2022-02-28, 16:25
Medlem
Tillssons avatar
Roligt klipp när en ukrainsk soldat tappa magasinet ur sin AK under pågående tv-intervju med Poroshenko.

https://vidmax.com/video/211156-epic...g-the-military
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Du är ett liknande exempel på någon lika omogen som drabbats av masspsykosen och är helt inne i dina känslor så du inte läser vad som står. Läsa vad jag skrev istället. Några liknelser med Hitler kan man säkert göra, inte minst med tanke på hur västpropagandan framställer dem. Det är inte vad det handlade om dock.

Det handlade om alla fjortisar som använder töntiga termer, måste avsluta sina inlägg med "död åt ryssarna!!1ett!1", firar att Putin inte får vara med i någon judoklubb eller sysslar med ukrainska folkdanser och allt annat. Sånt är fullständigt infantilt och fascinerande hur vuxna kan hålla på så.

Så innan du går in i en diskussion mellan användare och hetsar upp dig för ingenting rekommenderar jag att du läser vad som faktiskt skrivs.

Det är fascinerande hur du kan vara fascinerad över att många använder sig av starka ordval när de är upprörda och engagerade i en utveckling i vår direkta närhet som påminner om Hitlers framfart. Skönt att vi har dig här som studerat vuxenetikett och vet hur en redig vuxen karl ska bete sig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De skjuter med Grad missiler mot bostadsområden.
https://twitter.com/abdujalil/status...77815438888964

Undrar som sagt om inte Ryska styrkor betraktar civila i städer - där man kämpar emot - som giltiga militära mål nu:
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ge det några dagar så har den ryska ekonomin fullständigt kollapsat. Då blir det inga löner alls.

Sant! har inte Ryssen en ganska fet guldreserv o andra sidan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ukraina tillhör inte väst.

Spelar ingen roll vad som är geografiskt korrekt. I folks tankar har ukraina blivit väst. De är påväg in i EU. De har varit med i eurovision flera år och blivit mer omtyckta. Och framför allt har putin puttat in dem i västs armar med dumheterna han håller på med. Folk tycker helt enkelt synd om dem. Såklart kommer väst hjälpa dem.

Förutom i morgon då det är semledagen och kriget pausas för då äter vi semlor. Så gör vi onda människor i väst förstår du 😁
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Erkänna sig besegrad när man kontrollerar luftrummet i hela Ukraina, kontrollerar hela kustområdet mellan Krim och Ryssland (förutom Mariupol som är omringad) och står utanför Ukrainas två största städer? Var kommer ni människor ifrån? Är det nån sorts kollektiv sinnessjukdom som pågår?

Ryssland har inte alls lyckats uppnå något militärt mål än.
- de kontrollerar mindre än 10% av Ukrainas territorium.
- de har inte lyckats ta över eller ens helt omsluta någon stad än.
-de behärskar ej luftrummet.
- upp emot hälften av de ryska förbanden bedöms ha lidit så pass stora förluster att de ej längre kan bedriva anfallsstrid.
Citera
2022-02-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Hoppas det. Det ser dessutom ut som att han tar en hög dos. Ett så uppsvällt ansikte får man inte så snabbt annars.
Skulle det vara kortison för tex prostatacancer är det ju antagligen sent i sjukdomsförloppet.
kanske därför denna hets att återställa sovjet.
Lovande att mötet håller på så länge, trodde det var en show från Ryssland.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han kanske inte behöver ta livet av sig, börjat tänka att han kanske är dödssjuk. Svullet ansikte, svamlande snack.. Han kanske inte har ngt att förlora.
Kanske. Grundplanen var kanske att ta Ukraina bit för bit - med falsk-flagg-operationer liknande den i Donbass. Men så har han blivit sjuk och kände att han var tvungen att accelerera planerna för att kunna bli den stor-president han drömt om i sina fuktiga drömmar.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu ska jag inte försvara ryska styrkor. Men att man skjuter fel i krig är vanligt. Och hur konstigt det än låter så har ryssarna gått ganska mjukt fram i Ukraina. Jmf hur de har bombat i Syrien. Dock har ryssarna inte så många smarta bomber eller missiler som helst. Hela deras normala strategi är med extrem eldkraft öppna vägen. Det beror på att de sämre på träffa och har få smarta bomber. Deras flygvapen bör ha blivit bättre i Syrien. Men det verkar inte så.

Deras dilemma inför operationen var att de måste gå relativt varsamt fram för att få folket i mot sig. Hela strategin var ju fel från början. Folket var i mot dem från början. Dessutom misslyckades halshuggningsstrategin från början.

Dessutom blev de träffade av ekonomisk atombomb i helgen. De har pengar för föra krig i två veckor innan deras samhälle börjar få riktiga problem. De har redan ekonomiska problem.

Om jag var Putin skulle jag gå med på fred men inte Ukrainas alla krav. Plus jag skulle kräva finlandisering av Ukraina.

Finlandiserang av Ukraina?

Jag har själv skrivit att rysk framryckning är återhållsam - Att dom säkert har den ordern.
Men det är alltför mycket civilt som bombas, som det ser ut nu.
Det stärker tesen om att ryska styrkan är högst amatörmässig och inkompetent, men inkompetens är i detta läget inte försvarbart.

En och annan förlupen kula och fel-strategi är normalt i alla krig, men på bara några dagar nu har den ryska militären verkligen gjort bort sig.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ryssland och Belarus väntas kastas ut från IIHF enl säkra källor. Ska även ej tillåtas arrangera ishockey-VM på 20 år. Detta innebär att nästa års Ishockey-VM I S:t Petersburg ställs in.
Ställs in? Flyttas det inte bara?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Missil slog ner i lägenhet i Charkov tidigare idag. Personligen skulle jag nog köpt en trisslott direkt, efter att jag ringt rörmokaren dvs.

När du får oväntat besök...

Man behöver nog nya underkläder också.
Citera
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Sverige exporterar inte vapen till konfliktzoner. Förutom finska vinterkriget och nu.
Jag skrev så för att han/hon jag citerade tyckte det var ”hemskt” att Sverige får blod på sina händer om vi ger Ukraina vapen.
Det får vi ju indirekt oavsett pga att vi exporterar vapen till vardags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in