2022-03-01, 00:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Dina spådomar är inte ett rubel värt..... Vilket onyanserat svammel.

Man kan inte få alla på sin sida, så är det.
Citera
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
När tror man att de är framme?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så när den anländer kan man gissa att den får ett mottagande.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det verkar rulla på rätt sakta, de avverkade ca 1 mil på knappt en timme tidigare, så om de nu har ca 3 mil kvar så bör de vara framme inom knappt 3 timmar.

Kanske tidigare också, för de kommer ju samla sig en bit utanför Kiev, så de är nog framme inom 2-3 timmar max skulle jag tro.

Enligt Nasa fire Map så brinner det kraftigt på en av motorvägarna strax utanför Kiev och har gjort det nu i någon timme. Kan det vara så att Konvojen stött på problem mån tro?
Senast redigerad av PrB 2022-03-01 kl. 00:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
NHL suspends all business relations in Russia

Vad ska lilla putler titta på nu?

KHL?
Citera
2022-03-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ja men det är en naturlig utveckling att de går med i framtiden eftersom jag tror att NATO kommer bli en ren anglosaxisk allians.

Noll koll och gissar hej villt. 😂
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
har Ann kärnvapen ?
Vilken fråga! Tråden har spårat ur...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Artikeln är ju nästan lite för bra och vara sann ur ett Natoperspektiv. Låter ju som att Ryssland vill samla alla sovjetstater och att Ukraina bara är ett första steg i den nya ordningen.
Känns som de även borde ha valt en mer segersvinn bild än bild från en webbkamera över ett torg, de har ju trots allt tagit över landet.

Men om den är sann så är den skrämmande.
Puttler är kompis med Kazakstan och Vitryssland. Dessutom var han kompis med Armenien (men efter att han lät dem bli överkörda av det turkiskstödda Azerbajdzjan kanske det ändrades) och ett par av de andra centralasiatiska republikerna. Estland, Lettland, Litauen, Moldavien och Georgien är dock helt utom räckhåll för en charmoffensiv. Men efter det barnamördare V.Puttin åstadkommit i Ukraina så skrattar Uzbekerna åt honom.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det var dock ändå ett passande exempel för att bemöta ditt påstånde, och vill inte säga att det är särskilt gammalt.

Så om din farfar rånar min farfar. Ger det mig rätt att jag rånar dig? Tänk nu.
Senast redigerad av Mayahem 2022-03-01 kl. 00:46.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du vill inte ha fred. Du tycker att Ryssland gör rätt i att kriga och höjer upp Putin till skyarna. Då måste nån säga ifrån. Tyvärr. Det enda du har gjort i tråden är att tjafsa med mig.

Hur tycker du att det går?
Du har aldrig citerat ett exempel av dina fantasier av mig. Så jag säger att jag är emot alla krig. Vad får dig att tro att det betyder att jag vill ha krig. Bara för att du verkar tala tvärt-om-språket, så innebär det inte att jag gör det, även om du har lyckats dra ner mig i tjafsträsket med dig.
Citera
2022-03-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Slå på din radio..
https://twitter.com/maria_avdv/statu...e-6310a96279d3
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Var det inte den kärringen som menade att Sverige skulle "sanktionera" Ryssland.
Hennes förklaring kring vad för materiel Sverige skickar till Ukraina i SVT bevisar också att hon borde vara dagisfröken och inte käfta mot världsledare i Sveriges namn.
Putin är ingen världsledare.
Det är där syntaxerror börjar
Ni tror lilla putin men en ekonomi som Spaniens är en världsledare.
Han är en gängkriminell med storhetsvansinne.
Nu är han nedplockad.
Citera
Medlem
Vad är det för jävla troglodyter som förpestar tråden med sina amerikaniserade tagningar. Ryssen krigar inte som amerikanen, dvs bomba sönder lede fi till stenåldern. Konvojen när den kommer fram kommer inte urskillningslöst lobba raketer över Kiev. Syftet är att omringa staden, och på sikt strypa tillförseln av nödvändigheter. Krig är inget 100-meterslopp, utan ett marathon.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Givetvis vill de undvika att civila dör då det ser illa ut och ökar risken att andra länder joinar kriget för Ukraina.

Verkar som putin redan har tagit till vakuum-bomber.

Från vem? putin?

Från skådisen så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in