2022-03-01, 03:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Bara kolla på Libyen, hur USA använde NATO för att förstöra landet.

Det är många länder USA/NATO har härjat i. Jag nämnde inte alla.
Citera
2022-03-01, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Vad tror du händer om t.ex. usa skickar dit ett par flyg och bombar? Då jävlar har vi väl ww3 på riktigt, eller?

NATO har väl ingenting med den här konflikten att göra heller, förutom att putin påstår det alltså. NATO-länderna har väl inga offensiva avtal med varandra?
Z försöker ivrigt dra in NATO och EU öppet i kriget, men det kommer knappast att lyckas.
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Den där konvojen alla diskuterar om är lång som fan, men inte riktigt så lång som det påstås.

Det är en trög amerikansk journalist som blandat ihop 40km med 40 miles.
Och sedan har måttstocken kastats om flera gånger i slutsatser av andra nyhetsrapporteringar.

Även ifall den nu är 40% mindre än vad som påstås, så är det sjukt många fordon samlat.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
OK, tack för din analys.
Den var inte så bra som jag hade hoppats på så jag kan ju göra en lika dålig analys.
Ryssar är känsliga människor med tunn hud. Om det känner sig lite bortgjorda eller förolämpade så tar de till våld.

Samma video men byt ut ryssarna mot araber. Vågar SVT visa? Ja eller Nej?
Citera
2022-03-01, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och vad händer när Z. har blivit skjuten? Blir det Moskvavänlig militärkupp då, är det det som är tanken?

Gubben du är helt ute o cyklar.
Citera
2022-03-01, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Den där konvojen alla diskuterar om är lång som fan, men inte riktigt så lång som det påstås.

Och sedan har måttstocken kastats om flera gånger i slutsatser av andra nyhetsrapporteringar.

Även ifall den nu är 40% mindre än vad som påstås, så är det sjukt många fordon samlat.

Jaha folk har redan pratat om den, svårt att hänga med
Citera
2022-03-01, 03:04
Medlem
Tycker det är konstigt att vi inte vet vart bomben har använts om den nu är så stor.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
MEGA-Konvoj på väg mot Kiev

""Nya satellitbilder visar att den enorma militära kolonn på väg mot Kiev är mer än dubbelt så lång än man tidigare uppgett.

Konvojen som bland annat består av stridsvagnar, pansarbandvagnar och artilleripjäser sträcker sig i ofattbara 64 kilometer, enligt Reuters.""

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82

Jag tror Guardian skrev "27 miles" vilket blir ungefär 44 km.
Citera
2022-03-01, 03:05
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Varför försvarar förresten NATO Ukraina. Trodde man bara försvarade medlemsstater. Nu visar NATO det man alltid vetat. Det är en organisation för att främja USA:s hegemoni och inget annat. Se Irak, där de ljög utan att skämmas för hela Världen. Se Kosovo, se Jugoslavien.

NATO är ingen garant för fred utan en risk för Världsfreden. Sedan 1990 då de lovade en ny epok av fred så har det blivit precis tvärtom.

Du kan väl inte mena allvar.

Vladimir Putin invaderar och slaktar människor och hotar hela världen med kärnvapenkrig om man lägger sig i på eget initiativ.
Ska resten av världen bara titta på när tyrannen förpestar vår vackra jord?
Det fungerar inte riktigt så.

Ska man lämna skolskjutare ifred också?
Citera
2022-03-01, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163

Gubben du är helt ute o cyklar.
Du missade kanske att jag var ironisk?
Citera
2022-03-01, 03:06
Medlem
Får världen snart veta när kiev är inringat och dom där står utplacerade inom 6km tyvärr, kommer inte vara en vacker syn.
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Hur det kommer se ut om ryssarna verkligen slår till.

Se från 3.19 min
https://www.youtube.com/watch?v=SV4GUo9CcSs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in