2022-02-28, 13:05
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Snacket gick inte så bra. Detta kommer pågå länge.

https://www.aljazeera.com/news/2022/...nday-live-news

Ekonomin går åt helvete för vanliga ryssar så det är säkert dom i slutändan som får slut på kriget. Stackars Putin
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av q2tz5
Hahaha!

Lägg gärna upp lite källor på det där - som inte kommer från rysk statligt kontrollerad media eller någon annan rollfabrik.

Från en vän vars far arbetar i ukrainska armen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vill inte offra Ukraina till Putin. Jag vill att ukrainarna ska välja sina egna ledare, leva lyckliga i frihet och dessutom vill jag ha strålande solsken på midsommar. Men inte till vilket pris som helst. Är du nöjd? Har du lärt dig något mer om mig eller vill du fråga något intimare på PM?

Så hur långt anser du Väst ska gå för att få Putin att "svälja sin stolthet"? Kärnvapenkrig och total förgörelse? Finns det någon gräns eller är det ALL IN ALLAHU AKBAR MOTHER FUCKER JENKINS?

Det är nog all in som gäller nu.. Diplomatin är röjd för längesen, har du inte märkt det? Finns ingen europé som vill gå med på Putins skit längre efter att han hotar med kärnvapen. Putinrädslan har övergått till ett djupt hat som håller grepp om europa och vi förbereder oss för krig, det blir en svår tid framöver i europa och världen men Putin måste ju verkligen röjas bort nu.
Citera
Medlem
Kan ryssarna mjukna om Ukraina överger tanken på Nato men fortsätter stegen mot ett EU medlemskap?
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är Kadyrov bannad nu från IG?

Sannolikt igen då han tidigare varit avstängd från en del ”asociala” medier efter att ha haft utbrott mot vad tonåringar skrivit där om hans inlägg:

6 minuter från USA sponsrade Radio Free Europ om Putins favoritdiktator i Kaukasus:
https://youtu.be/ATGCM8TCIRM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det stämmer bra. Detta tror jag är undergången för Svensk neutralitet. Detta är något helt annat än "inom ramen för EU-samarbetet" som man brukar ha som argument. Det har ju pågått bakom kulisserna såklart, men snart är Sverige även på papperet helt och hållet som vilket annat indoktrinerat globalistland som helst

Sverige har aldrig någonsin varit neutrala. Det har funnits mängder av bilaterala och multilaterala avtal genom åren i olika avseenden. Bara tramsigt och naivt att tro att vi skulle ha en neutral position även i denna konflikt
Senast redigerad av zrx 2022-02-28 kl. 13:11.
Citera
2022-02-28, 13:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Första landet som erkände Israel = Turkiet

Nej var fan har du fått det ifrån? USA gjorde det redan innan självständighetsförklaringen var färdig. De första staten som erkände Israel de jure var Sovjet. Turkiet erkände inte Israel förrän 28 mars 1949. D.v.s långt efter t.o.m Sverige.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Sverige har aldrig någonsin varit neutrala. Det har funnits mängder av bilaterala och multilaterala avtal genom åren i olika avseenden. Bara tramsigt att tro att vi skulle ha en neutral position även i denna konflikt

Jag har aldrig sagt att jag tror det. Det tramsiga är ju att visa upp den fasaden utåt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Sådär. Fixade posten åt dig.

vad menar du?
Citera
2022-02-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Från en vän vars far arbetar i ukrainska armen.
https://www.flashback.org/leave.php?...-of-ukraine%2F

Här är en säker källa att dina kamrater firade segern i lördags.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Ryssarna får alltså känna på hur tidigare "erövrare" fått brottats med leran.

Det är ju nästan synd att det inte går mot vintern, då hade väl ryska trupper gått samma möte till ödes som Wehrmacht delvis gjorde.
Leran blir ännu värre längre fram på våren.
Citera
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag deltar inte i förhandlingarna, inte du heller. Och med tanke på att du inte kan besvara frågan är det nog tur.

Ska väst böja sig för vad än Putin vill göra? Gränsen måste ju gå någonstans även om Ryssland råkar ha kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in