2022-02-27, 19:20
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
fler o fler börjar ta Rysslands parti, nog därför RT och Sputnik stängs ner

De stängs ner för att visa vem som är boss, om västvärlden vill att skiten stängs ner så stänger vi ner den.

Det är en bitchslap i bitchen Putins ansikte.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Det ser ut som majoriteten flyr (vill fly) till Polen. Några få till Rumänien och andra nationer. Hur kommer Polen att kunna ta emot en ström på ett par miljoner flyktingar, som det ser ut just nu.
Det är såklart en utmaning, men dessa flyktingar är civiliserade och tänkande människor - inte kravmaskiner som vill ha allt och lite till - de kommer vara nöjda med det dom får (skydd, värme, föda och lite pengar).
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Visst har Ukraina rätt att försvara sig. Ingen invändning från mig där, men jag får likväl en känsla av att en del ser detta som någon slags fotbollsmatch, vilket kanske är lätt om man sitter på tryggt avstånd och inte själv behöver huka för bomber och annan eldföring.

Det blir lätt personligt då ex Polen och andra länder minns hur det är att leva som lydstat till Ryssland. Polen minns när Nazi-Tyskland kom från ena hållet och sovjet från andra hållet och krossade polackerna. Folk minna massakern vid Katyn. Därav en känsla att den frihet de nu har kanske inte består. Så många länders invånare blir involverade då de ser Ukrainas kamp som sin egen, eller den kamp som kommer...
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Japp, Vg-nett hade en bra artikel idag om just detta. Vad jag kom fram till där var att inga papper hade skrivits på den överenskommelsen att inte Nato skulle expandera österut. Det blev bara ett löfte. Då kan man fråga sig varför tillträdde då Putin som president med dessa premisser?. Det är väl inte nu att komma och påstå saker som var ett löfte för många herrans år sedan. Finns inget avtal undertecknat så är det så. Detta är och borde han varit medveten om dagen han tillträdde.

Putin brydde sig inte om avtal när han invaderade Krim. Så han ska inte komma dragande med sånt...
Citera
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
De borde ta hand om sina familjer. Mot stridsvagnar och pansarfordon är de hjälplösa.
Nejdå, de har nlaw och nu kommer det pansarakott också. De är faktiskt utvecklade för att käka ryskt skrot. Vilket dessa gör med hög framgång.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Vi behöver inte fråga om lov, vi är en suverän stat…
Va fan är du för mes egentligen?

Varför elda på konflikten?
Citera
2022-02-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det verkar finnas några som hoppas på att det inte ska ta slut. Men innerst inne tror jag dom flesta vill att det slutar snarast.

Själv ville jag först se den Ukrainska Presidenten ge upp sin plats och ge Ryssland vad dom vill ha för att spara på liv, men eftersom Ukrainarna kör stenhårt på att försvara sitt land och hellre dör än att ge det till Ryssarna, så kan man inte göra något annat än bara beundra den heroiska insats som folket gör, tror jag aldrig har sett något liknande förr. Så nu handlar det bara om att heja på Ukraina tills Putin börjar hota med kärnvapen.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är såklart en utmaning, men dessa flyktingar är civiliserade och tänkande människor - inte kravmaskiner som vill ha allt och lite till - de kommer vara nöjda med det dom får (skydd, värme, föda och lite pengar).

Och de förväntar sig inte att kunna knulla vita europeer fritt som de knullar getterna hemma på landsbygden.
Citera
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Imorgon bitti kl 08.00 (svensk tid) smäller det.
Då öppnar Moskvabörsen som med stor sannolikhet kommer kollapsa med ett sjuhelvetes brak. Kommer bli festligt att i realtid följa rubelns störtdykning mot värde noll och hur hela den ryska aktiemarknadens pulvriseras.

Puttefnasken kommer stå där med sin ständigt minskande befolkning som nu varken kan köpa vodka, bröd eller inlagd gurka. Revolution framåt lunchtid. Börsen lär de inte ens öppna - ryska staten löser ut alla oligarker mot guld med löfte om att Putin får ett nackskott.
Citera
Medlem
Varför väljer Sveriges regering att skicka pansarskott som inte efterfrågats?
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Sverige stödjer Ukraina med 5000 pansarskott!!
” Sverige går nu fram med förslag på direkt stöd. Det är 135 000 fältransoner mat, 5 000 hjälmar, 5 000 kroppsskydd, och 5 000 pansarskott.”
Även om många hade hoppats mer och bättre stöd så är det ju alltid nånting iallafall! Gäller bara att få ner det i tid också.
Dom kommer slippa slösa NLAW på stridsfordon.

Inget höjer stridsmoralen så mycket som en kall guldburk från 1995, peronliga favoriter är död mans finger och prärjegryta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
STILL. Hur ska dom flytta trupper till Sverige? Skicka robotar är en sak, men till vilken vinning?

JAG HAR INTE PRATAT OM TRUPPER JAG HAR PRATAT OM RYSSLANDS KAPACITET ATT NÅ MÅL I SVERIGE MED ICKE-NUKLEÄRA MISSILER.

IDIOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in