2022-02-28, 12:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Tänk ett varv till
Säg mig, vad är det för människa som sätter sig på en häst utan kläder på överkroppen och låter sig fotograferas?

Hur är man i huvudet då tror du?
Citera
2022-02-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tror att ”samtalet” som nu pågår blir som i Braveheart. Det ukrainska sändebudet kommer gå i en fälla och bli torterad och avrättad på Röda torget. Jävligt modigt dock att gå dit med tanke på att Ryssland ljugit från dag 1 i denna konflikt.
Av bilder att döma så finns mycket media på plats. Tror ej de tar den risken.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Minns hur det skrevs porträtt av Lukasjenko som en farlig tyrann för 10 år sen. Ju mer jag ser av honom nu framstår han som en jävla tönt som i själva verket hållt Putin i handen från början
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Vi har officiellt kallat det Anfallskrig mot Ukraina. Vi skickar officiellt vapen till Ukraina. Vi är allt annat än neutrala i denna konflikten.

Edit: sen kan man vrida och vända på teknikaliteter men jag betvivlar att Putin ser oss som neutrala även om Magda hävdar motsatsen.

Det stämmer bra. Detta tror jag är undergången för Svensk neutralitet. Detta är något helt annat än "inom ramen för EU-samarbetet" som man brukar ha som argument. Det har ju pågått bakom kulisserna såklart, men snart är Sverige även på papperet helt och hållet som vilket annat indoktrinerat globalistland som helst
Citera
Medlem
Varför klarar inte ett världens största länder med en av världens största arméer, knappt av att ta över ett grannland som knappt har något försvar alls i jämförelse?
Citera
2022-02-28, 12:56
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Turkiet då?

Erdogan har galet nog fördömt Putin
Citera
2022-02-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har någon hittan en sida som visar vart fronten igentligen går?
Vart Rysk trupp igentligen är?

Jänkarna har stenkoll på allt.
Citera
2022-02-28, 12:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Atomkrig och civilisationens undergång beror helt på om Putin är redo att svälja sin stolthet och respektera Ukrainarnas vilja. Det är det allt hänger på. Inget annat.

Varför vill du offra Ukraina till Putins lie och antyda att jorden går under om vi inte bara snällt låter han slakta Ukraina?

Jag vill inte offra Ukraina till Putin. Jag vill att ukrainarna ska välja sina egna ledare, leva lyckliga i frihet och dessutom vill jag ha strålande solsken på midsommar. Men inte till vilket pris som helst. Är du nöjd? Har du lärt dig något mer om mig eller vill du fråga något intimare på PM?

Så hur långt anser du Väst ska gå för att få Putin att "svälja sin stolthet"? Kärnvapenkrig och total förgörelse? Finns det någon gräns eller är det ALL IN ALLAHU AKBAR MOTHER FUCKER JENKINS?
Citera
Medlem
En fördel med krisen blev att det känns som om Boris Johnson stärkt sin ställning. Man har glömt hans festande och ABBA-spelande på Downing Street.

Han framstår som stark när det gäller och han är sällan bakfull.

Däremot tycker jag fortfarande att Joe Biden utgör en synnerligen slät figur, han har inte stärkt sin ställning och utrikesminister Blinken ser ut ha tics och är en svag figur i mina ögon.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har någon hittan en sida som visar vart fronten igentligen går?
Vart Rysk trupp igentligen är?

https://liveuamap.com/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Turkiet då?

Turkiet sitter i knät på Ryssland. Har svårt att se det ädla i det i dagsläget.
Citera
2022-02-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Säg mig, vad är det för människa som sätter sig på en häst utan kläder på överkroppen och låter sig fotograferas?

Hur är man i huvudet då tror du?

Lägg av. Det har ju jag till och med gjort. Och det är inga större jättefel på mig.

Hoppas Putin nyktrar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in