2022-02-28, 21:55
Medlem
Många kunniga på denna sida. En sak jag undrar över är varför man inte hört så mycket om ukrainska krypskyttar?

Det känns som ryssarna måste vara hemskt utsatta när man ser hur de rör sig.

Om Ukraina har säg 200 professionella krypskyttar — hur många jack i kolven per gubbe har de fått i snitt per gubbe sedan i torsdags? Svårt att se att det skulle vara mindre än 10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Ok, du verkar förnuftig. Att södra Sverige går till återvinningsstationen på söndag förmiddag betyder ingenting. Jag är orolig. seriöst! Första platsen i Sverige som ett kärnvapen landar i är GIVETVIS i Norrbotten..... sedan kanske en till i Stockholm...sorry Brother!

Jag tänker mer på att det finns tillräckligt med skrot för att bygga vapen och fordon för att försörja ett försvar. Inte nån jävla Möllan-hipster som går till återvinningen med en hashjolle i mungipan.

Var inte taskig, jag försöker ju hitta lösningar här
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Visst, gillar man nybyggen som är helt själlösa och blir deppiga spökstäder så. https://www.youtube.com/watch?v=I6C46cqwS8E

Nja, inte så kul kanske. Kolla motsvarande i USA eller Italien får du se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ukraina är väl en gammal öststat? Slaver, kyrillisk alfabet. Har inget med västvärlden att göra, trots talet om EU och Natomedlemskap.

Helt korrekt, men Ryssland är mycket större hot mot övriga slaviska länder ifall de skulle inta Ukraina. De är med i EU och Nato och då blir tongångarna annorlunda. Väst finns också i forna öst nuförtiden.

Ryssland har inte riktigt förstått att tiderna då slaverna skulle enas, är förbi sen länge. Polen som blev totalt krossad av tysken samt Ukraina, väljer ju trots allt 100 ggr Tyskland och övriga väst än storebror Ryssland typ. Men Putin har svårt att förstå det.

Lite som att Jordanien hellre allierar sig med GB än med Syrien.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Jo det är det. Det kallas för önsketänkande från din sida
Blir Sverige attackerat ligger övriga EU i krig.
Det är inget önsketänkande. Det är fakta. Du kanske tänker på Nato?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du tycker uppenbarligen inte om fakta som undergräver ditt narrativ att Ukraina enbart är goda.

Leta gärna upp var jag påstår att Ukraina enbart är goda. Kom inte tillbaka förrän du hittar det.. deal?
Citera
Medlem
Ryssland kommer antagligen få det svårt i Ukraina. Men en invasion av Ryssland blir minst lika svår. Är det något ryssen är bra på är att försvara sitt hemland liksom Ukraina.
Citera
2022-02-28, 21:56
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Räddade Europa?
Säg det till polacker östtyskar tjecker osvosv osv

Vart har du läst historia?
Miffoskolan?

Nä Militärskolan och Chalmers. Eller du tror att USA enbart räddade europa från Nazismen?
Vilken skola gick du?
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Det kommer nog snart.
Ja attackera sönder skiten under natten. Bra mycket jobbigare att bli jagad under den kalla natten och hitta skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Trängd råtta!

Är det det bästa du kan komma med. Förolämpningar. Är du 5 år eller?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Nu jävlar händer det grejer 96 pansarfordon, 20 GRAD och 8 tankbilar förstörda av Ukrainska troop i närheten av Lebedyn.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Detta är ngt av det sjukaste jag sett!!
Utvecklingen går framåt!
Under WW -2 så hade de hela tågsätt med kombinerad sjukvård och likvagnar som fraktade hem dem till Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in