2022-02-28, 13:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså..

Samtalen mellan ryssland/ukraina började då vid ca. kl 10. Man håller på då fortfarande.., det är oväntat..
Hoppas att Ukrainarna inte äter eller dricker något, av vad som bjuds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Motorerna är inte alltid kvar då har du inte så stor kunnighet om ämnet.

Att tro på den fullständiga siffran Ukraina levererar ska man inte heller göra. Halvera den så är det nog en mer sanningsenlig bild. Ändå gigantiska tapp för en stormakt med ett imponerande flygvapen som Ryssland besitter.

Helikopter
https://m.youtube.com/watch?v=T9_zTNYyp3E

Helikopter hyffsad intakt som kraschlandat med de tydliga symbolerna som Ryssland använder.
https://m.youtube.com/watch?v=llPHr1HO3K0

https://www.nbcnews.com/video/ukrain...v-134025285676

Finns mer videos för den som söker. Bara för att Ukraina inte kan filma eller ta bilder på varje nedskjutet flygfarkost betyder det inte att det per automatik är påhittat. Men att tro blint på Ukrainas siffror är också helt fel. Det kryddas åt båda hållen lika mycket som Ryssland underspelar sina förluster på soldater.

Jag undrade specifikt om 27 flygplan och 3 transporters som blivit nedskjutna som Ukraina tills igår hade sagt. Vet ej om de uppdaterat men jag har inte hittat en enda bild på något vrak förutom på en Ukrainsk SU-27 där det stod vilket förband det tillhörde på canopyn.

Jag fattar varför man har propaganda och vilket syfte det fyller. De har man i alla krig och på alla sidor. Inget konstigt alls. Har suttit som en knarkare senaste dagarna och roddat runt på Twitter och diverse Telegramgrupper. På Helis, Tanks, Apc's etc finns det massvis av bilder på.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Lista av Rysslands allierade:
  • Belarus
  • ...
  • ...

Det är så befängt att tro att ekonomiska stormakter såsom Kina och Indien skulle välja Ryssland som har en ekonomi som är mindre än Spanien (och som störtdyker as we type) än HELA VÄSTVÄRLDEN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Russian minister Shoigu reported to Putin that strategic nuclear forces: Russian Strategic missile troops, North and Pacific fleets(submarines), strategic aviation put on combat alert according to Putin's order

Just in, https://liveuamap.com/en

Vad innebär det?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Guldläge nu för finnarna att ge igen för vinterkriget och fortsättningskriget 1939-44. Ryssland har tydligen knappt en enda soldat kvar längs finska gränsen. De flesta samlades ihop inför Putins misslyckade Ukraina-äventyr. Östkarelen och St Petersburg borde vara möjliga finska erövringar ganska snabbt.

Finnarna är hårda, har en utmärkt krigsmakt, ungefär dubbla slagstyrkan jämfört med den svenska. Man har givit ryssarna storstryk tidigare. Dagens Röda armé verkar ungefär lika oduglig som under 2a världskriget. Bara att köra över skiten, aja kovaa suomalaista miestä!!
Citera
2022-02-28, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Aldrig att det här kriget kan vara i flera år som vissa pratade om i början på konflikten...

För att? Ja det skulle väl vara om Ryssland av rent ekonomiska skäl, eller att folket går emot honom med mera med mera.

Men klarar sig Ryssland/Belarus hålla i så kommer Ukraina aldrig vika sig, inte ens om dom tar över Kyiv. Då kommer olika grupperingar föra guerillakrigsföring.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
men Putin kommer väl aldrig tappa ansiktet och dra sig tillbaka som en sårad björn?
Putin har flera val:
Att fortsätter kriga som nu.
Att eskalera kriget med tungt artelleri och gå till historien som massmördare.
Att starta kärnvapenkrig.
Att distrahera bort fokus med andra konstiga militära eller politiska manövrer.

Men det är inte så stor chans att Putin vinner, vad han än gör.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag förstår också detta men jag kan tycka att nivån bör höjas i tråden. Jag tror också att åsikter bör motiveras med fakta tillsammans med analyser som sedan leder till en slutsats. Jag säger inte att vi behöver kasta peer-reviews på varandra. Det är få som lägger fram en avhandling på Eton eftersom Eton College är en internatskola och inget universitet. Avhandlingar läggs fram då du disputerar vid universitet. Jag antar att du aldrig har studerat på forskarprogrammet.

Nej och det har inte du heller, men jag kan också klippa och klistra, du fattar CTRL-C och CTRL-V. Eller hur.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Outin har inte råd med ett långt krig.
Han är redan ansvarig för flera tusen ryska soldaters död.
Han kan inte skriva historieböckerna.

Och med det vill du ha sagt vad rörande förhandlingarna?

Förhoppningsvis vill även ryssarna få ett slut på den här konflikten men frågan är vad samtliga parter är villiga att gå med på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte ödlemänniskor eller aliens altso, vad är dina bevis?

Behöver du bevis för dessa statskupper? Herregud. Fascinerande hur man kan vara så pass jävla dum i huvudet faktiskt och sen drygt och narcissistiskt hålla på att uttala sig om ett ämne du inte ens kan det mest basala kring.

Till och med MSM som The guardian bekräftar detta men eftersom du är en klassisk boomer-idiot så har du ingen intellektuell nyfikenhet i att försöka ta reda på något själv. Går bra att försöka demonisera meningsmotståndare när du själv bara sväljer propaganda.

Kan börja här sen får du göra din research själv. Men gissningsvis är du för dum i huvudet för att intressera dig för att ta reda på något själv. Enklare att svälja skiten du får i din Aftonbladet.
Usch, borde vara nackskott arroganta idioter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Orangea_revolutionen

Citat:
Den Orangea revolutionen var enligt den brittiska tidningen The Guardian en operation som finansierades av bland annat USA:s utrikesförvaltning, mäktiga amerikanska tankesmedjor i Washington, D.C. och den amerikanske finansmannen George Soros.[6]
Citera
2022-02-28, 13:45
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vad innebär det?

Att han fuckat upp rejält.
Citera
2022-02-28, 13:45
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Zelensky har ingen fullmakt från USA att skriva på något fredsavtal. Han deltar bara för att visa att han minsann inte vill ha krig men mina ukrainska källor säger annat. Tydligen är han HELT kontrollerad av USA. Detta är hans livs viktigaste roll.

Eller så är han ingen lakaj… du har verkligen färgfilter på dina glasögon, kollaboratör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in