2022-03-01, 07:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Finns inga vinnare i krig, det finns bara förlorare .

Plattityd!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag skulle vilja se liknande ett SVT-klipp fast med araber. Självaste Maggan hade fått gå ut och bett om ursäkt. Avsatt SVT-chefen också underförstått.

Det gick inte att svara på heller! 😂
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker Putin förtjänar Nobelpris i Fred för den återhållsamhet han uppvisat.

Du har barnablod på dina händer.
Citera
2022-03-01, 07:25
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det jag presenterar är historia och dokumenterat fakta.

Det är inte så välvävt att förminska USAs obegripligt enorma brott mot avtal och krigsbrott för att sedan förstora Stalins.

Stalin var förmodligen den vidrigaste ledaren som vandrat på jorden, det säger jag inget om.

Men du jämför äpplen med päron här. Du snackar för 80+ år sen i en kommunistisk skitstat invaderad med bolsjevikare med USAs brott i modern tid.

I en tid då vi ska älska varandra, visa förståelse och acceptera olikheter etc.

USA bröt mot FN:s stadgar och begick krigsbrott och gick emot det man ska verka för och bevisade därmed att man styr och gör vad man vill.

Samtidigt pissade de på allt det DU förespråkar själv.

Summa kardemumma är att ett avtal slöts om ICKE-NATO expansion i öst.

Det bröts, som med allt med USA.

Det försökte medlas med USA, de lyssnade inte.

Man expanderade enormt i öst. Nästan uteslutande i öst i snabb takt.

Putin gick tom så långt att han använde amerikansk media för att få igång diskussioner och belysa ämnet mer brett - tyvärr var ingen intresserad.

Ryssland har aldrig lovat att inte invadera Ukraina - de skulle agera om de inte överlämnade. Skillnad.

Samtidigt, som jag nämnt tiotalet gånger för döva öron - det är ingen invasion.

Eller ja, det har inte varit, ännu. Det kan ske, absolut.

Men hittills har det varit ryska förband som gått in i liten skala precis som Putin sa. Han sa exakt vad uppgiften i Ukraina var.

Hade det handlat om invasion hade situationen sett tusentals gånger värre ut och Ukraina hade varit besegrat.

Man kan kalla det invasion i väst. Man kan påstå att Ukraina står pall.

Ryssland har dock inte skickat invaderingsstyrkor överhuvudtaget.

Nu kanske man gör det snart när hela Europa skickar vapen och Sverige och Finland närmar sig NATO - Finland ska diskutera det nu.

Eskalering. Märkligt det där hur USA alltid försvinner när man har möjligheten att lösa en konflikt man själva är roten av.

Ok, så att USA enligt dig bröt mot Versaillesfreden är relevant men att Stalin bröt avtal är irrelevant eftersom det var så länge sedan. Jag förstår.
Citera
Medlem
De jag inte riktigt förstår är hur alla leveranser ska kunna nå Kiev?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Inte anger, men det finns länder som inte har val överhuvudtaget eller är enpartistater, vilka klassas om diktaturer. Läs på lite om statsskick. Rysslands statsskick har stora brister(alla demokratier har det mer eller mindre), men det är fortfarande demokratiskt i grunden. Problemet i Ryssland är korruptionen och dess historiska bagage av mäktiga auktoriteter, yttrandefrihet och korruption såklart. Både Ryssland och Ukraina har bristande demokrati, men de rankar fortfarande ovanför rena diktaturer som Saudi Arabien osv. Demokrati är inte svart eller vitt, det är en gråskala och det gäller även i västvärlden.

Finns det en lista där länder rankas avseende grad av diktatur? Du verkar ha tillgång till en sådan.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vart då, Putin har ju lovat denazifiering och att krossa Ukrainas miltära förmåga, är det ett annat ryssland du pratar om än putins?
Det verkar som du ville kommentera det jag skrev, men det gjorde du inte.
Citera
Medlem
Citat:
Vad jag ser är att du har trollat dig själv lite för mycket att du inte förstår själv vad du säger.

Nja, att du skulle skylla någon annan för troll håller inte. Lille vän.
Citera
2022-03-01, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Hur svensk median än försöker undvika Rysslands framgångar som bara där kommer förakta media mer, då median ska vara neutral

6 mil kolunm mot Kiev

Rätta mig om jag har fel, men så sa media att Ryssland inte har luft herra välde är skitsnack tror jag.

Har Ukraina luft herravälde så skulle de bombat den kolumnen från morgon till kväll som Israel gjorde mot Egyptien 67 och 73

Någon här, har en annan militär synpunkt?

Måste vara världens längsta kolumn.

Ryssland har inte herravälde i luften.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
De kanske menar nazisterna som gömmer sig bakom kvinnor o barn i Mariupol. Riktiga krigare det!

Du behöver inte reläa Putins fake news.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du skriver nej och sedan motiverar du med dess raka motsats. Dina inlägg är makalöst substanslösa. Faktiskt på samma låga nivå som när Putin anklagar Zelensky för att vara nazist. Det märks att du inte varit i Ryssland.
Det ligger ju något i det han säger. Ryssarna älskar sina despoter, de sörjde till och med Stalin på sin tid. Det är något som verkar sitta djupt i den ryska folksjälen. Så länge de har den mentaliteten så måste man hantera dem på ett annat sätt. Samtidigt så är det ju inte så lätt att gå mot strömmen där heller. Vad jag erfarit från ryssar jag träffat i Mellanöstern är att Putler redan för ganska många år sedan var impopulär utanför Moskva och St Petersburg. Men kombinationen av att det gick att ha ett drägligt liv och att det var farligt att engagera sig gjorde väl att att han kunde fortsätta styra utan problem.
Citera
Medlem
Citat:
Samma video men byt ut ryssarna mot araber. Vågar SVT visa? Ja eller Nej?

Att svara på raka frågor med raka svar är inget ni pysslar med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in