2022-02-28, 13:26
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ja eftersom de själva motiverade deras invasion på grund av massförstörelsevapen så är det väl ganska vettigt att tro att det var anledningen. Men visst tolkar du det som käftsmäll så visst.
Inga vapen funna dock... Men massor med döda civila.

Har du läst vad jag svarade på? Om inte, läs igen så slipper vi onödiga inlägg som inte ens är intressanta längre. Hint: jag kommenterade dvärgens offensiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså..

Samtalen mellan ryssland/ukraina började då vid ca. kl 10. Man håller på då fortfarande.., det är oväntat..

ALLA tjänar på att kriget tar slut. Ukraina, Ryssland inte minst, omvärlden.

Jag förstår att dom gör allt i sin makt för att få slut på det.

Gynnar absolut ingen att fortsätta kriga.

Det jag tror dom kanske kan enas om är att Ukraina får gå med i EU - Inte NATO. Ryssland drar tillbaka sina trupper - får behålla någon form utav styre där i östra Ukraina.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Så med andra kan man säga att det finns ingen ensam "bad guy" i den här konflikten

Jo, ett land har invaderat ett annat utan vettig anledning.
Citera
2022-02-28, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
”Sveriges militära allians-frihet syftande till att vårt land skall kunna vara neutralt i händelse av krig i vårt närområde består.”

Så du menar att riksdagens doktriner är felaktiga? Kanske är en typo bara.

Första meningen i det av dig länkade dokumentet:

Sverige skrotade neutraliteten när den säkerhetspolitiska doktrinen formulera*des om 1992.

Skrotade. Fattar du, skrotade.

Var med nu.
Citera
Medlem
Citat:
Oj vilken oerhört intelligent bedömning du gör. Du skulle inte tro att dessa bilder främst kommer från Ukrainskt håll? Källkritiken är som bortblåst i den här tråden.

Vi får väll se hur det utspelar sig. Just nu ser det ut som det kommer bli utdraget detta. Eller har du annan information att Ukraina är på väg att kapitulera om 1 vecka?
Citera
Medlem
Angående diskussionen om afrikanska studenter i Ukraina och att de hindras från att ta sig ut så finns en artikel i DN om detta: https://www.dn.se/varlden/strandade-...erk-i-ukraina/

De verkar inte hindras helt som det påstods igår, men utsätts för rasism, då de oftast tvingas ställa sig längst bak i kön, eller tvingas lämna platser i tåg och liknande för att ge dem till andra. Väl i Polen får de heller inte åka vidare gratis med tåget etc.
Vad som är helt sant lär tiden utvisa....
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Såklart tragiskt. Men det dör tyvärr civila i alla krig. Kolla bara på alla barn USA dödade av misstag i Irak, Vietnam m.m. Men sen måste man ju tänka på Ukrainas barns framtid också.
Som det brukar heta.
Man kan inte göra en omelett utan att knäcka några ägg!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
jo hörde det, även Lettland, men vet man om några åkt ?

Jag hörde sist igår att 3 svenskar var påväg ner i buss iallafall.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså..

Samtalen mellan ryssland/ukraina började då vid ca. kl 10. Man håller på då fortfarande.., det är oväntat..
Ryssland måste ut ur precis hela Ukraina och betala skadestånd för återuppbyggnaden.
Det tar väll tid för Putin att smälta.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Vad ska man kalla det då?

’Internet’
Citera
2022-02-28, 13:28
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Är det någon som förväntar sig att "fredssamtalen" som pågår nu kommer leda till något?

"Sverige skrotade neutraliteten när den säkerhetspolitiska doktrinen formulera*des om 1992." står det i meningen innan. "skulle kunna vara" är inte detsamma som att vara. Är du nyanländ till Sverige? Med din språkbegåvning börjar man ju undra.

Formuleringen ger ju ändå sken av att vara neutralt precis som jag var inne på. Jag har aldrig sagt att Sverige är neutralt, det är ju precis min poäng. Man undrar ju hur du tänker, du verkar inte riktigt ha alla hästar hemma.
Citera
2022-02-28, 13:28
Medlem
crusades avatar
Ser ut som en cirkus på rymmen.
”Rysk supportkolonn”
https://twitter.com/thedeaddistrict/...467068432?s=21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto