2022-02-28, 11:26
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ni nazister som har vänner i Mariupol. Dom kommer samtliga vara döda eller tillfångatagna inom de närmsta dygnen.

Mariupol är snart taget.

Suck, för vilken gång i ordningen nu?

De får väl sitta och heila i något fångläger tillsammans med sina åsiktsfränder i Wagnergruppen när allt det här är över, kanske jämföra vem som har tuffast nazitatueringar osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Flera gånger och genom åratal har jag läst att Gotland lätt tas av ryssarna, ungefär som att det inte skulle spela någon roll för vare sig Sverige eller omvärlden.

Man måste nog här begripa att Nato har ett lika stort intresse att bevara Gotland svenskt.
Samt det tillhör Sverige.
Gotland är Sverige, och jag tycker det är helt skevt att ständigt skjuta bort Gotland som om det vore i någon slags gråzon.
Svensk militär skulle aldrig ge upp Gotland, och Nato skulle med stor sannolikhet gå loss med skydd runt ön om ryssarna skulle börja avancera.

Precis vad jag också tror, Gotlands strategiska läge är väl också väldig viktig för de baltiska nato-länderna.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Inte ens Serbien erkänner utbrytarrepublikerna så jag vet inte riktigt vart du får din information ifrån?

Medlemmar från FB?

både Ukrainska och Amerikanska ambassaden välkomnade Serbiens ställning i detta. Så vart ligger egentligen problemet?

Serbien avstår från att delta i sanktionerna, så vad menar du egentligen?

Serbien är landet med 99% rövhåll som håller på Ryssland.
Eller det är fake news, pajas
Citera
Medlem
Är det snabb utb från sk60 till Jasen mycket aktivitet just nu.
://www.bilddump.se/bilder/20220228112327-94.234.98.138.jpg
Citera
2022-02-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nu har Kinas banker slutat finansiera rysk oljehandel.

Putin blir mer och mer isolerad. Han kommer sluta som Hitler om han inte ger upp. Dessutom kommer han ta Ryssland tillbaka 50år i utvecklingen.

Inte smart.
Jag har inte sett några källor på det men det skulle inte förvåna. Blåser USA, Europa och Ryssland bort varandra blir dom ju ensamma herre på täppen. Det räcker väl med en ekonomisk kris som nu kommer även för oss.

Därimot har jag sett att Kiev kräver att Ukraina blir medlem av EU nu, smaklöst. Ljuga, bråka, kräva och tigga är allt regimen där kan.

Putin är ju gammal och dör väl snart ändå. Tror du hans efterträdare och generaler vill se Ryssland styckas med inbördeskrig och annat elände? Det blir exakt lika jobbigt som idag och troligen varför dom valt denna mörka väg. Efter så många år av provokationer, fiendeskap från väst och NATO, sanktioner som kommer på löpande band fanns väl inget annat att göra för att hålla Ryssland intakt.

Nej han tar inte landet 50 år tillbaka i tiden utan antingen löser vi detta eller Ryssland blir en radioaktiv grushög tillsammans med en del andra länder. Varför skulle han ta sitt liv som Hitler utan att gå med en ordentlig smäll? det hade Hitler gjort. Allt som krävdes för oss var att hålla NATO borta. Efter detta (om allt går bra) så bör NATO, Ryssland och USA försvinna ut ur Europa. Vill dom slåss så låt dom ta död på varandra men lämna övriga världen i fred.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Kan kalla ryssarna för småbjönarna/småbjörnen. ?

Har något kommit fram om hur samtalen går? Eller avslutade?

Bara gått en timme.. tar nog många timmar
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Eller hur, t.o.m Kina har ju bojkottat Ryssland. Snacka om att inte fatta vilket håll vinden blåser.
Jag har faktiskt missat att Kina nu också bojkottar Ryssland.. vet du vart jag kan läsa mer om det?
Citera
2022-02-28, 11:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Eller hur, t.o.m Kina har ju bojkottat Ryssland. Snacka om att inte fatta vilket håll vinden blåser.
Vindarna blåser dit MSM väljer att de ska båsa.
Citera
2022-02-28, 11:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukrainska försvarsindustrin levererar materiel till styrkorna.

https://m.youtube.com/watch?v=Ivxi3yKhio4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Erkänn..du kommer se mardrömmar om mig i natt.

😂

Nu vet jag inte vad du knaprar för att må bra. Men se (?) några mardrömmar om (?) dig kommer jag garanterat inte göra. Möjligtvis kommer jag skratta lite åt din "svenska" vid några tillfällen under dagen. Även åt innehållet i dina inlägg såklart.

Snälla nån var fick du mardrömmar ifrån. Du är ju patetisk. 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har faktiskt missat att Kina nu också bojkottar Ryssland.. vet du vart jag kan läsa mer om det?

Kinesiska banker slutar finansiera rysk oljehandel efter oro för västs sanktioner, skriver Nasdaq.

Enligt The Telegraph är agerandet ett tecken på att Peking inte kommer att gå in och stötta Ryssland i konflikten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
De patetiska ryssarna klarar knappt av att ta över ett grannland. Stridsvagnar som står stilla efter soppatorsk... Tror ni verkligen de kan kriga mot andra länder längre bort och nå större framgångar?

Har det inte framgått att Ryssland inte bedriver krig som usa? Det går inte att bomba sönder ett land och sen bara lämna det. Nästan ingen infrastruktur är trasig och civila dödsfall lågt.

Jag hoppas alla fattar att man kunde gått betydligt fortare fram. När det här är över hoppas jag riktiga fakta kommer fram och inte påhittade från båda sidorna i konflikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in