2022-02-27, 21:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Från Aftonbladet i deras live rapportering:

En stor konvoj med ryska styrkor rör sig mot den ukrainska huvudstaden, Kiev.

Det visar satellitbilder från Maxar, publicerade av Sky News.

Totalt är konvojen över fem kilometer långt och består av hundratals militärfordon.

Fanns en bild där också.
Tar dem sig fram denna gång eller tar bränslet slut snart igen som det gjort tidigare, Nog har Ukraina försvar mot dem som kommer likt det haft tidigare..
Gissar det som länderna bidrar i vapen så kommer ryssarna sitta i ett bakhåll och bli lätta byten för Ukrainska soldater!
Citera
2022-02-27, 21:19
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Två klipp ett som visats tidigare men det andra har jag inte sett, ska vara Ukrainska Baryaktar drones som slår till.

https://youtu.be/TdTGT1dLSKA

Tittar man på den andra filmen noga så ser man hur en Ryss avfyrar sitt vapen precis innan dom spränger fordonet bredvid honom.

Stackars kille som är ditvingad för att anfalla Ukraina, hoppas en släkting eller folket tar ut sin rätt på Putin.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:

Totalt är konvojen över fem kilometer långt och består av hundratals militärfordon.

Fanns en bild där också.
Dom trappar ner😅
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Bedrövligt beteende från ryska militären: https://www.youtube.com/watch?v=nifxKIhFSuw
Citera
Medlem
Sky news visa kilometer lång konvoj med militära fordon på ingång mot Kiev...tror inte de står pall när de är framme tyvärr..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Härligt Norge.
NORGES STATLIGA OLJEFOND SÄLJER ALLT RYSKT INNEHAV

Under morgondagen kommer den norska oljefonden, världens största statliga fond, att sälja av samtliga ryska tillgångar på grund av Rysslands invasion av Ukraina, rapporterar Reuters.

Det handlar om ett tillgångar värda 25 miljarder norska kronor.
Då kanske man ska passa på att göra några klipp.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Kan rekommendera att lägga knappt 20 minuter på att se den ganska välkända Youtuber:n Bald and Bankrupts senaste film som han la upp för några timmar sen.

Han gick över gränsen från Polen, besöker Lviv. Tar tåget till Kharkiv och ger sig sedan norrut till ryska gränsen. Detta dagen innan invasionen började. Undra vad de i filmen säger nu en vecka senare…

Den här filmen slutar där men han kommer säkert lägga upp fler filmer kommande tiden då han åkte till Kiev och var där tills igår. Sen tog han sig ut natten till idag vilket verkar ha varit i sista stund.

https://youtu.be/f2rBUvWKSZw
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Ryssen kommer inte till Sverige, vad fan skulle de här och göra? Detta har med Ukraina att göra, såvida väst inte hetsar Ryssland till något korkat.

Ditt resonemang är lika korkat som att argumentera för att USA skulle försöka ta över världen när Sovjet blandade in kärnvapen i Kuba.

Sitt ned i båten för fan och få lite ansiktsbehåring innan du försöker leka allan.

Jag vet väl för i helvete att Ryssen inte kommer hit, sa jag att dom kommer hit eller? Jag sa endast att jag är redo att försvara mitt land om det behövs.

Hade jag haft mer militär träning hade jag fanemig hoppat på bussen som gick till Ukraina från Sverige idag.
Citera
Medlem
Citat:

Fanns en bild där också.

På tiden, frmodligen saknade de soppa och fungerande logistik, svårt att ens låtsas att man gör framsteg i Kiev när man inte uppnåt mer än att åka på pisk i en förort.

De behöver skära av staden från alla vädersträck om målet nu är att ta kiev. De kommer slaktas om de envisas med att ta staden utan att smula sönder den först.
Citera
2022-02-27, 21:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Man har nyss tillbakavisat att man är avskurna. Ska röra sig om ett missförstånd pga av Klitschkos engelska. De försökt med Kiev i flera dagar nu men misslyckats.

Okej, men nja, med tanke på att borgmästaren utvecklar det till en humanitär katastrof.
Satellitbilderna är dock oroväckande. Putin kommer försöka på Kiev inatt, eller under tidig morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Bra, bara miljardärerna och Rysslands miljoner mormödrar kan tvinga bort barnamördaren V.Puttler, jag hoppas på de sistnämnda eftersom de skulle få hela kleptokraturen på fall.

Det finns en skröna, som delvis kan vara sann. Chrusjtjov gav order att släppa Tsarbomba. Till det var man tvungen att ha jättefallskärm så flygplanet skulle hinna i väg. Till fallskärmen användes stora delar av Rysslands nylon. Det innebar att det inte fanns några strumpbyxor i Sovjet Unionen. Partipampars och generalers fruar och älskarinnor klagade så mycket, så deras män sparkade ut Chrusjtjov.

Sura fruar och älskarinnor är farliga för män med makt. Putin riskerar nog interna större problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Sky news visa kilometer lång konvoj med militära fordon på ingång mot Kiev...tror inte de står pall när de är framme tyvärr..
Åh stora starka ryssen..

Vad rädda vi blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in