2022-02-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Ni som hatar Ryssland så grönjävligt, åk till Ukraina och hjälp till, Zelensky menar att alla som vill hjälpa till är välkomna att slåss för Ukraina.
Hur ska jag gilla ett land som kört ner mitt land till botten från 1945 till 1989??
Citera
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Tycker synd om dem. Just nu är ruska soldaterna bakbundna.
Om ryssarna får ut sina p-skott med termobariska laddningar,
så vill du ej vara otränad frivillig i det kriget.

Kommer bli otäckt.

Ja det är en jävla råttfälla de sätter sig i, Putins blitzkrieg sket sig. Nu får militären ett helvete där, gerilla verksamhet är ju något bekant för ryska trupper sen innan så de har nog ingen vidare kul tid att se framemot, kanske om de kör fast så kommer det bli en hel del desertörer.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Din logik är väldigt märklig.

Om jag säger åt dig flera gånger att inte ha på dig en kort klänning och du inte lyssnar, då är det ditt fel om jag slår till dig. Eller?

Vem har gett Putin rätt att bestämma över andra länder menar du?

Gemensam historia. Det är inte två olika länder, utan ryssarna ser det som att Ukraina är typ ett ryskt län, som råkar på papper vara ett oberoende land. Det är så ryssarna ser det, rätt eller fel.

Vill man ha krig så skiter man i hur ryssarna ser det.
Citera
2022-03-01, 00:00
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Varför skulle det störa dig om du värnar om yttrandefrihet? Du säger det du vill, jag gör likadan. Är det skillnad menar du?

Bra du fattar snabbt!
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Hur långt bakåt i tiden ska man gå tycker du? Kanske ska ryssland få tillhöra Sverige med tanke på vilka som bildade landet?
Ingenstans har jag skrivit att Ukraina ska tillhöra Ryssland.
Däremot skrev jag att Ukrainas gränser drogs på måfå att Lenin och hans bolsjevikpolare runt 1920.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ni verkar för att hindra det fria ordet.
Det är bisarrt. Det borde även du själv förstå. Det är rent hyckleri.

Nej det gör vi inte. Vilka är "vi" förresten? Om du blev "hindrad det fria ordet" skulle det innebära att du inte hade kunnat skriva det du just skrev.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Exakt HUR skulle du använda ett termobariskt vapen i detta krig? Tämligen oanvändbart, skulle de flesta experter anse. Det kräver ju att att man vet exakt på metern var fienden befinner sig - annars blir det endast ett terrorvapen som kan medföra risk för att bli anklagad för krigsbrott.

Om det blir statstrid så är termobariska p-skott otäcka, blåser ut hela byggnaden.
Citera
Medlem
BluePrinces avatar
Putin säger att en uppgörelse endast är möjlig om Krim erkänns som ryskt.

https://www.hbl.fi/artikel/putin-kra...flytt-ukraina/

Men han tänker inte stanna vid det:

Under rubriken ”Rysslands och den nya världens offensiv” publicerade den ryska statens nyhetsbyrå en förhandsskriven segerartikel Moskva-tid klockan 08:00 den 26 februari, drygt två dygn efter att invasionen mot Ukraina inletts.

Den togs snabbt bort från nätet, men eftersom nyhetsbyrån är direkt underställd den ryska regeringen, så tyder den sannolikt tidsinställda publiceringen på att planen var en snabb seger i Ukraina.
I artikeln, skriven av Pjotr Akopov, heter det bland annat:

– En ny värld föds inför våra ögon. Rysslands krigsoperation i Ukraina är inledningen på en ny epok.

”Ryssland har återupprättat sin enighet efter Sovjetunionens upplösning 1991 och Ukraina är inte längre ett anti-Ryssland”. Akopov fortsätter högtravande med formuleringar om att Ryssland ”samlar den ryska världen och det ryska folket”:

– Om vi hade låtit den tillfälliga splittringen få fäste i århundraden hade vi inte bara förrått minnet av våra förfäder, utan också förbannats av våra framtida ättlingar för att vi tillåtit upplösningen av det ryska landet, skriver Akopov.

Skribenten hyllar den ryske presidenten Vladimir Putin för hans handlingskraftighet:

– Vladimir Putin tog på sig det historiska ansvaret och överlät inte lösningen av den ukrainska frågan på framtida generationer.

Den borttagna artikeln avslutas med ett triumferande utrop:

– Ryssland har inte bara utmanat Västvärlden, vi har visat att eran av Västvärldens globala dominans äntligen kan anses vara över.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ger-var-planen
Senast redigerad av BluePrince 2022-03-01 kl. 00:03.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Varför har du problem med det jag gör. Borde du inte fråga dig vad du kan göra istället?

Men han har faktiskt rätt. Alla har rätt till en synpunkt, hur absurd den än må vara. Vi ser igenom det och det räcker så.

Ska man börja samla ihop namn på de ryssvänliga i tråden vara åsikt man inte håller med om, så är man inte ett dugg bättre än vad den ryska regimen håller på med.

Det är inget som intresserar mig och inget jag tycker vi bör ägna oss åt.

Att rapportera in personliga hot är ju något helt annat.

Mvh.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vart hittade du den? Jag hittade bara den korta versionen.

Det är skrattretande att Youtube självklart lägger en "fact-check" text som meddelar att kanalen helt eller delvis ägs av ryska regeringen, trots att det är en amerikansk marionettreporter som framförallt grillar Putin om rysslands kärnvapen.

Här har du den, går att aktivera undertext men för mig försvann den efter varje reklamavbrott, måttligt irriterande.

https://youtu.be/9mhi_AyQAyw
Citera
2022-03-01, 00:01
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Långsinta och lågbegåvade diktatorer ska hållas kort.

Verkligen. Särskilt genomkorrupta diktatorer som mutar EU-parlamentariker, startar angreppskrig mot sina grannar med hjälp av syriska jihadister och förtrycker sin egen befolkning.
Azerbajdzjans diktator Aliyev bjuds in till NATOs högkvarter.
It's great to see you again
https://youtu.be/UiiHj7ULlVs

Det s k "västs" hyckleri om "mänskliga rättigheter" är inte värt ett skit.
Citera
2022-03-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det har ingenting med Ryssland att göra.
De hotas oss och världen och om du stödjer dem så är det väldigt konstigt att du gör det om du inte är ryss.
Jag förstår att Putin gör som han gör, för han älskar Mother Russia mer än vad du kan föreställa dig, han gör det för sitt land och för sitt folk. Den kärleken han har för sitt land finns inte kvar i detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in