i en bunker som den fegis han är.

Vad jag har förstått så är 'Ghost of kiev' en Ukrainsk pilot liknande Finlands 'vita döden'. Alltså en ytterst skicklig pilot som förväntas ställa till det ordentligt för Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in