2022-02-27, 18:15
Medlem
Om det är 5000 RBS 57 så är det ju fan overkill. Antar mycket av det är Carl-gustaf vilket jag varit lite emot då det inte är ett engångsvapen och kan säljas i efterhand.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Vad säger KD, M och L om det? För lite och försent, troligtvis.
Vad säger SD???????

Oj inte i linje med SD och deras vurmande för hjälten Putin!
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Vem litar du på? Putin?

Jag har varit neutral sedan dag 1.

Men nu ligger bollen hos Ukraina, de kan avsluta kriget idag genom att omedelbart kapitulera!
Endast på så sätt kan vi få slut på lidandet i Ukraina.
Det är nu upp till Ukrainas regering om de är beredda att skriva under eller om de vill fortsätta att offra sitt folk.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EthanMars
Skulle inte Stockholm vara ett potentiellt mål för en första attack med kärnvapen?

Enligt denna globala atomkrigssimulatorn klarar sig Sverige från direkta nedslag. Men blir helt obeboeligt under en atomvinter: https://www.youtube.com/watch?v=dxJHecyYBno

Men enligt denna simulatorn tycker jag mig se att södra Sverige atombombas:
https://www.youtube.com/watch?v=k2aGm_oHKh8

Jag tror på rapporterna om att kärnvapenkrig är ett möjligt utfall. Men däremot vet jag inte om en enstaka kärnvapenladdning släppt i Ukraina skapar ett globalt kärnvapenkrig. Jag tror inte Putin kommer släppa en atombomb i Ukraina. Utan en atombomb tror jag skickas på det land som släpper in trupp i Ukraina och strider mot Putin.

Jag tycker det är oerhört märkligt att så många länder väljer att sända in pansarbrytande vapen till ukrainarna. Ukraina kommer alla oavsett hur mycket vapen som sänds in. Däremot ökar antalet döda ryssar och ukrainare till ingen nytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Var?

Kyiv live stream
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Att fixa vapen och transport till två miljoner nazisoldater?

Ja du har rätt! Tankarna går till permittentrafiken och vilket parti som ledde landet då…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tippar på gamla Carl Gustaf.

Nope, uppenbarligen NLAW med tanke på hur Hultqvist beskriver vapensystemet.
Citera
Medlem
135 000 fältransoner, 5 000 hjälmar, 5 000 skyddsvästar och 5 000 pansarskott skickas till Ukraina. 500 miljoner kronor i ekonomiskt stöd ges också till militären.

Inte illa. Respekt.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas

SD. De har ju hyllat Ryssland rätt länge. Jag undrar också var de står.
Om du hade hängt med lite så föreslog Charlie Weimers m.fl. från SDs EU-parlamentarikergrupp att Sverige skulle ge militär hjälp till Ukraina redan för ett par dagar sen.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Jag vet utmärkt hur kärnvapen fungerar och Sverige har inget försvar mot detta, avvecklat sedan 30år tillbaka av moderator och sossar.

Har du gasmask och kemvapendräkt, egen bunker och mat och vatten för 5år framöver? Har du det så gratis, du kan be Putin dra åt helvete, 99% av svenskarna saknar dock detta.

Om du "visste" skulle du inte skriva som du gör, och spela putin i händerna.

För övrigt bor vi på en ö i atlanten, långt ifrån er idiotcirkus.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Att SD:are är rassar visste men vi men att Sossarna har gått över till att öppet stödja nazister är en farlig utveckling.

Man kan allt önska att Putin kan avsätta vår regering för vi hade välkomnat det.

Ryssland är vår vän och framtid. Svenskar förtjänar en bättre regering än en som aktivt stödjer terrorister i Ukraina.
Så pass är det enda ordet du kan eller kom ni inte lägre i propaganda skolan än WWII eller smärta det då ni läste om Finska Vinterkriget, Måste vara jobbigt stöta på motstånd i er Ryska kampanj dags klocka ut och gå och sov istället!
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Putin är väldigt långt ifrån kommunist ideologiskt. Han är snarare en nationalist och imperialist. I praktiken finns det dock en hel del rester från kommunisttiden i hur ryska samhället är strukturerat.
Okej, men är Ukraina "fittigt vänster" då eftersom det skulle krossas "fittga vänstern"? Kan vi enas om att Putin varit kommunist då, men gav sedan upp den övertygelsen?
Jag blir så förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in