2022-02-27, 18:07
Medlem
iflys avatar
Putin vill snacka nu för han har insett att han inte kan vinna

Dessutom hade han blivit avsatt, äckliga jävel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Två stora kärnvapen-makter och ingen är villig att backa. Det här kommer att gå åt helvete. Är människan inte smartare än såhär?

Ärligt talat, jag fattar att det verkar läskigt, men du har inget att vara rädd för. Hela ryska armén klarar inte ens att vara organiserad två dagar i en invasion av Ukraina. Fatta hur det skulle gå i ett krig med USA. Ryska militärer skulle aldrig lyda order om Putte började snacka om att eskalerar mot Nato.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Helt rätt väg att gå. Vi bör hjälpa Ukraina på de sätt som går.
Nej, Sverige ska inte gå i krig eller skicka vapen. Det här är inte vår konflikt. Det här är mellan Ryssland och Ukraina, eller egentligen mellan Nato och Ryssland. Allt Ryssland ville ha var garantier för att inte Ukraina skulle bli medlem i Nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vi får se vad som händer.

Jag litar inte riktigt på Ukraina.
Oj litar du inte på de som tysklNd stöder? Ditt favoritland ju som aldrig gör fel utom i utrikespolitiken ibland
Citera
Medlem
Varför i helvete fortsätter inblandade parter att kasta bensin på elden? Det här är ingen harmlös jävla kukmätartävling, hela mänskligheten står på spel om de börjar smälla av kärnvapen.

Herrejävlar.
Citera
2022-02-27, 18:08
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad tror du folk kommer bli mest sårade av.

1: Jag går runt på torget i valfri svensk stad och säger att jag stöttar Putins fredsinsatser
2: Jag går fram och skriker heil hitler?

Du kanske bara möter någon som upplyser dig om skillnaden av orden "fred" och "krig"?

Putins "fred" är vad de flesta normala menar är krig. Aggression mot en suverän stat.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad tror du folk kommer bli mest sårade av.

1: Jag går runt på torget i valfri svensk stad och säger att jag stöttar Putins fredsinsatser
2: Jag går fram och skriker heil hitler?

Det är på god väg att betraktas som två likvärdiga ting.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Lite sent och vet inte om det nämnts innan i tråden men
Utrikesminister Kuleba säger att de inte ger en tum av Ukraina i förhandlingarna vid Vitryssland.

"Ukraine: ‘We will not give up a single inch of our territory’ – FM Kuleba ahead of talks with Russian delegation"
https://www.ruptly.tv/en/videos/2022...ian-delegation

Adjö putin!

Mvh
Citera
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Lustigt. Jag kan inte påminna mig att det var samma upprördhet när Israels ockuperade Sinaihalvön, Gazaremsan, Västbanken och Golanhöjderna. Var var de ekonomiska sanktionerna då? Vapen till Libanon eller Palestina? Är ryssarna värre än israelerna?

Whataboutism...
Ok men nu hjälper ju faktiskt världen till och det är ju bra?
Var är logiken?
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EthanMars
Skulle inte Stockholm vara ett potentiellt mål för en första attack med kärnvapen?
Har varit mycket fokus på just Sverige+att vi inte är med i NATO.
Kan funka som avskräckande/ markering och kanske inte behöver betyda attack med kärnvapen på rysk mark från NATO.

Ni får gärna avfärda detta 😵
Tror inte Sverige är de ryssarna attackerar först.😀
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Bl.a. 5000 pansarskott skickas från Sverige till Ukraina.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Säger du det, var detta verkligen det enda som du kunde uppfatta av denna video?

Ingenting om vilka framgångar styrkorna i Donbass har gjort idag, inte heller uppfattade du att nassesvinen placerat tunga vapen mitt i tätbefolkade områden, precis på samma vis som IS brukar göra. Missade du det också?

Helt otroligt...

Man kan tycka att det går långsamt men vad hade man förväntat sig? Att man skulle ta Europas största land till ytan på två dagar? Ukraina är enormt. Förr eller senare kommer Ryssland avsluta denna operation. Jag tippar på max en vecka till. De som förlänger det hela är NATO-länder som skickar militär utrustning. Ukraina kommer bli Korea nr 2 tyvärr, alternativt en hel avmilitariserad zon.

Intressant att demokratins "stöttepelare" i Väst börjar förbjuda Russia Today. Maskerna faller överallt och de riktiga ansiktena avslöjas. I Kanada fryser man tillgångarna för oliktänkande och i flera europeiska länder blir regimerna bara mer och mer auktoritära.

Fredsförhandlingarna kommer tyvärr inte ge något tror jag. Zelensky har visat att han tänker först på sig själv och därefter på Ukraina. Ryssarna kommer inte acceptera att han sitter kvar och det är det viktigaste för Zelensky, inte att kriget tar slut. Eftersom det kommer ta för lång tid att erövra hela landet och därmed ställa de ganska långtgående kraven som ryssarna har så tror jag mer på en uppdelningen av landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in