2022-03-01, 00:26
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://youtu.be/qKlH8XOXeWE

Sådär.

Funkar?

Hon säger att de har mer att överväga.
Det var varken för eller emot Ryssland.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vilka menar du med "ni"?

Inlägget skulle uppenbarligen till Mofasti.
Lite för snabb med att trycka här
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Kallas geopolitik. Kanske inte alltid verkar rättvist men Världen är inte rättvis. Tror nog USA ser Kanada som sitt också om det skulle krisa.

Hört talas om Monroe doktrinen enligt vilken Sydamerika ses av USA som sin egen bakgård och där har ingen annan förutom USA rätt att blanda sig i?
Jag vet att världen inte är rättvis.
Men jag anser att man bör kämpa för att göra den mer rättvis om möjligt, medan du verkar argumentera för och försvara orättvisan?!
Jag kanske missförstår dig?

Om Ryssland hotar Lettland härnäst. Vad säger du då?
Detta kan jag se som ditt svar:
"De får skylla sig själva som gick med i Nato fast Ryssland inte ville det.
De har gemensam historia. Det är inte två olika länder, utan ryssarna ser det som att Ukr... Lettland typ ett ryskt län, som råkar på papper vara ett oberoende land"
Kan det stämma?

Finns det någon gräns för dig då du anser att det är Ryssland som gör fel?
Citera
2022-03-01, 00:27
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ryssland har invaderat Ukraina.
Barn mördas varje dag.
Du stödjer detta. Jag har all rätt att berätta vad jag tycker om det. Annars kan du lämna sajten eller ta det med admin.
Du stödjer mord av barn genom din krigshets. Jag är mot krig, alltså mot alla morden. Du får hålla dig att bli tillrättavisad. Annars kan du lämna sajten eller ta det med admin.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-01 kl. 00:31.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmoo
Jag väntar bara på att några ukrainare som precis har förlorat fru och barn åker upp till tunnelbanan i moskva med väskor fulla med brandbomber. För det är precis vad som väntar.
Varför jämför du ukrainare med terrorister? Heroiska motståndsmän åker väl inte till en annan stad för att spränga kvinnor och barn i tunnelbanan.

Massmedier har inte heller rapporterat om döda kvinnor och barn förutom enstaka fall. Var får du allt ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Var är hotet?

Jag säger att är du nazist kan du vara öppet med det. Jag är för allas likas värde och kommer inte hota någon. Jag vill resonera via debatt och vettiga argumentationer.

Ryssland räddar människoliv, jag har visat massor med kklipp på alla övergrepp ukrainarna har gjort men ni vägrar se sanningen i vitögat.

Räddar liv?

Medellivslängden hos män i Ryssland är 66 år. I Estland är den 73. BNP per capita är 11 000:-, i Estland 20 000:- (USD).

Är det rimligt att Putin satsar allt på att förhindra att NATO får en bra position för att attackera Ryssland? Vilket skämt.

Om Putin brydde sig om ryska liv skulle han dra ner på lyxen i hans palats å satsa lite på sjukvården istället.
Senast redigerad av Mess11 2022-03-01 kl. 00:30.
Citera
Medlem
Money talks. Om 3 år lejer Kina med oss, och med åldermannen i Vita Huset,,,, ofattbart att inte USA kan hitta en 50-60 åring man/kvinna som har lite stake/fitta och kan bli president!
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är kilometerlånga kolonner Ryska fordon två mil utanför Kiev enligt rapportering. Har Ukraina inget artilleri? Kan någon förklara varför de inte lobbar granater för fullt just nu?

Har inte den konvojen varit i typ ett dygn nu?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Finnar och Letter är inte slaver. Ryssland bildades i Ukraina. Stalin var inte ens ryss. Alla medborgare i USSR fick lida under kommunismen, även ryssarna. Det var ju lettiska kommunister som skickade sina landsmän till Sibirien. Kom in i matchen.

Min poäng är att man glömmer inte övergrepp o våld i första taget. Stalin må ha varit från georgien, men han satt i samma byggnad og stol som Putin sitter i nu. 1932-33 års ryska konfiskering av det Ukrainska spannmålet resulterade i att närmare 10 miljoner personer dog av svält.

Lettland.
Inte enligt den guide som guidade oss i Riga. Hon var mycket precis med att det var ryssar. Samt att den ryska minoriteten i landet var ett demokratiskt- samt säkerhetsproblem.
Man fruktade att de skulle vara en förevändning för Ryssland att ”hjälpa” sina ”landsmän”.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
En tanke jag inte sett i tråden...

Det faktum att NATO skickar krigsmaterial i sådan mängd att det absolut kan påverka utgången i kriget, kan inte det ge Putin ett argument att använda på hemmaplan? Han fick ju motgångar redan innan Ukrainas krigsmakt dopats inför öppen ridå. Svårt att förklara bort. Nu kan han säga att han stred mot hela NATO och kom undan med hedern i behåll, även om Ryssland tvingas ut.

Sen undrar jag om det är klart vad som kommer att krävs för att väst ska lätta på det ekonomiska punggreppet? Vore det inte rätt smart att låta sanktionerna finnas tills Putin ställts inför rätta för krigsbrott?

Om Putin inte vinner så kan det vara svårt för honom att sitta kvar,
Ryska militären ser ut som klåpare och inkompetenta.

Det kan Putins nationalistiska oligark-vänner knappast gilla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är kilometerlånga kolonner Ryska fordon två mil utanför Kiev enligt rapportering. Har Ukraina inget artilleri? Kan någon förklara varför de inte lobbar granater för fullt just nu?

Ja, inte mycket info som kommer här. Rimligtvis så borde Ukraina attackera. Det har varit vissa rapporter om ganska så omfattande drönarattacker. Men man förväntar sig givetvis mer eftersom det är så enormt många fordon som bara står där.

Men vi får se. Natten kan bli lugn eller ett rent helvete bryter ut.
Citera
2022-03-01, 00:28
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ryssland har invaderat Ukraina.
Barn mördas varje dag.
Du stödjer detta. Jag har all rätt att berätta vad jag tycker om det. Annars kan du lämna sajten eller ta det med admin.

Många barn mördades i Irak också. Ändå väljer väljare gång på gång att rösta för en president som med stor sannoliket(rent statistiskt) kommer delta i minst en konflikt i världen och sannolikt också "mörda" oskyldiga barn. Själv anser jag att det är förjävligt att det ska gå så långt som till krig. Det betyder inte att man stöder mördandet av barn, man vill inte att det värsta ska hända men det gör det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in